کد خبر : 1345327 | 10 مرداد 1395 ساعت 16:26 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

جودوکاران ایرانی در المپیک را بشناسیم؛

به امید قرعه مناسب و درخشش

ایران در این المپیک 3 نماینده آماده در ریو دارد تا با امیدواری به قرعه مناسب اولین درخشش جودو در این رویداد بزرگ رقم بخورد.

به امید قرعه مناسب و درخشش

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های جودو المپیک ریو از روز یکشنبه 17 مرداد آغاز می شود تا علیرضا خجسته به عنوان اولین جودوکار ایرانی مبارزات خود را آغاز کند. این بار ایران با درخشش جودوکاران در آسیا با 3 نماینده راهی المپیک شده است. علیرضا خجسته، سعید ملایی و جواد محجوب 4 جودوکار ایران در المپیک ریو خواهند بود که هر 3 در مسابقات آسیایی موفق شدند به حد نصاب حضور در المپیک برسند. ایران تا به حال موفقیت چشمگیری در المپیک نداشته است اما این بار 3 نماینده آماده در ریو حاضرند تا با امیدواری به قرعه مناسب اولین درخشش جودو در المپیک رقم بخورد.

 


* علیرضا خجسته (66 کیلوگرم)  

 


علیرضا تنها 19 سال سن دارد. او در فینال قهرمانی آسیا حریف مغولستانی که رده هفتم رنکینگ جهانی را در اختیار دارد قرار گرفت تا از همان رقابت ها سهمیه حضور در ریو را کسب کند. خجسته قبل از فینال رقبایی از چین تایپه، هنگ‌کنگ، قزاقستان و چین را شکست داد و در نمایشی فوق العاده توانست به فینال آسیا و المپیک برسد.


او در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال نقره شد و ۲۴۰ امتیاز در رنکینگ المپیک بدست آورد و توانست در قالب سهمیه قاره ای ،جواز حضور در المپیک  ریو را بدست آورد.


در قاره آسیا ۱۲ جودوکار بالاترین امتیاز در هر وزن را دارند به عنوان سهمیه قاره ایی انتخاب  می شوند که  بعد از جواد محجوب و سعید ملایی،سهمیه سوم جودوی ایران به نام علیرضا خجسته ثبت شد.

 

1130427

 

 

* سعید ملایی (۸۱ کیلوگرم)

 


جودوکار تهرانی با کسب مدال برنز در آسیا، جایگاه خود را در رنکینگ المپیک ارتقا داد و توانست سهمیه حضور در ریو را کسب کند. او بعد از کسب سهمیه در مصاحبه با رسانه‌های مختلف گفت: «اکنون فرصت زیادی تا المپیک نداریم به همین دلیل تلاشم را برای ارتقا جایگاهم در رنکینگ المپیک بیشتر خواهم کرد.»


مدال برنز سعید ملایی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم و همچنین مقام پنجمی جواد محجوب در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم و مقام هفتمی سعید مرادی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم در جایگاه ششم قرار گرفت، در حالی که دور قبل در جایگاه یازدهم بود.

 

 

1130433

 

 

* جواد محجوب (۱۰۰ کیلوگرم)

 


او متولد مشهد است و نائب‌قهرمان و قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی جودوی آسیا در وزن ۱۰۰ کیلوگرم است. او فینال رقابت‌های  قهرمانی مسابقات جودوی گرندپری تفلیس با پاسک مارتین از سوئد قهرمان گرند اسلم 2015 روبرو شد که مقابل این حریف ضربه فنی شد تا با کسب مدال نقره به کار خود پایان دهد. این جودوکار کشورمان با کسب مدال نقره این دوره از رقابت ها ۱۸۰ امتیاز به اندوخته های خود اضافه کرد تا جواز حضورش در المپیک 2016 ریو قطعی شود.

 

 

1130428

 

 

** برنامه ورزشکاران جودو در المپیک ریو:

 

 

* یکشنبه 7 آگوست؛ 17 مرداد


جودو وزن 66 کیلوگرم  ـ علیرضا خجسته‌فر 
ساعت 17:30 ـ مقدماتی
ساعت 22:30 ـ  فینال


* سه‌شنبه 9 آگوست؛ 19 مرداد


جودو 81 کیلوگرم  ـ سعید ملایی
ساعت 17:30 ـ مقدماتی
ساعت 22:30 ـ فینال


* پنجشنبه 11 آگوست؛ 21 مرداد 


جودو وزن 100 کیلوگرم ـ جواد محجوب 
ساعت 17:30 ـ مقدماتی 
ساعت 22:30 فینال

دیدگاه‌ها