کد خبر : 1340177 | 21 تیر 1395 ساعت 19:05 | 69.6K بازدید | 0 دیدگاه

درباره مهم‌ترین گل یورو

مهمترین گل یورو را که زد؟ (عکس)

شکیری، ناینگولان، همیشک و دیمیتری پایه، تماشایی‌ترین گل‌های تورنمنت را به ثمر رسانده‌اند اما شاید مهم‌ترین توپی که در یورو 2016 از خط دروازه‌ها عبور کرده، به هافبک شماره 21 ایسلند مربوط باشد.

به گزارش "ورزش سه"،  قبل از گلِ آرنور اینگوی تریستاسون به اتریش، پرتغالی‌ها در مسابقه همزمان از تساوی با مجارستان راضی شده‌اند و آماده جدال با انگلستان در مرحله بعدی هستند و دیگر هیچ رغبتی برای حمله نشان نمی‌دهند. همزمان با سوتِ پایان مسابقه پرتغال اما ضدحمله ایسلندی‌ها به طرف دروازه اتریش اغاز می‌شود. پاس آخر، چندان دقیق نیست اما آرنور به هر قیمتی خودش را به توپ می‌رساند و از یک زاویه نسبتا سخت، دروازه حریف را باز می‌کند. این گل، ایسلند در رده دوم جدول گروه قرار می‌دهد تا پرتغال به عنوان تیم سوم تا قبل از مسابقه فینال از نبرد با انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا در امان بماند.


پسران سانتوس بدون آن‌که بخواهند به طرفِ ساده جدول هدایت می‌شوند و با چند پیروزی نزدیک به ماجراجویی‌شان ادامه می‌دهند. در سمت مقابل، ایسلند نه آنقدر قدرتمند است که انگلستان را شکست بدهد و نه آنقدر ضعیف که 5 گل از فرانسه دریافت کند اما هر دو اتفاق را رقم می‌زند تا قبل از بازی آلمان، فشار را از روی فرانسه بردارد و نقش مهمی در فینالیست‌شدن میزبان تورنمنت بازی کند. تیمی که بدون تردید بهترین تیم این قسمت از جدول حذفی جام‌ملت‌ها نیست و با یک نمایش افتضاح در فینال، مغلوب پرتغالِ بدون رونالدو می‌شود.


داستان قهرمانی پرتغال، درست از همین گل تریستاتون آغاز می‌شود. از همین قاب. یک لحظه کلیدی و فراموش‌نشدنی از بازیِ سرنوشت، در تورنمنتی دیوانه‌تر از گزارشگر ایسلندی بازیِ اتریش.

 

 

1125972

 

دیدگاه‌ها