کد خبر : 1335919 | 03 تیر 1395 ساعت 16:26 | 132.2K بازدید | 0 دیدگاه

مدیر باشگاه اعتراض کند، نه سرمربی!

تاج: نشد کی‌روش و برانکو را رودررو کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران پیرامون آخرین وضعیت تیم ملی و اردوی لغو شده شاگردان کی‌روش و نظر باشگاه‌ها در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

تاج: نشد کی‌روش و برانکو را رودررو کنیم

 

به گزارش "ورزش سه"،  مهدی تاج امروز جلساتی با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی، علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه و برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس برگزار کرد و پس از آن در نشست مطبوعاتی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.


برانکو می‌گوید فقط فیفا دی


برانکو می‌گفت اردوی تیم ملی فقط باید زمانی که فیفا دی است انجام شود اما ما می‌گویم علاوه بر آن، اردوهایی برگزار کنیم چون حریفان ما همچون تیم ملی قطر یک ماه پیش از بازی با تیم ایران در اردو است. علاوه بر آن لیگ قطر پس از بازی با ایران آغاز خواهد شد و برای ازبکستانی‌ها نیز این مسئله وجود دارد. تیم‌های ملی قدرتمند و درجه یک آسیا مثل کره جنوبی و ژاپن از حالا برای موفقیت در جام جهانی 2018 برنامه دارند.

 

فیفا دی برای اروپایی‌ها است نه ما


فیفا دی زیر نظر کارشناسان اروپایی نوشته شده است تا لیگی پویا داشته باشند که در آن هر چهار روز یک بار بازی می‌گذارند ولی برای تیم‌های ملی مثل ایران این مقدار تعطیلی واقعا کم است. حریفان ما در مسیر جام جهانی مثل ازبکستان، قطر، چین و کره در حال برپایی اردو هستند و درست و منطقی نمی‌باشد ما فقط بگوییم بازیکنان در فیفا دی در اختیار تیم ملی باشند.

 

نگذاریم مثل دوره قبل شود


اگر در گروه مقدماتی جام جهانی امتیاز نگیریم همانند دوره قبل مسیر سخت‌تری خواهیم داشت و خدایی ناکرده اگر نتوانیم به جام جهانی برسیم خاک مرده‌ای روی فوتبال ما پاشیده می‌شود و باعث می‌شود بعد از آن در مسابقات تیم ملی 2 هزار نفر هم به ورزشگاه نیایند.

 

ما مثل الجزایر و غنا نیستیم

 

البته باشگاه‌ها هم حق دارند ولی ببینید بازیکنان جوان کشورهایی همچون الجزایر و غنا به فوتبال اروپا ترانسفر می‌شوند تا تیم‌های ملی‌شان بتوانند در آینده آنها را به کار گیرند. این بضاعت در فوتبال ما نیست و تنها بازیکنان لیگ ایران و لژیونرها هستند که در تیم ملی حضور دارند.


برنامه‌های تیم ملی آسیب دیده است


همه باید دست به دست هم کمک کنیم تیم ملی ضرر نکند. برنامه مدون و تازه‌ای با هماهنگی کی‌روش آماده کردیم که در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود. در حال حاضر تیم ملی با این برنامه‌ها آسیب دیده است. در این شرایط لیگ را زودتر آغاز خواهیم کرد و برنامه‌هایمان را انجام می‌دهیم تا در این بین تیم ملی ایران ضرر نبیند.

 

مدیر اعتراض کند، نه سرمربی


برنامه لیگ برتر بر عهده سازمان لیگ است و اینکه نمایندگان باشگاه‌ها در هیأت رئیسه باشند حق طبیعی است تا از خود دفاع کنند. ما می‌ییم اگر برنامه‌ریزی به وجود می‌آید همه باید برای نتیجه بخش بودن آن سعی داشته باشیم و اگر مشکل و اعتراضی است، مدیران آن را به ما بگویند نه اینکه سرمربی اعتراض کند چون نامه ما به مدیران می‌رود، نه سرمربی تیم. سرمربیان تیم‌ها اگر حرف و نظری دارند به باشگاه‌هایشان بگویند تا مدیران به سازمان لیگ اطلاع دهند؛ تنها در اینصورت است که ما اعتراض مدیران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

من آمدم چیزی معطل نماند


برانکو را به فدراسیون دعوت کردم و امروز پیرامون مسائل و وضعیت تیم ملی با او جلسه داشتم؛ حرف سرمربی پرسپولیس این است چرا فدراسیون و تاج به این دعواها رسیدگی نمی‌کند؟ بنده در یک ماه اخیر که روی کار آمدم منطقی و با مدیریت خودم برخورد کردم نه اینکه ببینم دیگران چه می‌گویند. هیچ چیز را هم معطل نگذاشتم.


