کد خبر : 1343376 | 03 مرداد 1395 ساعت 12:04 | 35.9K بازدید | 0 دیدگاه

دورخیز بیانکونری برای فتح چمپیونزلیگ

یوونتوس با خرید ایگواین به دنبال چیست؟

احتمالا طی روزهای آینده شاهد انتقال ایگواین به یوونتوس خواهیم بود. اما آیا پرداخت 94 میلیون یورو برای این مهاجم 29 ساله ناپولی رقمی منطقی به شمار می‌آید؟

یوونتوس با خرید ایگواین به دنبال چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، خواه ناخواه انتقال گونسالو هیگواین یه یونتوس در حال نهایی شدن است و دیگر باید او را در لیست بازیکنان بانوی پیر در فصل آینده قلمداد کنیم. گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال جهان، به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.

 

انتقال از ناپل به تورین، می‌تواند یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات روز فوتبال ایتالیا باشد. در حالیکه فصل قبل ناپولی فاصله چندانی با کسب اسکودتو و کنار زدن یوونتوس نداشت و با فاصله کمی عنوان قهرمانی را از دست داد. حالا بیانکونری‌ها می‌توانند مطمئن باشند که آسان‌تر از سال گذاشته‌، می‌توانند فاتح سری آ بشوند.

 

اما یوونتوس 5 فصل متوالی است که بدون ایگواین توانسته  بر قله سرزمین چکمه تکیه بزند. پس طبیعتا احتیاجی به پرداخت چنین مبلغ هنگفتی برای تکرار این عناوین ندارد. برای خرید گونسالو ایگواین، چشم انداز وسیع تری در مقابل دیدگان سران یووه قرار گرفته است؛ فتح لیگ قهرمانان اروپا

 

 

1128690

 

 

داستان بانوی پیر در اروپا و افتخارآفرینی این تیم کمی با ایتالیا متفاوت است. لارس ریکن با پیراهن دورتموند در سال 97، پدراگ میاتویچ با لباس کهکشانی‌ها در سال 98، پنالتی شوچنکو در سال 2003 و تیر خلاص نیمار در سال 2014، رقم زننده فینال‌های نافرجام یووه در 20 سال گذشته بوده‌اند.

 

طی دو سال گذشته، یوونتوس در برابر 2 تیم مدعی بارسلونا و بایرن مونیخ ناکام بوده است. فصل قبل و بعد از آنکه یوونتوس در مرحله گروهی دوم شد و به اجبار با بایرن در یک هشتم نهایی روبه رو شد، خیلی ها کار گورخرهای تورین را تمام شده می‌دانستند. البته بر خلاف انتظار، آنها فقط ثانیه‌هایی با پیروزی فاصله داشتند اما در نهایت با هنرنمایی ویدال و کینگزلی کومان، 2 هافبک سابق یووه، و گلزنی مولر، آنها برتری خود را از دست دادند و در مجموع حذف شدند.

 

به نظر می‌رسد قطعا حضور بازیکنی مثل ایگواین در نوک خط حمله یوونتوس، کیفیت این تیم را برای تصاحب لیگ قهرمانان ازوپا افزایش می‌دهد. وجود چنین بازیکنانی در لحظات حساش می‌تواند به یاری تیم ها بشتابد.

 

با بررسی این نمودارها، به راحتی می‌توان به این نتیجه دست یافت که لزوما تیمی که بیشتر مالک توپ بوده و یا حتی موقعیت‌های بیشتری خلق کرده است، پیروز دیدارهای حذفی لیگ قهرمانان نبوده است.

 

 

1128675

 

1128676

 

1128677

 

1128678

 

 

همه این تیم ها، برای پیروزی لزوما گل‌های زیادی به ثمر نرسانده اند. در سال‌های اخیر، یک نکته بارز در مسابقات لیگ قهرمانان نمود پیدا کرده است. این بدان معناست که لزوما تیم‌هایی موفق نمی‌شوند که حملات زیادی به روی دروازه حریفان ترتیب بدهند، بلکه پیروزی برای مربیانی است که کیفیت حملات خود را تقویت کرده اند. برای به ثمر رساندن یک گل، ترکیبی از یک همکاری یا مهارت فردی لازم است. پس برای موفقیت در چنین تورنمنت‌هایی، به بازیکنانی لازم داریم که بتوانند با کیفیت بالاتری، ضربات نهایی را روانه دروازه حریفان کنند.

 

این نوع بازی کردن (حملات مفید) با بازی‌های حذفی رابطه مستقیمی دارند. در طول لیگ و طی 38 بازی، می‌توان انواع روش ها را برای گلزنی و نوع بازی، با توجه به شرایط و کیفیت تیم مقابل انتخاب کرد اما در مسابقات حذفی، نهایتا 15 بازی برای هر مربی وجود دارد و موفقیت در چنین تورنمنت‌هایی نیازمند حداکثر استفاده از پتانسیل تیمی می‌باشد.

