کد خبر : 1341192 | 26 تیر 1395 ساعت 10:18 | 129.6K بازدید | 0 دیدگاه

فقط طالب‌لو تیم ندارد

سرنوشت سفید لیست سیاه منصوریان

پایان لیگ پانزدهم برای برخی بازیکنان استقلال وداع با تیم مورد علاقه‌اشان بود.

سرنوشت سفید لیست سیاه منصوریان

به گزارش "ورزش‌سه"، با انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی آبی‌ها تغییرات گسترده‌ای در ترکیب نفرات این تیم برای فصل پیش‌رو صورت گرفت. منصوریان بعد از شروع کار با استقلالی‌ها لیستی 8 نفره را اعلام کرد که برخی بازیکنان قدیمی تیم مثل برهانی و برخی از جدیدتر‌ها مثل مهدی مومنی را در برمی‌گرفت. سرمربی آبی‌ها در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که اگر فقط بحث دوستی مطرح بود، اسامس لیست این افراد نبودند. اما به هر حال با انتخاب این لیست بازیکنان اعلام شده باید از استقلال جدا می‌شدند و تیم جدید خود را انتخاب می‌کردند. در زیر نگاهی به سوابق و عملکرد این بازیکنان در تیم استقلال داشته‌ایم.


•  آرش برهانی؛
9 فصل حضور در استقلال مهاجم آبی‌ها را به یکی از بازیکنان قدیمی این تیم تبدیل کرده بود. برهانی در این تیم به عنوان بهترین گلزن ادوار استقلال رسید، ولی هیچگاه بازیکن شش‌دانگ استقلالی‌ها نشد و پس از قرارگرفتن در لیست مازاد منصوریان با دل‌پر این باشگاه را ترک کرد. مهاجم 32 ساله استقلالی ها که سابقه بازی در باشگاه پاس و النصر را هم در کارنامه خود دارد، پس از رضا عنایتی دومین گلزن برتر ادوار لیگ به شمار می‌آید. لیگ پانزدهم هم مثل چند فصل گذشته چندان خوشایند پیش نرفت و 835 دقیقه حضور در میدان، دو گل زده و دو کارت زود به اسم او ثبت شد. مهاجم آبی‌ها در سه فصل گذشته در 59 بازی برای این تیم به میدان رفت و تنها 9 گل به ثمر رساند. کارنامه‌ای که باعث قرارگرفتن این بازیکن در لیست مازاد منصوریان شد. او با جدایی از استقلال به پیکان تهران پیوسته و شاگرد مجید جلالی مربی سابقش در تیم پاس تهران شده است، که از همانجا به درخشیدن شروع کرد. قطعا جدال استقلال و پیکان در فصل پیش‌رو می‌تواند مکانی برای اثبات برهانی به تیم محبوبش باشد. شاید اگر ضربه این بازیکن در فینال جذفی مقابل رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن به گل تبدیل می‌شد، این بازیکن هم اکنون در اردوی ارمنستان با تیم منصوریان مشغول آماده‌سازی برای لیگ شانزدهم بود.

 

1121157


•  حنیف عمران‌زاده؛
مدافع فیزیکی هفت فصل گذشته استقلالی‌ها با پایان لیگ پانزدهم با تیم محبوبش خداحافظی کرد. عمران‌زاده با درخشش در پاس همدان و آخرین سال‌های حضور این تیم در لیگ برتر به جمع آبی‌پوشان پیوست و در چند سال اخیر یکی از مدافعان ثابت آبی‌ها به شمار می‌رفت.   مدافع استقلالی‌ها در طی این سال‌ها 202 بار برای این تیم به میدان رفت و 13 گل هم به ثمر رساند. اوج درخشش این بازیکن در سال 2013 و رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بود، جائی‌که با درخشش برابر بوریرام و گلزنی به این تیم مقدمات حضور آبی‌ها را در نیمه‌نهایی فراهم ساخت. در پایان همین سال از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا ) AFC) در تیم روئایی سال قرار گرفت. اما عملکرد این بازیکن هر سال که می‌گذشت نسیبت به گذشته افت می‌کرد. و دو سال انتهایی با 34 بازی، 10 کارت زود و بدون گل زه سپری شد. درگیری این بازیکن با رحمتی در انتهای لیگ پانزدهم که بعد دربی به اوج خودش رسید باعث اخراج این بازیکن برای مدتی کوتاه از استقلال شد. با پایان لیگ و اضافه شدن منصوریان به کادر فنی سرمربی آبی‌ها حنیف عمران‌زاده را  در لیست مازاد قرار داد. حنیف بلافاصله با تیم صنعت نفت آبادان قرارداد بست، اما هیچ‌گاه بر سر تمرین این تیم حاضر نشد و سرانجام به جای جنوب از شمال و تیم خونه به خونه بابل سردرآورد. با نظر مرزبان مربی تیم خونه به خونه حنیف عمران‌زاده کاپیتان این تیم برای فصل آینده خواهد بود، تا حنیف هم مانند نورمحمدی کاپیتان تیم مشهد(سیاه‌جامگان) مسئولیت سنگینی برای فصل آینده داشته باشد. یک قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی در جام حذفی افتخارات حنیف در جمع آبی‌های پایتخت بود.

