کد خبر : 1333180 | 24 خرداد 1395 ساعت 11:11 | 53.3K بازدید | 0 دیدگاه

دونگا، ناکامی در لباس جدید (عکس)

6 سال بعد از ناکامی در جام جهانی 2010، کارلوس دونگا بار دیگر طعم ناکامی روی نیمکت سلسائو را چشید.

دونگا، ناکامی در لباس جدید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ناکامی برزیل در جام جهانی 2014 و خاطره شکست 7-1 مقابل آلمان به اندازه ای برای هواداران دردناک بود که آنها تنها به کنار رفتن لوئیز فیلیپه اسکولاری فکر می کردند تا گزینه جدید؛ پس وقتی بار دیگر هدایت سلسائو به دونگا سپرده شد، کمتر انتقادی به گوش رسید. به ویژه اینکه برزیل در 10 دیدار ابتدایی با دونگا به پیروزی دست پیدا کرد تا همه چیز روبراه به نظر برسد.

اما با آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی مشخص شد که اوضاع خیلی هم خوب نیست. شکست 2-0 مقابل شیلی، تساوی خانگی برابر اروگوئه و تساوی مقابل یکی از ضعیف ترین تیم های پاراگوئه چند سال اخیر، باعث شد تا بعد از 6 بازی، برزیل تنها 9 امتیاز کسب کرده باشد.

با این وجود، این امیدواری وجود داشت که برزیلی ها در کوپا آمه‌ریکا بهتر کار کنند اما این امید خیلی زود رنگ باخت. تساوی روز اول با اکوادور انتقادهای زیادی به همراه داشت اما باز هم کسی فکر نمی کرد اتفاق بدتری در راه باشد.

برزیل مقابل پرو تنها به یک تساوی نیاز داشت تا به مرحله بعد صعود کند ولی آنها در سراسر 90 دقیقه موفق به باز کردن دروازه حریف نشدند تا با همان گل مشکوک بازی را واگذار کنند. اما آنچه بار دیگر دونگا را در تیررس انتقادات قرار داد این بود که او بعد از دریافت گل و در حالی که 15 دقیقه به پایان بازی مانده بود، از دو تعویض باقی مانده اش استفاده نکرد؛ کاری که 6 سال قبل در دیدار مقابل هلند در یک چهارم نهایی جام جهانی انجام داد.

در آن جام بسیاری دونگا را به خاطر پوشیدن لباس های عجیب مورد تمسخر قرار داده بودند. او در این جام لباس های بهتری به تن داشت اما به نظر می رسد تفکرات او همچنین قدیمی و از مد افتاده است؛ افکاری که دومین ناکامی بزرگ دوران مربیگری را برایش رقم زد.

 

1119252

دیدگاه‌ها