کد خبر : 1341467 | 27 تیر 1395 ساعت 11:04 | 67.8K بازدید | 1 دیدگاه

نصیرزاده: حتما رضایت باشگاه ترکیه‌ای جلب شده است

واکاوی حقوقی بازگشت طارمی به ایران

رییس پیشین کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درباره ماجرای بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس ارائه کرد.

واکاوی حقوقی بازگشت طارمی به ایران

هوشنگ نصیرزاده در گفت وگو با خبرنگار "ورزش سه"، اظهار داشت: قضاوت کردن درباره طارمی مستلزم اطلاع از مفاد قرارداد او با باشگاه ترکیه‌ای است. وقتی ما هیچ اطلاعی از مفاد و بندهای قرارداد او نداریم، پس قضاوت کردن درباره او منطقی نیست. ما نمی دانیم او حق فسخ قرارداد را برای خود درنظر گرفته یا خیر. آیا با اخطار کتبی 15 روزه که معمولا در قراردادهای بین المللی وجود دارد، می‌توانسته قرارداد خود را فسخ کند؟ نمی دانیم در موضوع موارد غیرقابل پیش‌بینی که در مفاد قراردادهای بین المللی وجود دارد، به کدام مورد اشاره کرده اند. آیا اصلا ایشان قراردادی را امضا کرده یا خیر؟ آیا فدراسیون ایران برای طارمی آی‌تی‌سی صادر کرده است ؟ این ها سوال های بدون پاسخی است که بدون دانستن جواب آن نمی توان درباره طارمی قضاوت کرد.


او ادامه داد: درباره اظهارات یکی از مقامات باشگاه که گفته است ما قبلا با او قرارداد امضا کردیم و این تخلف را باشگاه ترکیه ای مرتکب شده است که با طارمی امضا کرده، باید بگویم به نظر می رسد این اظهارات برای راضی نگه داشتن دوستداران و هواداران کافی به نظر برسد ولی این صحبت بین‌المللی نیست. زیرا اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، این طارمی است که مرتکب تخلف انضباطی شده است. از سوی دیگر انعقاد قرارداد او با باشگاه ریزه اسپور در صورت صدور آی‌تی‌سی از سوی فدراسیون ایران انجام می شود، در چنین مواقعی از باشگاه هم استعلام می شود که آیا با شما قرارداد دارد یا خیر؟


نصیرزاده در پایان افزود: ما ضمن اینکه برگشتن طارمی به فوتبال ایران را منفی تصور نمی‌کنیم ولی این یک فرصت است تا بدانیم تعهدات بین‌المللی بسیار مهم است و به طور قطع اگر با سکوت باشگاه ترکیه ای مواجه شدیم، باید بدانیم حتما رضایت آنها جلب شده است وگرنه باشگاه های ترکیه ای معمولا طوری رفتار نمی کنند منافع شان از نظر مادی تحت تاثیر قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها