کد خبر : 1340215 | 21 تیر 1395 ساعت 21:43 | 133.3K بازدید | 0 دیدگاه

تیم منتخب یورو 2016

گزارش: 11 مرد به یاد ماندنی یورو

با پایان مسابقات یورو 2016، یوفا تیم منتخب این رقابت ها را اعلام کرد.

گزارش: 11 مرد به یاد ماندنی یورو

به گزارش "ورزش سه"، با پایان رقابت های یورو 2016 به میزبانی فرانسه که برای اولین بار با حضور 24تیم برگزار شد، یوفا اسامی 11 نفر از بازیکنان منتخب مسابقات را اعلام کرد.


1- روی پاتریسیو(دروازه‌بان): روی پاتریسیو دروازه‌بان 190 سانتی‌متری باشگاه اسپورتینگ لیسبون با حضور سنگربانان بزرگی نظیر جیان لوئیجی بوفون، مانوئل نوئر، تیبو کورتوآ و ... موفق شد قهرمان اروپا شده و در ترکیب 11 نفره تیم یوفا قرار گیرد.

 

1126042

 

دروزاه‌بان 28 ساله تیم ملی پرتغال اگرچه در مرحله مقدماتی یک گل در مقابل ایسلند و سه گل در مقابل مجارستان دریافت کرد، اما با ورود به مرحله حذفی تنها یک گل از لواندوفسکی دریافت کرد و با عملکرد فوق العاده خود در فینال و در مقابل چندین ضربه فرانسوی‌ها، در کسب عنوان قهرمانی به هم تیمی‌های خود کمک کرد. ضمن اینکه پاتریسیو رکورد بیشترین دقایق حضور در بازی های یورو 2016 با 720 دقیقه حضور را از آن خود کرد.

 

2- جاشوآ کیمیچ: ستاره 21 ساله باشگاه بایرن مونیخ در ابتدای فصل گذشته به ترکیب باوارایی‌ها اضافه شد. او به عنوان یک ستاره در جام ملت‌های زیر 19 سال اروپا در سال 2014 خود را به همگان معرفی کرد و بایرن مونیخ هم خیلی زود این بازیکن را به خدمت گرفت. این بازیکن در 35 بازی فصل بایرن به میدان رفت و نمایش های خوبی از خود نشان داد.

 

1126044

 

با خداحافظی فیلیپ لام مدافع راست تیم ملی آلمان یوآخیم لوو با چالشی برای انتخاب جایگزین لام مواجه شده بود. چالشی که بعد از چند بازی برای لوو رفع شد و سرمربی ژرمن‌ها از کیمیچ به عنوان مدافع راست در ترکیب خود استفاده کرد و هرچه که از مسابقات می‌گذشت، عملکرد این بازیکن در سمت راست خط دفاعی آلمان هم بهتر می‌شد، به طوری که حتی حذف آلمان از مسابقات هم نتوانست مانع حضور او در لیست تیم منتخب یوفا شود.


3- جروم بوآتنگ: هم‌بازی و دوست اشکان دژاگه در تیم ملی آلمان یورو را همانطور که انتظار می‌رفت با صلابت شروع کرد و ادامه داد. بهترین عملکرد بوآتنگ در یورو 2016 نمایش این بازیکن در مقابل لهستان در مرحله گروهی و تقابل این بازیکن با لواندوفسکی بود که با جاگیری‌های مناسب و جنگندگی بالا توانست حرکات مهاجمان لهستان و بویژه لواندفسکی را خنثی کند.

 

1126043

 

بوآتنگ در این تورنمت نه تنها در دفاع بلکه در حمله هم موفق ظاهر شد و گل زیبای او مقابل اسلواکی از گل‌های به یاد ماندنی این جام به شمار می‌رود. مصدومیت او در دقایق ابتدایی بازی مقابل فرانسه کار برای آلمان در این تورنمنت تمام کرد.