نوع گفتارها مناسب نیست


با برانکو حرف زدم و گفتم اگر اعتراضی دارد باید از طریق مدیر باشگاه صورت گیرد که این حرف را تایید کردند چون این اتفاق طبیعی است در تمام باشگاه‌ها رخ می‌دهد. نوع گفتارها هم مناسب نیست و باید در شأن همه افراد باشد.

 

درست اعتراض کنیم


کی‌روش هیچوقت نگفته بود بازیکنی تست پزشکی باشگاهی‌اش را نرود. اصلا الزام است بازیکن تست پزشکی دهد. از طرف دیگر برانکو امروز منظور حرفش که گفته بود کی‌روش قصد دارد قهرمان لیگ را انتخاب کند منظورش را رساند ولی واقعیت لازم است به مسائلی که در فوتبال است علمی نگاه کنیم و به شکل درست و قانونی به برنامه‌های تیم ملی اعتراض داشته باشیم. اول، دوم و سوم اعتراض حق مدیران باشگاه‌ها است.

 

برنامه جدید می‌دهیم


امروز به برانکو گفتم کار سختی در تیم ملی داریم و برنامه‌های پیش بینی شده و آماده‌سازی را با در نظر گرفتن زمان کمی که داریم به او اعلام کردم و دو گزینه برنامه‌مان را به باشگاه‌ها نیز ارائه می‌کنیم.


شاید سهمیه آسیایی کم شود


فدراسیون از نحوه یارگیری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات رضایت دارد. فصل آینده ایرانی‌ها باید عملکردی در لیگ قهرمانان آسیا ارائه دهند که کاملا متفاوت از سال اخیر باشد. در بدبینانه‌ترین حالت سهمیه ایران 2+2 خواهد شد ولی در بهترین حالت ممکن است مثل گذشته 1+3 باشد. که بنابر این همه چهار تیم مثل گذشته آسیایی خواهند شد اما باید قدرتمند ظاهر شوند که در غیر اینصورت سهمیه ایران در لیگ قهرمانان کاهش پیدا می‌کند.

 

کی‌روش دلسوز است


امیدوارم حرف‌های بین کی‌روش و برانکو خاتمه پیدا کند و هیچکس هم سراغ آن موضوع نرود چراکه با هر دو مربی پیرامون آن صحبت‌هایی انجام دادم. با کی‌روش و برانکو حرف زدم و اظهاراتی که انجام دادم یک طرفه نبوده است. ما می‌گوییم فوتبال آرامش می‌خواهد که برای موفقیت در آن همه باید تلاش کنند. مسؤولان، فوتبالی‌ها و رسانه‌ها دوست دارند موفقیت ایران را ببینند. این را هم بدانید حرف‌های کی‌روش فقط بخاطر دلسوزی مطرح می‌شود. ادبیات تندش هم بحث دیگری است.

 

تیم ملی هم مثل باشگاه است


باشگاهی که اعتراض می‌کند مثل تیم ملی به آن ارزش قائل می‌شویم چون فدراسیون مسؤول هر دو است. تیم‌های لیگ هم مثل تیم ملی با ارزش هستند چون باید در آسیا حضور قدرتمندی داشته باشند. برای آرامش در فوتبال همه باید سود ببرند و چیزی بهتر از آن وجود ندارد. چون زمان زیادی برای اردوی مناسب تیم ملی نداریم برنامه‌ها تایید شد.


نشد برانکو و کی‌روش را با هم رودررو کنیم


از ساعت 8 صبح با کی روش جلسه داشتیم و هنوز هم ادامه دارد چون اردوهای تیم ملی برگزار نشده و دوباره باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. یک گروه شامل بهروان و فتاحی از سازمان لیگ و امرو بین الملل امروز در فدراسیون حضور داشتند. پس از آن با سردبیران روزنامه‌ها نشست خوبی برگزار کردیم. در آخر هم نشستی با طاهری و برانکو انجام دادیم ولی نشد کی‌روش و برانکو را با هم رودررو کنیم.

 

با مدیران باشگاه‌ها جلسه داریم


برای کی‌روش و برانکو جداگانه حرف زدم که چگونه رفتار کنیم. می‌خواهیم با مدیران باشگاه‌ها جلسه بگذاریم که اگر تیم ملی به جام جهانی رفت یا صعود نکرد چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. برای حق پخش تلویزیونی، تبلیغات دور زمین و روی پیراهن‌ها نیز مباحثی مطرح می‌کنیم که در آن اعضای فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان نیز حضور پیدا می‌کنند.

 

 

دیدگاه‌ها