 

1124698

 

•  عادل شیحی؛
هافبک جنگنده و مقتدر مراکشی –  آلمانی استقلال مثل مهدی مومنی در میانه فصل به تیم استقلال اضافه شد تا مشکلات این تیم در خط میانی را سامان بخشد، اما مصدومیت‌های گاه و بیگاه نگذاشت این بازیکن توانایی‌های خود را در استقلال نمایش دهد. هافبک مرکشی‌الاصل تیم کلن در فاصله سال‌های 2005 تا 2014 ، 130 بار برای این تیم به میدان رفت و 20 گل هم به ثمر رساند. 315 دقیقه حضور در میدان دستاورد این بازیکن در استقلال و ایران بود و پس از پایان فصل و قرار گرفتن در لیست مازاد با هواداران آبی‌ها خداحافظی کرد و به تیم اف سی فرانکفورت رفت. تیمی که فصل گذشته احسان حاج صفی در آن توپ می‌زد و به دسته سوم آلمان سقوط کرده است.

 

1121980

 

•  پروپجیج؛
آقای گل دو فصل گذشته آلبانی که در 64 بازی برای تیمش 51 گل به ثمر رسانده، سرانجام نتوانست در ترکیب استقلال و تیم مظلومی به جایگاهی که در آلبانی داشت حتی نزدیک شود. مهاجم کروات استقلالی‌ها در فصل گذشته تنها در 13 دیدار برای این تیم بازی کرد و سه گل هم زد، البته دریافت 3 کارت زرد در این مدت هم نشان می‌دهد که این بازیکن از لحاظ روانی آمادگی کامل برای حضور در میدان را نداشته است. قرار بود که مدیربرنامه‌های بازیکن کروات استقلالی‌ها با این تیم به توافق برسد تا این بازیکن از استقلال جدا شود. اما گویا این‌بار هم یک بازیکن خارجی با خروج از ایران، از تیم‌های ایرانی به فیفا شکایت کرده و در صورتی که فیفا حق را به این بازیکن بدهد، باشگاه استقلال باید 413 هزار دلار به بازیکن سابقش بدهد.

 

1106036

 

•  میلاد فخرالدینی؛
مدافع راست آبی‌ها فصل گذشته برای استقلالی‌ها در 23 بازی به میدان رفت و موفق شد یک گل و یک پاس گل را به نام خود ثبت کند. ضمن اینکه این بازیکن دو پنالتی منجر به گل برای استقلالی‌ها گرفت. البته پنج کارت زرد و یک کارت قرمز هم در کارنامه این بازیکن دیده می‌شود ک برای یک مدافع چندان جالب به نظر نمی‌رسد.فخرالدینی که از تراکتور سازی به جمع آبیپوشان پایتخت اضافه شد در مجموع برای این تیم 45 بار میدان رفت و چهار گل هم به ثمر رساند. مدافع راست استقلالی‌ها پس از مشخص شدن وضعیت نفت تهران به این تیم پیوست تا فصل آینده را با این تیم باشد و شاگرد علی دایی شود.

 

1106882


•   مهدی مومنی؛
مهاجم استقلال خوزستان با درخشش در لیگ چهاردم و اولین سال حضور ویسی در این تیم به نفت تهران ملحق شد تا مهاجم اول این تیم باشد، اما در جمع طلائی‌پوشان تهرانی نتوانست به درخشش خود ادامه دهد. در میانه فصل و با توجه به مشکلات استقلال در خط حمله به اردوی استقلال آمد تا مشکل استقلالی‌ها را در این منطقه حل کند، اما 224 دقیقه حضور در میدان، بدون گل زده و دریافت دو کارت زرد باعث شد که فصل چندان خوشایند برای او به پایان نرسد. با انتخاب علیرضا منصوریان سرمربی مهدی مومنی در تیم نفت تهران این بازیکن در لیست مازاد استقلال قرار گرفت و مجبور به ترک این تیم شد. مهاجم 30 ساله استقلال خوزستان در لیگ چهارم که در 30 بازی 8 گل برای این تیم به ثمر رسانده بود، با بازگشت به استقلال خوزستان به دنبال تکرار روزهای خوبش در این تیم است.

