کد خبر : 1341316 | 26 تیر 1395 ساعت 17:08 | 33.9K بازدید | 0 دیدگاه

11 گلر معروف خارجی در فوتبال ایران

گلر های خارجی لیگ برتر رفته رفته زیاد میشوند وحالا 4 تیم گلر برزیلی دارند،

11 گلر معروف خارجی در فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ فوتبال باشگاهی در ایران حدود 20 گلر خارجی به ایران آمده اند که معروف تر یا پر سر وصدا تر از همه این افراد بودند:

 

*ساشا ایلیچ:مقدونیه در سال 82 در حالی که داوود فنایی زمزمه حضور در جمع مردان یاغی را داشت به پرسپولیس امد وحداقل کمتر از داوود فنایی نبود ودر حضور محمد محمدی مرد اول تیم شد.او بعد ها در استقلال خوزستان وپگاه گیلان هم بازی کرد.

 


*جرج توپالویچ:هر چند طالب لو مردانی چون برومند وطباطبایی ومسعود قاسمی را از میدان به در کرده بود اما قلعه نویی هنوز به او عادت واعتماد کامل نداشت.قلعه نویی بعد ها هم در تیم ملی رودباریان را به طالب لو ترجیح داد اما توپالویچ مرد کاملی برای دروازه نبود!

 


*آرمناک پتروسیان:گلر ارمنی که در سال 1375 به ایران آمد واز بین او و2 دوستش لئون استپانیان وآراد نیکویان او ولئون معروف تر از همه شدند.آرمناک محبوب  بود واز عوامل قهرمانی سپاهان در لیگ سال 81 شد.آرمناک هم به ذوب آهن رفت والبته به سپاهان برگشت!

 


*کمیل سوسکو:وقتی آرمناک در سال 82 با اختلاف از سپاهان جدا شد فرهاد کاظمی گفت یک گلر خوش تیپ آورده ایم بهتر از آرمناک،البته بعد ها معلوم شد کمیل اگر هم خوش تیپ تر بوده باشد اما بهتر از آرمناک نبود.

 


*عیسی اندوی:گلر ذوب آهن در سالهای میانی دهه 80 که شبیه مردان نئاندر تال بود.او در روز آخر لیگ 87 گلهایی مشکوک خورد واز چشم ها افتاد.بعد ها به فوتبال ایران برگشت اما سایه محوی هم از گذشته نداشت.

 


*یان نیکلوسکی:از گلر های خوب مقدونیه در سال 84 به پرسپولیس آمد ولی پرا در این سال وآن هم با وجود حضور فرشید کریمی ،محمد محمدی وداوود فنایی،پرسپولیس گلر چهارم آورد؟جواب راحت بود!یکی از عوامل پرسپولیس وقت از پرسپولیس سهمی در خور نبرده وبه او اجازه آوردن یک خارجی وبهره گرفتن از حق دلالی داده شد واو هم گلر آورد ،با این حال راینر زوبل از این بازیکن حتی یک دقیقه بهره نبرد وپرسپولیس بابت 0 دقیقه بازی این گلر 100 هزار یورو پرداخت!

 


*آسمیر آودوکیچ:در سال 91 پرسپولیس که از گلر رفته اش علیرضا حقیقی وگلر های مانده اش حسین هوشیار ومعمارزاده خیری ندیده بود او رابرای آسیا آورد واین مرد بوسنیایی انصافا خوب کار کرد اما مجبور بود به کشورش برگردد.

 


*نور صبری:گلر عراقی  که برای مس کرمان گلر ی جذابی نکرد ،با این حال چندی بعد او بازیکنی شایسته برای تیم ملی عراق در سالهای بعد ودر مسیر قهرمانی این تیم در جام ملتهای آسیا گلری موثر بود.
*نیلسون کوریا:نیلسون بعد از چند سال پرسپولیس را در سال های 92 تا 94 صاحب یک گلر نرمال واستاندارد کرد.نیلسون برای این از پرسپولیس رفت که سوشا مکانی با روحیه خوب گلر اول تیم شود اما چه معامله بدی انجام داد پرسپولیس!

 


*فرناندو خسوس:در استقلال خوزستان سال 1394 یکی از ابزار مهم قهرمانی بود.خسوس حالا به گسترش تبریز رفته وعملکرد خوب او ونیلسون باعث شذ تا امسال هم 3 گلر برزیلی به فوتبال لیگ برتر کشورمان بیایند.
*الکساندر لوبانف: در تیم ملی  ازبکستان او یک گلر اصلی بود که البته درخشش در لیگ ازبکستان وتیم ملی این کشور را حداقل تا این جای کار که قرار است گلر ذخیره پرسپولیس باشد تکرار نکرده است.

دیدگاه‌ها