کد خبر : 1340623 | 23 تیر 1395 ساعت 13:17 | 20.9K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت کاپیتان سابق آلمان در مورد یورو 2016

لام: همیشه بهترین تیم قهرمان نمی شود

فیلیپ لام در یادداشتی که برای سایت گل نوشت، از حال و هوایش در طول یورو و نظرش در مورد قهرمانی پرتغال گفت.

لام: همیشه بهترین تیم قهرمان نمی شود

 

به گزارش "ورزش سه"، فیلیپ لام، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان که موفق شد به عنوان کاپیتان، فاتح جام جهانی 2014 شود، ضمن تبریک قهرمانی پرتغال، اذعان داشت که نتایج سلسائو یک بار دیگر ثابت کرد که لزوماً بهترین و قوی‌ترین تیم در یک تورنمت قهرمان نمی‌شود و پرتعال موفق شد با ارائه بازی‌های غیر قابل پیش بینی، عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کند. متن یادداشت لام به این شرح است:


طرفداران عزیز فوتبال


مسابقات یورو 2016 سه روز پیش به پایان رسید. از نگاه شخصی، این اولین مسابقاتی بعد از جام جهانی 2002 بود که به صورت تفریحی آن را دنبال می‌کردم. منظورم از تفریحی نگاه کردن این است که تنها به تشویق تیم ملی کشورم پرداختم و لازم نبود با فشارهای ناشی از بازی‌های ملی دست و پنجه نرم کنم.


فوتبال یک بازی غیر قابل پیش بینی‌ست و یک نکته اساسی در این رشته وجود دارد و مفهوم این واقعیت این است: " فوتبال تنها یک بازی است" همانوطور که سپ هربرگر "سرمربی سابق آلمان و فاتح جام جهانی 1954" گغت: مردم به تماشای مسابقه فوتبال می‌آیند زیرا از انتهای آن چیزی نمی دانند.

 

 

1124046

 


به همین دلیل در فوتبال، هر بازی جدید را یک تجربه جدید می‌دانند. جام جهانی و جام ملت‌های اروپا از مهیج ترین مسابقات به شمار می‌آیند و مردم از سراسر دنیا تحت هر شرایطی این مسابقات را دنبال می‌کنند با پوشیدن لباس، پرچم، خواندن یک قطعه موسیقی، (شرطبندی) هر چیزی دیگری، مردم دنیا با این مسابقات در ارتباط هستند.


در مسابقات یوروی امسال، تیم هایی مثل ولز، ایرلند شمالی و ایسلند من را هیجان زده کردند. وحدت و شجاعتی که در شکل بازی این تیم ها موج می زد بیشتر از نتایجشان من را شگفت زده کرد. نکته مهم، ایستادگی تیم های کوچکتر در مقابل تیم های پرستاره و ارائه بازی های دلپذیر بود. دیدن بازی این تیم ها لذت بخش بود . فوتبال به این شکل از احساسات و تعصب نیاز مبرمی دارد.


پرتغال خوش شانس بود که موفق شد قهرمان شود. معتبرترین جام قهرمانی در قاره سبز حالا متعلق به تیمی‌ست که همیشه فوتبال زیبایی ارائه کرده است. پرتغالی‌ها، بازیکنان با استعداد جوان و بسیار مستعدی در ترکیب خود می دیدند و توانستند رویای خود را با تلاش و دیسیپلن فراوان به منحصه ظهور بکشانند. رناتو سانچز، نمونه بارز این بازیکنان با استعداد پرتغالی بود.

 

 

1125745

 

 

همیشه قرار نیست بهترین و با کیفیت ترین تیم فاتح مسابقات شود و باید کمی شانس هم در حین مسابقات تیم‌ها را یاری کند . من به این مفهوم علاقمندم و کاملا آن را تایید می‌کنم. معتقدم که احساس بسیار شگفت‌انگیز و گرانبهایی در کسب این نوع پیروزی ها وجود دارد و من آن را با تمام وجود در جام جهانی 2014 و زمانی که آلمان قهرمان شد حس کردم. به همین دلیل، از صمیم قلب این قهرمانی بزرگ را بر بازیکنان و مردم پرتغال تبریک می گویم.

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

 

دیدگاه‌ها