کد خبر : 1338241 | 13 تیر 1395 ساعت 11:39 | 86.4K بازدید | 5 دیدگاه

سرنوشت مشابه ایران و ایتالیا در جام ملت‌ها

دردسرهای تمام نشدنی کی‌روش و کونته

ایتالیا هم از گردونه جام ملت های اروپا کنار رفت تا سرمربی اش در آخرین کنفرانس مطبوعاتی به عنوان رهبر لاجوردی ها از عدم حمایت اهالی فوتبال این کشور گله مند باشد.

دردسرهای تمام نشدنی کی‌روش و کونته

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا با وجود نمایش شایسته برابر آلمان قدرتمند و مدعی قهرمانی در بازی یک چهارم نهایی اسیر ضیافت پنالتی ها شد تا وداع تلخی از یورو 2016 داشته باشد. این وداع وقتی تلخ تر شد که آنتونیو کونته سرمربی لاجوردی ها آخرین حضورش روی نیمکت ایتالیا را تجربه کرد و بعد از بازی هم در صحبت هایی تکان دهنده همان راهی را رفت که کارلوس کی روش بعد از حذف ایران مقابل عراق در جام ملت های استرالیا 2015 بر زبان آورده بود.


کونته انتقادهایش از اهالی فوتبال ایتالیا را این گونه آغاز کرد:‌» هیچ کس از رسانه ها یا افراد دیگر کنار من نبودند. همیشه کونته مقابل همه است در حالی که همیشه برای منافع تیم ملی و نه خودم مبارزه کردم. صادقانه بگویم، هیچ وقت حمایت هیچ کسی را احساس نکردم. هرچند رئیس اتحادیه فوتبال ایتالیا هیمشه کنار من بوده با این حال امیدوارم آنچه باقی می گذاریم بتواند ثمر بدهد».


اما این انتقادات کونته از جایی نشات گرفت که این مربی ماه ها برای تغییر تاریخ مسابقه فینال جام حذفی ایتالیا تلاش می کرد جایی که رئیس اتحادیه فوتبال ایتالیا مقامات سریA  ایتالیا را متهم کرد که با امتناع از تغییر زمان بازی ، تیم ملی را تضعیف کردند. یوونتوس و آ ث میلان طبق برنامه روز 21 مه (اول خرداد) در فینال جام بازی کردند و کونته هفت بازیکن را برای یک هفته دیگر برای آماده سازی تیم ملی ایتالیا برای مسابقات یورو 2016 در فرانسه در اختیار نداشت .سرمربی ایتالیا در همین خصوص تصریح کرد:‌» امیدوارم در آینده به تیم ملی فرصت بیشتری بدهند. من بیهوده برای تغییر زمان فینال جام حذفی ایتالیا تلاش کردم، چرا که می خواستم با بازیکنان کار کنم  چون تنها شانس و امید ما کار کردن بود تا طرفداران ایتالیا را در فرانسه سربلند کنیم اما متاسفانه هیچ کس حمایتی از ما نکرد تا ...».

 

 

1121988

 

 

با نگاهی به صحبت ها و درددل های آنتونیو کونته در آخرین کنفرانس مطبوعاتی اش به عنوان سرمربی ایتالیا همه فوتبالدوستان ایرانی یاد اتفاقات بازی تلخ ایران با عراق در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2015 در استرالیا می افتند. جایی که ملی پوشان هم در یک بازی حماسی با یک یار کمتر مقابل عراق به تساوی 3-3 در پایان 120 دقیقه رسیدند و در ضربات پنالتی ماراتن وار به رقیب همسایه باختند تا کارلوس کی روش در کنفرانس مطبوعاتی و بعدها در مصاحبه هایش از عدم حمایت اهالی فوتبال از تیم ملی انتقاد کند.


کی روش هم درست مثل کونته نسبت به بی توجهی در قبال درخواست هایش در خصوص برنامه های بازی های باشگاهی گله مند است و آخرین مورد آن نیز برمی گردد به لغو اردوهای آماده سازی تیم ملی در ارمنستان و اتریش به خاطر مخالفت باشگاه ها با دراختیار قرارداد ملی پوشان شان. از آن مهمتر در اردوی قبلی تیم ملی هم زمان بازی فینال جام حذفی موردی بود که کی روش درست مثل کونته نسبت به آن اعتراض داشت و با همین اعتراضات یک روز تاریخ را جا به جا کرد.


آن چه محرز است این که هم کی روش هم کونته در سمت های خود روی نیمکت رهبری ایارن و ایتالیا بر اساس سیاست حاکم بر فوتبال باشگاهی این دو کشور با مصائبی روبرو بوده و هستند که بی شباهت به هم نیست. البته در این راه کونته حالا خیالش کمی آسوده تر است چون از تیم ملی ایتالیا کنار رفته و سرمربی باشگاهی مثل چلسی در فوتبال جزیره شده است اما کارلوس کی روش همچنان سرمربی ایران است و با همین مشکلات باید شاگردانش را برای بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه آماده کند آن هم در برهه ای که خودش ادعا می کند هیچ حمایتی از تیم ملی و برنامه هایش در ایران نمی بیند!

دیدگاه‌ها