 

4- په په: دفاع وسط مستحکم و خشن تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید که با قهرمانی در باشگاه های اروپا پا به همراه رئال مادرید پا به فرانسه گذاشته بود، در این مسابقات هم فراتر اC تصور عمل کرد و بدون شک یکی از اصلی‌ترین ارکان تیم ملی پرتغال در راه کسب قهرمانی بود.  

 

1126038

 

په په در طول مسابقات یورو همواره در دفاع و حمله حضور موثر داشت و تاکتیک پذیری این بازیکن و جایگیری مناسبش به پرتغالی‌ها کمک کرده بود تا ساختار مناسبی را در طول این تورنمنت در قلب خط دفاعی خود داشته باشند.


5- رافائل گوئررو: شاید عجیب‌ترین اسم در میان یازده مرد منتخب یوفا گوئررو باشد. بازیکن فصل گذشته لوریان فرانسه که با مصدومیت فابیو کوئنترائو فرصت حضور در سمت چپ خط دفاعی پرتغال بدست آورد. گوئررو از این فرصت نهایت بهره را برد و با تکنیک خوب خود و جنگندگی بالا توانست خود را در ترکیب تیم ملی پرتغال جا بیاندازد.

 

1126036

 

گوئررو به تازگی و با مبلغ 12 میلیون یورو به جمع دورتموندی‌ها اضافه شده است. او فصل قبل را در تیم لوریان فرانسه بازی کرد و در 34 بازی از 38 بازی این تیم به میدان رفت.

 

6- تونی کروس: هافبک خلاق آلمانی‌ها در یورو 2016 هم همانطور که انتظار می‌رفت بدون نقص بود. کروس هم مثل په په و از باشگاه  قهرمان اروپا به یورو آمده بود و روئای قهرمانی در اروپا را در سر می‌پروراند. هافبک تیم ملی آلمان مثل همیشه پاس‌های خود را با دقت بالا ارسال می‌کرد و با ارسال‌های خود به جناحین فضا را برای بازیکنان کناری فراهم می‌کرد.

 

1126040

 

ضمن اینکه حرکت‌های مداوم او به سمت چپ و راست زمین مدافعان حریف را به شدت سردرگم کرده بود. شاید اگر مصدومیت خدیرا و بدشانسی‌های آلمان نبود، کروس می‌توانست قهرمانی را جشن بگیرد.


7-  جو آلن: هافبک تدافعی باشگاه لیورپول که فصل درخشانی را با لیورپول پشت سر نگذاشته بود، در مسابقات یورو با انگیزه و توان مضاعفی ظاهر شد. جو آلن در تمام بازی‌های ولز حضور داشت و مرد کلیدی تیم کریس کولمن پشت سر آرن رمزی به حساب می‌آمد. 

بازیکنی که با دوندگی‌های زیادش کار را برای بازیسازی تیم‌های حریف دشوار می‌ساخت. رمز موفقیت جوآلن و تیم ملی ولز نترسیدن از هیچ حریفی و همدلی آن‌ها با هم بود.


8- آنتوان گریزمان: بازیکن نفرین شده ای که در فاصله دو ماه دو جام مهم را از دست داد. یکی در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید و دیگری شکست در فینال یورو 2016 در مقابل پرتغال. گریژمان و اتلتیکو مادرید یک بار دیگر هم در مقابل رئال مادرید و در سال 2016 در فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا مغلوب شده بود. وجه اشتراک تمامی این باخت‌ها حضور رونالدو در مقابل گریژمان بوده است.

 

1126039

 

تقابلی که همیشه به نفع ستاره پرتغالی به پایان رسیده است. اما گریژمان ستاره 25 ساله تیم ملی فرانسه در این رقابت‌ها با ارسال دو پاس گل و زدن 6 گل درخشید. او با تکنیک فوق‌العاده، تمام‌کنندگی و حفظ توپ بالا در تمامی بازی‌ها مهره بی‌جایگزین فرانسه بود و در نهایت هم به انتخاب کمیته فنی یوفا و باشایستگی به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های اروپا 2016 انتخاب شد.