 

1083343

 

•   محمد خرسند‌نیا؛
هافبک مشهدی استقلال تهران در ابتدای فصل گذشته و از تیم پدیده مشهد به این تیم اضافه شد. خرسندنیا 28 ساله در لیگ چهاردهم 14 بازی برای استقلال انجام داد و یک گل هم به ثمر رساند. این بازیکن با توجه به ترافیک استقلال در خط هافبک و بازیکنان خوبی که این تیم در اختیار دارد، مد نظر منصوریان برای فصل پیش رو نبود و به تیم سابق خود یعنی پدیده مشهد پیوست.

 

1097259

 

•  علیرضا رمضانی ؛
هافبک تهاجمی 23 ساله استقلالی ها که با از دست پنالتی در مقابل ذوب‌آهن در فینال جام حذفی موجبات شکست این تیم را فراهم کرد، با پایان مسابقات دچار مشکلاتی با باشگاه شد. انتشار یک عکس که وضعیت نابسامان این بازیکن در کمپ استقلال را نشان می‌داد و همینطور رضایت منصوریان با جدایی این بازیکن، شرایط جهت خروج این بازیکن ز جمه آبی‌ها مهیا ساخت. رمضانی در دو فصل گذشته 15 بازی برای آبی‌ها فرصت به میدان رفتن پیدا کرد. با احتساب سایر مسابقات این بازیکن 30 بازی برای استقلال انجام داد و تنهایک گل به ثمر رساند یک گلی که برای متقاعد کردن علی منصوریان سرمربی جدید آبی‌ها کافی نبود. او حالا با امیرقلعه نویی می‌کوشد، تا آنچه را با استقلال نتوانست بدست بیاورد با تراکتورسازی بدست آورد.

 

1122579

 

ابهام در سرنوشت فصل آینده


•  وحید طالب لو؛
 سنگربان دوم استقلال در فصل گذشته تنها در چهار بازی برای این تیم به میدان رفت. چهار بازی که مهدی رحمتی اجازه حضور در میدان نداشت و در هر چهار بازی هم وحید طالب‌لو دروازه خود را بازشده دید. طالب‌لو دروازه‌بان اول استقلالی در سالیان گذشته بود. دو قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی از افتخارات او با استقلال بوده است. با ورود منصوریان طالب لو هم در لیست مازاد این تیم قرار گرفت، اما با توجه به مصدومیت سید حسین حسینی دروازه‌بان دوم استقلال صحبت‌هایی در مورد تمدید قرارداد طالب لو شنیده می‌شد، که در نهایت با حل مشکل حسینی به نظر نمی‌رسد این بازیکن جایی در تیم آبی‌پوش برای لیگ شانزدهم داشته باشد و باید به دنبال تیم جدید خود باشد.

 

1100022


•  سجاد شهباز‌زاده؛
بدون شک خبرسازترین بازیکن استقلال در چند هفته گذشته سجاد شهباززاده مهاجم آبی‌ها بوده است. این بازیکن که فصل گذشته بازی‌های خوبی برای استقلال انجام داد با پایان لیگ و در پنجره تابستانه همان راهی را رفت، که طارمی و رضائیان رفته بودند. سفر به ترکیه و تیم آلانیا اسپور. گفته می‌شود بندی در قرارداد این بازیکن با استقلال وجود دارد، که به این بازیکن اجازه می‌داده در صورت پیوستن به تیم جدید  با پرداخت 30 درصد از قرارداد خود از این تیم جدا شود. سجاد شهباززاده هم با استفاده از همین بند در پی جدایی است.  مهاجم دو فصل پیشین آبی‌ها برای این تیم55 بازی در لیگ انجام داده و 19 گل هم به ثمر رسانده است. باید منتظر بمانبم و ببینیم در نهایت این بازیکن چه تصمیمی برای تیم آینده خود خواهد گرفت.

 

1123246

دیدگاه‌ها