کد خبر : 1336816 | 07 تیر 1395 ساعت 15:27 | 33.2K بازدید | 0 دیدگاه

مهلت ملوان برای خرید سهمیه نفت به اتمام رسید

بهنام پیشرو مالک احتمالی زردپوشان تهرانی

ملوانی ها برای تصاحب سهمیه لیگ برتری تیم نفت 48 ساعت مهلت داشتند تا به صورت ضرب الاجلی با بازیکنان این تیم تسویه حساب کنند، این فرصت در حال به اتمام رسیدن است و این تیم نتوانسته به این تعهد رسیدگی کند.

بهنام پیشرو مالک احتمالی زردپوشان تهرانی

به گزارش "ورزش سه"، پس از اتفاقات مربوط به واگذاری سهمیه لیگ برتری تیم نفت در نهایت قرار بر این شد تا ملوانان (که برنده مزایده بودند) 48 ساعته با بازیکنان نفت تسویه حساب کنند و در این صورت می توانستند نشان دهند توانایی برآمدن از خرید این تیم را دارند، اما 48 ساعت در حال تمام شدن است و اتفاقی در زمینه نیفتاد، البته انزلی چی ها باید نظر مثبت کمیسیون ماده 5  و مجوز خروج از استان را نیز به همراه داشته باشند که هنوز نتوانستند آن را به دست بیاورند.


ملوان، برنده اول مزایده


پس از اتمام رقابت های لیگ برتر، نفتی ها اعلام کردند تمایل ندارند تیم داری کنند و ملوان بندرانزلی به عنوان یکی از تیم های سقوط کرده به لیگ یک که با تفاضل ضعیف تر نتوانست لیگ برتری بماند به عنوان یکی از خریداران این تیم در مزایده شرکت کرد و در نهایت توانست با شکست دادن رقبا خود را به عنوان برنده این مزایده اعلام کند.


رئیس فدراسیون وارد می شود


اما پس از پیروزی ملوانان، حرف و حدیث ها آغاز شد، در حالی که کمیته سه نفره ای متشکل از یکی از معاونان وزیر نفت و یکی از مشاوران وی به همراه وزیر ورزش پای برگه لیگ برتری شدن ملوان را امضا کرده بودند رئیس فدراسیون فوتبال به همراه رئیس برگزاری رقابت های لیگ برتر بنای ناسازگاری گذاشتند و صریحا عنوان کردند مزایده انجام شده باطل است و سهمیه لیگ برتری استان تهران نباید از پایتخت دور شود.


ابتدا مقاومت و سپس تسلیم


ابتدا و پس از اظهارنظرهای مهدی تاج و غلامرضا بهروان، مسئولان برگزاری مزایده مقاومت کردند و اتفاقات انجام شده را کاملا قانونی می دانستند و از نظر آنها ملوان لیگ برتری شده بود اما اندکی بعد و پس از مصوبه تصویب شده در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم خروج نفت از تهران، مسئولان مربوطه نیز از موضع خود کوتاه آمدند و صریحا عنوان کردند مزایده باطل است.


جنگ در لایه های زیرین


از این پس اوضاع کاملا تغییر کرد و اخبار مربوط به این انتقال با ارتباطات بسیار قوی به دست می آمد و بیشتر مسئولین ذیصلاح در این رابطه ترجیح می دادند حرفی را رسانه ای کنند، گویا جنگی در لایه های زیرین این اتفاق در حال انجام بود که رسانه ای شدن آن باعث خراب شدن اوضاع می شد، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره ملوانان نیز در روزه سکوت به سر می بردند تا در این باره اظهارنظری نداشته باشند.


حمایت، تحصن، مخالفت و شعار


از طرفی مسئولان سیاسی استان گیلان به دنبال حمایت از تیم استان خود بودند و در طرف دیگر برخی از بازیکنان تیم نفت با به دست گرفتن بنر و سردادن شعار روبروی وزارت نفت و فدراسیون فوتبال دست به تحصن می زدند. در این میان باید غمزه های خریدار جدید(شرکت بهنام پیشرو کیش) را هم اضافه کرد که سعی در گوشه رینگ بردن مدیران نفت داشت تا هرچه سریعتر خود را به عنوان خریدار نهایی معرفی کند. علاوه بر تمام اتفاقات فوق، مخالفت های پیاپی رئیس فدراسیون فوتبال (که پیش از این عنوان کرده بود این سهمیه باید به شیراز برود و در اختیار فجرسپاسی قرار بگیرد) هم چاشنی این اوضاع کاملا عجیب شده بود.


مهلت 48 ساعته و مجوز کمیسیون


با ورود سازمان بازرسی کل کشور  اوضاع تا حد زیادی تغییر کرده است . بعد از جلسه نماینده سازمان بازرسی با رییس فدراسیون و نفتی ها تصمیم برآن شده که ملوان با تسویه حساب مالی با بازیکنان نفت و البته طلبکاران قبلی تیم را تحویل بگیرد . از طرفی آنها باید مجوز کمیسیون ماده 5 را نیز ارائه کنند که تا کنون اتفاق نیفتاده  و البته مهلت آنها نیز رو به اتمام است .


ملوان، بهنام پیشرو و یک خریدار دیگر


در جمع بندی نهایی باید عنوان کرد، با توجه به اتفاقات اخیر احتمالا ملوانی ها باید فصل آینده را در لیگ دسته اول بگذرانند اما تا فردا  وقت خواهند داشت تا ورق را به سود خود برگردانند و یک بار دیگر امیدها را در دل انزلی چی ها زنده کنند. در طرف دیگر بهنام پیشرو کیش و یک خریدار مجهول الانام دیگر نیز در انتظار به سر می برند تا در نهایت بتوانند خود را به عنوان تیم پیروز در خرید سهمیه معرفی کنند. البته بهنام پیشروی کیش هم برای شروع باید با طلبکاران تسویه کند .


انحلال نفت و حضور بی دردسر در لیگ برتر

 

البته در این میان یک احتمال دیگر نیز به عنوان آخرین حرف در رابطه با تیم نفت وجود دارد و آن نیز بحث انحلال تیم نفت است که باتوجه به عدم توافق فدراسیون فوتبال و مسئولان تیم نفت این احتمال نیز خواهد رفت که در آن صورت بازهم ملوانان به عنوان آخرین تیم سقوط کننده در اولویت حضور در لیگ برتر قرار خواهند گرفت، البته یقینا فدراسیون فوتبال مخالف این اتفاق نیز خواهد بود چرا که در آن زمان تعهداتی نسبت به بازیکنان طلبکار این تیم خواهد داشت.

دیدگاه‌ها