 

لیگ قهرمانان، جایی برای جبران اشتباهات و ابراز پشیمانی نیست. بارها ثابت شده است که لزوما بهترین تیم قهرمان نمی‌شود و گاهی وقتها بالاترین کیفیت ارائه شده نیز مجبور به خداحافظی با این مسابقات می‌شود. زمانیکه تیمی حس می‌کند که بازی برتری ارائه داده است، خداحافظی کردن اصلا اسان نیست. برای قهرمانی در چنین فضایی، شما قطعا یه بازیکنان زهرداری احتیاج دارید.

 

همین اتفاقات، باعث تبدیل شدن لیگ قهرمانان به حساس ترین مسابقات فوتبال سالانه در تمام دنیا شده است. ممکن است شما دارای تیمی با کیفیت فوق العاده در طول فصل باشید اما همه چیز به دو بازی بستگی دارد و اگر با متغیرهای این مسابقات خود را تطبیق ندهید، راهی به جز بازگشت به خانه ندارید.

 

البته برای موفقیت در لیگ قهرمانان، شما به کمی شانس هم احتیاج دارید گرچه نمی‌توان تنها با تکیه بر فاکتور شانس به موفقیت رسید. به عنوان مثال، دوم شدن یوونتوس در گروه خودش باعث شد تا دو تا از آماده ترین تیم‌های سال قبل در مرحله یک هشتم نهایی با هم برخورد کنند اما رئال مادرید با غلبه بر رم، ولفسبورگ و منچسترسیتی به فینال رسید. گرچه هرگز نمی‌توان شایستگی قوهای سپید را برای قهرمانی کتمان کرد، اما شاید اگر بانوی پیر هم با چنین قرعه ای روبه رو بود، می‌توانست فاتح همه چیز بشود.

 

 

گونسالو ایگواین

 

1128679

 

آلوارو موراتا

 

1128680

 

ماریو مانژوکیچ

 

1128681

 

 

با مقایسه روند گلزنی ایگواین با ماریو مانژوکیچ و حتی آلوارو موراتا در فصول اخیر لیگ قهرمانان، قابل پیش بینی است که یوونتوس با ایگواین می‌تواند با همین تعداد خلق موقعیت در آینده، گل‌های بیشتری را در مراحل حساس به ثمر برساند. همان طور که پیشتر عنوان شد، چنین گل‌هایی ضامن موفقیت تیم ها در مراحل حذفی لیگ قهرمانان می‌باشد.

 

تنها ایرادی که در سال‌های اخیر به ایگواین وارد شده است، عدم تمرکز در بازی‌های بزرگ و سرنوشت ساز است. در 3 سال اخیر، گونسالو 3 فینال در رده ملی را تجربه کرده است، فینال جام جهانی در سال 2014، فینال کوپا در سال 2015 و همچنین فینال کوپا در سال 2016. اما وی در هیچ کدام از این بازی‌ها موفق به گلزنی نشده است و حتی خیلی از کارشناسان، موقعیت سوزی‌های او را در این 3 دیدار، از عوامل اصلی عدم توفیق آلبی سلسته می دانند.

 

جدال یوونتوس – رم را هم می توان جزء بازی‌های بزرگ قلمداد کرد اما آیا تعیین کننده قهرمانی است ؟ ممکن است در یک فصل، به عنوان مثال دیدار یووه در برابر بولونیا، بازی بزرگ و تعیین کننده قهرمانی محسوب شود.

 

1105366

 

 

البته در رده باشگاهی، آمار ایگواین کمی متفاوت است. در فصل گذشته، او موفق به زدن 15 گل و دادن 2 پاس گل در برابر تیم‌های نیمه بالایی جدول و زدن 19 گل بدون پاس گل در برابر نصفه پایین جدول شده است که آمار قابل دفاعی به شمار می‌آید.

 

احتمالا هماهنگ شدن شکل بازی ایگواین با یوونتوس هم زیاد طول نخواهد کشید. نوع بازی یووه هم بر مبتنی بر مالکیت توپ و هم ضد حملات سریع می‌باشد که آنها می‌توانند روی سرعت بالا و قدرت پا به توپ بازیکن 29 ساله آرژانتینی حساب باز کنند. با توجه به خط میانی قدرتمند یووه و حضور بازیکنان طراحی مثل دیبالا و پیانیچ، قابل تصور است که فصل خوبی در انتظار ایگواین خواهد بود.

 

نتیجه

 

با این تفاسیر، آیا پرداخت 94 میلیون یورو در حالیکه مهاجمی مانند مانژوکیچ در ترکیب یوونتوس حضور دارد کاری عقلانی به شمار می‌آید؟ شاید نه، اما شما برای موفقیت در مراحل حساس لیگ قهرمانان، به پرداخت چنین مبالغی احتیاج دارید. بازیکنانی با کیفیت ایگواین می توانند تعیین کننده نتایج به شمار آیند.

 

رقبایی قدرمندی مثل بایرن، بارسا و رئال مادرید در فصل آینده لیگ قهرمانان حضور دارند و بانوی پیر برای عبور از چنین مراحل دشواری، باید پرداخت چنین مبالغ گزافی را بپذیرد تا بتواند در مراحل دشوار، پا به پای مدعیان قهرمانی مبارزه کند.

دیدگاه‌ها