کد خبر : 1343398 | 03 مرداد 1395 ساعت 13:02 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد دبیر کارگروه مد و لباس از البسه ایران

طراحی لباس‌های پرحاشیه کاروان اعزامی به المپیک ریو در حالی بدون بهره‌گیری از کارشناسان و اهالی فن این حوزه بوده که از مدت‌ها قبل دبیر کارگروه مد و لباس ایران شخصا اعلام کرده بود این مجموعه توانایی این را دارد که لباس‌ها را با بهترین کیفیت و مدل به کمیته ملی المپیک ارائه دهد.

انتقاد دبیر کارگروه مد و لباس از البسه ایران

به گزارش "ورزش سه"، حمید قبادی روز گذشته بعد از رونمایی لباس‌ها به «شرق» گفت: «اواخر سال گذشته بود که من شخصا با کمیته ملی المپیک مکاتبه کردم و گفتم آمادگی این را داریم مسئولیت طراحی لباس‌های رژه کاروان را در المپیک ریو با همکاری طیف وسیعی از طراحان و استادان دانشگاه‌ها بپذیریم که جوابی نگرفتم. مجددا سال جدید کتبا برای دوستان در کمیته نامه نوشتم که این‌ بار جوابی نگرفتم اما یکی از مسئولان کمیته جواب نامه ما را به صورت رسانه‌ای داد و گفت ما دیگر زمان کافی برای طراحی مجدد نداریم. با وجود اینکه ما دوباره اعلام کردیم در هر زمان شرایط این را داریم که از عهده این کار برآییم، اما نماینده وزارت ورزش به ما گفت که لباس نهایی و انتخاب شده است».


او با تأکید به اینکه برای حضور در چنین رویدادهایی باید وسواس بیشتری به خرج داد، به طعنه‌ها و تمسخرهای مردم در فضای مجازی به طراحی این لباس‌ها اشاره کرد: «المپیک رویداد مهمی است و هر چهار سال یک ‌بار برگزار می‌شود. به نظر من مسئولان باید شرایط را طوری مهیا کنند که فضا برای متخصصان و طراحان لباس رقابتی باشد تا بهترین کار ارائه شود. این لباس باید فرهنگ و ملیت ما را به دنیا نشان دهد. وقتی کار از مسیر حرفه‌ای خودش جلو برود، مطمئنا اگر نقدی هم باشد منطقی و اصولی است. ما آمادگی کامل برای طراحی هر لباس ورزشی در هر رشته‌ای را داریم. همان‌طور که لباس تیم ‌ملی فوتبال را طراحی کردیم و مورد استقبال قرار گرفت. طراحی لباس رژه اصلا کار پیچیده‌ای نبود».


کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک روز شنبه در گفت‌وگو با «شرق» یکی از موضوعات مغفول‌مانده در ورزش ایران را نداشتن یک لباس ثابت عنوان کرد و گفت باید دولت دراین‌باره مصوبه بدهد. مصوبه‌ای که به گفته او در حیطه وظایف وزارت ورزش است.


دبیر کارگروه مد و لباس در واکنش به این صحبت هاشمی گفت: «ما چندسالی بود که می‌خواستیم نمایشگاهی برای لباس مدارس داشته باشیم تا اینکه چند وقت پیش وزارت آموزش و پرورش وارد عمل شد و اعلام آمادگی کرد و ما هم کار را انجام دادیم. طوری که الان ٤٠٠ طرح در این مورد داریم. ما درباره لباس مدارس و مشاغل مصوباتی داریم اما محدودیت نداریم».

دیدگاه‌ها