 

9- آرون رمزی: هافبک تهاجمی باشگاه آرسنال فصل گذشته را بیشتر با مصدومیت سپری کرد. حضور او در تیم ملی ولز و انتظار عملکرد خوب از او علیرغم پتانسیل این بازیکن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

 

1126041

 

ولی هافبک همیشه مصدوم تیم ونگر به هافبک دیگری تبدیل شده بود و بازیساز اصلی تیم کریس کولمن به شمار می‌رفت. رمزی در مرحله گروهی یک گل زد و دو پاس گل داد. بسیاری از کارشناسان عملکرد ضعیف ولز مقابل پرتغال را به غیبت این بازیکن نسبت داده‌اند.

10- دیمیتری پایت: هافبک تیم وستهم فصل فوق العاده‌ای را به همراه بیلیچ برای این تیم رقم زدند. دیمیتری پایه موفق شده بود که بیشترین موقعیت گلزنی را در لیگ جزیره برای هم‌تیمی‌های خود فراهم کند. هافیک خوش تکنیک فرانسوی که با تصمیم مربیان تیم ملی فرانسه از همراهی تیم در یورو 2012 و جام جهانی 2014 بازمانده بود، یورو 2016 را مکانی برای اثبات توانایی‌های خود انتخاب کرد.

 

1126045

 

این بازیکن در بازی‌های مقدماتی عملکرد درخشانی از خود نشان داد ولی در مرحله‌های بالاتر کمی از کیفیت این بازیکن کاسته شد. اشک‌های پایه بعد از گلزنی به رومانی در بازی افتتاحیه از صحنه‌های فراموش نشدنی یورو 2016 بود.

11-  کریستیانو رونالدو: بالاخره حسرت رونالدو در نبردن جام با تیم ملی پرتغال به پایان رسید و مهاجم باشگاه رئال مادرید که تمامی افتخارات باشگاهی را درو کرده است، موفق شد با تیم ملی کشورش هم جام را بالای سر ببرد. در شرایطی که لیونل مسی در فینال کوپاآمریکا ناکام مانده بود، رونالدو جام را بالای سر برد.

 

1126035

 

حضور رونالدو در یورو چهارمین حضور این بازیکن در جام ملت‌های اروپا بود و با گلزنی در این یورو به تنها بازیکنی تبدیل شد که توانسته در 4 یورو گلزنی کند. او هم‌چنین با رکورد میشل پلاتینی که با زدن 9 گل بهترین گلزن تاریخ ادوار یورو بود، مساوی شد. گل زیبای او با سر به تیم ملی ولز در ارتفاع 2.88 متری بار دیگر قدرت‌های این مهاجم را به رخ کشید. رونالدو در دنیای فوتبال فقط یک قهرمانی با پرتغال کم داشت که به این آرزویش هم رسید.

 

1124912


نکته جالب این ترکیب غیبت گرت بیل ستاره ولز در این مسابقات است. تیم فوتبال رئال مادرید با 3 بازیکن اکثریت باشگاهی تیم منتخب یورو را در اختیار دارد. رونالدو، پپه و کروس 3 بازیکن این تیم هستند که در جمع برگزیدگان جام قرار گرفتند. بایرن مونیخ هم با بوآتنگ و کیمیچ دو بازیکن در جمع منتخب های جام دارد.


تیم فنی انتخاب های خود را بر پایه پارامترهای گوناگونی که پیش از آغاز رقابت ها مشخص شده بود، انجام داده است. سیستم این ترکیب بر پایه سیستم های مورد استفاده در رقابت ها انتخاب شده به طوری که 2 نفر از اعضای تیم فنی همواره در محل برگزاری بازی ها حضور داشته و گزارش های خود را ارائه داده اند. در نهایت نیز گزارشی کامل در مورد مباحث فنی رقابت های یورو در پایان ماه سپتامبر در سایت یوفا منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها