کد خبر : 1344595 | 07 مرداد 1395 ساعت 10:09 | 36.4K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز تصویری دیدار ساپیا – پرسپولیس

پرسپولیس مثل فصل گذشته بازی کرد. با این توضیح که خط دفاعی اش و هم چنین دروازه سامان بهتری داشت.

به گزارش "ورزش سه"،  حضور علیرضا بیرانوند دورن دروازه اطمینان خاطر خوبی به تک تک بازیکنان تیم داده بود. حالا آنها نه تنها ترسی از ورود توپ به محوط جریمه ندارند با این تصور توپ را دنبال می کنند که روی پاس های بلند علیرضا بیرانوند شانس گلزنی پیدا خواهند کرد. جلال حسینی در خط دفاع بسیار با انگیزه فوتبال کرد و با حفظ این روند می تواند یکی از ارکان موفقیت تیمش باشد.


بازی پرسپولیس به سایپا دیکته شده بود و کسب سه امتیاز کمترین حق این تیم بود.

 

1129728


فرشاد احمد زاده یکی از بازیکنان کلیدی پرسپولیس در خط حمله است. او خوب از عقب به فضا می زند. همانند این صحنه و چون با آگاهی وارد فضا می شود حتی روی سر مدافعان حریف می پرد و ضربه سر می زند. برتری عددی با سایپا است. سایپا روی این صحنه با دروازه بان 7 بازیکن دارد اما فرشاد احمد زاده به راحتی به فضا می زند و روی سر مدافعان سایپا با ضربه سر دروازه حریف را نشانه می گیرد. اگر ضربه او در چارچوب بود کاری از دست دروازه بان برنمی آمد.

 

1129731


میل به شوتزنی در پرسپولیس بالاست. این خیلی خوب است. تیمی که شوت می زند یک راه خوب برای رسیدن به گل به علاوه دیگر راه های گلزنی خواهد داشت. از همه مهمتر می تواند با شوت از راه دور گره کور گلزنی را باز کرد. بی شک اتفاق افتاد در برخی از بازی ها که حریفان پرسپولیس در منطقه یک سوم دفاعی پرتعداد بازی کنند که در چین شرایطی شوت بکار خواهد آمد.
شوتزن پرسپولیس در این صحنه فرشاد احمد زاده است. فرشاد در فضا قرار می گیرد که شوت بزند اما محسن مسلمان بعد از حمل توپ شوت می زند. این خود تنوع در شوتزنی است.

 

1129729


این یک صحنه آموزشی خوب است هم برای مدافعان و هم برای مهاجمان. باز هم برتری عددی با سایپا است اما پرسپولیس صاحب موقعیت می شود و با گلزنی فاصله ای نداشت. حمل توپ و پاس که با ورود به فضای خالی توام شد موقعیت خوبی را به پرسپولیسی ها داد. مدافعان پوششی سایپا در بازیخوانی خوب عمل نکردند. این صحنه نشان می دهد با وجود پرتعداد بازیکنان حریف در محوطه جریمه می توان با پاس به موقعیت خوب رسید.
یک اشتباه محض. همه نگاه مدافعان سایپا به بازیکن صاحب توپ است.

 

1129730


علیپور مهاجم خوبی است. توانمند و سرعتی. باید هوشمندی را چاشنی بازی اش کند. در این صورت به مهاجم توانمندتری تبدیل خواهد شد. اشاره امان به با فکر بازی کردن است. علیپور اگر نیت پاس را داشت باید در این صحنه پاس می داد که بازیکن دریافت کننده با مدافع حریف فاصله داشت و اگر نیت حمل توپ را داشت باید کمی مورب به سمت عقب می آمد تا نسبت به دروازه حریف زاویه پیدا می کرد. حرکت ساده و افقی روی زوایه موافق هیچ آورده ای برای عیلپور و پپرسپولیس نداشت و یک موقعیت خوب را از این تیم گرفت.

 

1129733


حسین ماهینی که اقدام به پرتاب ات می کند کمال کامیابی نیا در منطقه خوبی جایگیری کرده است. او قطع به یقین نمی دانست که توپ به او می رسد اما همان طور که پیش تر در آنالیزها گفته شد به بازیکنان در محوطه جریمه حریف گفته می شود که خوش بین باشید. متناسب با حرکت توپ چون کمال بیرون از فضا بود به درستی موقعیت خود را تغییر می دهد  و وقتی توپ به او می رسد بهترین تصمیم را گرفت. البته در این صحنه غفلت از کمال توسط سایپایی ها محسوس است.

 

1129732


پرسپولیس فصل گذشته در خیلی از بازی ها خوب بازی کرد اما از دست یابی به نتیجه مطلوب باز ماند. یک لحظه غفلت کردن ممکن است بازی خوب و در نهایت نتیجه را زیر سوال ببرد. دفاع دو نفره پرسپولیس این جا نباید باز می شد. توپ مورب پشت خط دفاعی پرسپولیس به سایپایی ها می رسد که اگر علیرضا بیرانوند خروج نمی کرد و یا سایپایی ها به خوبی به توپ ضربه می زدند چه بسا بازی به تساوی کشیده می شد.
توپ هایی که پشت خط دفاعی می آید دفع آن برای تیم مدافع خیلی سخت است.


*علی بنی شیخ الاسلامی

دیدگاه‌ها