کد خبر : 1342741 | 31 تیر 1395 ساعت 21:31 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

جزئیات تصادف وحشتناک فوق سنگین وزنه برداری؛

مولایی به ریو نرفت اما ماند

بهادر مولایی که در آخرین پست اینستاگرامی خود نوشته بود "یا میمانم یا میروم" از کاروان وزنه برداری در المپیک جا ماند اما از سانحه تصادفی سنگین جان سالم به در برد.

مولایی به ریو نرفت اما ماند

به گزارش "ورزش سه"، چهارشنبه شب جلسه شورای فنی فدراسیون وزنه برداری نام 5 وزنه بردار ایران در المپیک را اعلام کرد که بهادر مولایی، وزنه بردار 105 + کیلوگرم در این لیست نبود. خبر غیبت او در ریو به اندازه کافی مورد توجه قرار گرفت اما ساعاتی بعد بهادر در 20 کیلومتری آمل تصادف دلخراشی داشت که از خبر خط خوردنش ناگوارتر بود. این سانحه دلخراش یک مورد فوتی هم به همراه داشت اما مولایی فورا به بیمارستان 17 شهریور آمل و بخش ICU انتقال داده شد تا مداوای لازم صورت گیرد.

 


جراحات وارد شده
مولایی بامداد پنجشنبه هنگام بازگشت از تهران در کیلومتر 20 جاده هراز به آمل تصادف کرد. او به همراه تعدادی از بستگان و اعضای خانواده از جمله پدر ، پدربزرگ و برادرش برای شرکت در آئین خداحافظی ملی پوشان وزنه بردار اعزامی به المپیک 2016 به تهران سفر کرده بود و در حال بازگشت به زادگاهش شهرستان بابلسر این اتفاق رخ داد. تمامی سرنشینان خودرو این وزنه بردار در حادثه زخمی شدند و پدربزرگش به علت شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

 

1128061

 


بازگشت مولایی به شرایط امیدوار کننده
او بعد از این اتفاق به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شد و در بخش مراقبت های ویژه مورد مداوا قرار گرفت.در ابتدا در عمل جراحی که بر روی پای چپ او انجام شد، استخوان در رفته او به حالت قبلی خود بازگردانده شد و پارگی آرنج و دست و صورت او نیز مداوا شد. در این سانحه تصادف بهادر دچار شکستگی از ناحیه سر، دست وکتف شده بود و  در بخش اورتوپدی بیمارستان بستری بود که پس از بازگشت او به شرایط امیدوار کننده بهادر به بیمارستان امام خمینی ساری اعزام شد.

 

1128063

 


خوابم برد و نمی دانم چه شد
بهادر مولایی حالا به هوش آمده است و در تشریح چگونگی این سانحه می گوید:« در جاده و پشت فرمان بودم، اما ذهنم درگیر رکوردگیری تیم ملی و حذف از المپیک بود که یک دفعه خوابم بُرد و دیگر نمی‌دانم چه شد.» او برای رفتن به المپیک خود را آماده می کرد و در حالیکه قبل از نظر شورای فنی در اینستاگرام خود نوشته بود:"یا میمانم یا می روم" از رفتن به المپیک جا ماند اما از سانحه تصادف جان سالم به در برد.

 

 

1128062

 


مولایی: وزنه برداری دیگری باید خط می خورد که نخورد
او در اولین اظهار نظر خود درباره خط خوردنش از نفرات اعزامی به المپیک روی تخت بیمارستان 17 شهریور گفت:« در اردوی کلاچای رکوردگیری انجام شد و گفته بودند اصلی‌‌ترین رکوردگیری المپیک است من هم وزنه زدم، اما هاشمی اوت کرد و باید خط می‌خورد، اما نخورد. باز هم روز چهارشنبه او را در رکوردگیری شرکت دادند، اما باز هم وزنه زد و خراب کرد با این وجود دوباره او را نگه داشتند در حالی که من و براری خوب کار کردیم، اما مجدداً‌ روز گذشته رکوردگیری انجام شد که منجر به حذف من شد. برای وزنه‌برداری که وزن بالایی دارد سخت است که در عرض یک هفته در 3 - 4 رکوردگیری شرکت کند. بدن من هم خیلی خسته بود و امیدی نداشتم این دفعه وزنه بزنم، اما با غیرت و لطف خدا هر چه داشتم گذاشتم و به این رکوردها رسیدم.  در این جلسه از 26 رأی که 13 نفر دادند، 12 رأی به براری، 10 رأی به هاشمی و 4 رأی به من تعلق گرفت که من را خط زدند. برای من جای تعجب بود که چطور کمیته فنی با این همه تجربه و حضور در ورزش در این 10 سال شناختی از من نداشته و جوانی را که یک سال است به اردوی تیم ملی آمده است انتخاب کردند، واقعاً‌ متأسفم.»

 

با اینکه اوضاع شرایط بهادر مولایی از حالت نگران کننده خارج شده است و خطرات احتمالی رفع شده اما او به بیمارستان مرکزی ساری منتقل شد تا چند عمل جراحی دیگر روی او انجام شود.

دیدگاه‌ها