کد خبر : 1339881 | 20 تیر 1395 ساعت 16:42 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

2 ایرانی دیگر المپیکی شدند

کاوه موسوی و پژمان قلعه نویی دو پرتابگر چکش ایران با کسب حدنصاب ورودی المپیک، با سایر ورزشکاران راهی ریو خواهند شد.

2 ایرانی دیگر المپیکی شدند

به گزارش "ورزش سه"، در جریان رقابت های آزاد بلاروس بلاروس روز جمعه در رشته پرتاب چکش دو نماینده از ایران که به صورت آزاد در این مسابقات شرکت کرده بودند، موف به کسب حدنصاب سهمیه المپیک ریو در این رشته شدند. کاوه موسوی با ثبت رکورد 77.40 متر در جایگاه دوم ایستاد و پژمان قلعه نویی نیز با پرتابی معادل 77.18 متر به عنوان سومی رسید.


از آنجا که ثبت رکورد های موسوی و قلعه نویی به استناد برگه اعلام نتایج این دوره از رقابت ها مشهود است، فدراسیون دو و میدانی با ارسال نامه ای به فدراسیون دو و میدانی بلاروس، خواستار تایید نهایی نتایج کسب شده نمایندگان کشورمان در این مسابقات شد. این در حالی است که با تایید نهایی این نتایج از سوی فدراسیون دو و میدانی کشور برگزار کننده و انجام تست دوپینگ از سوی کمیته ضد دوپینگ ورزشکاران، موسوی و قلعه نویی مسافران ریو در بازی های المپیک 2016 خواهند بود.


همچنین با توجه بر لزوم تایید کمیته ضد دوپینگ درکوردهای ثبت شده ورزشکاران برای تعیین رکورد ملی، پس از صدور گواهی تایید در خصوص تست های اخذ شده، رکورد 77.40 متر کاوه موسوی به عنوان رکورد ملی پرتاب چکش خواهد بود.


از آنجا که 21 تیرماه آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک ریو به شما می رود، موسوی و قلعه نویی با هدف کسب سهمیه، به صورت آزاد راهی بلاروس شدند و به عنوان ورزشکار میهمان در مسابقات قهرمانی این کشور شرکت کردند.


 تاکنون احسان حدادی، لیلا رجبی، رضا قاسمی، حسن تفتیان، محمد جعفر مرادی، حمیدرضا زورآوند، محمود صمیمی و محمد ارزنده موفق به کسب سهیمه المپیک شده اند.

 

دیدگاه‌ها