کد خبر : 1345606 | 11 مرداد 1395 ساعت 13:43 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه از سه مهره تاثیرگذار

سه ستاره دربی مشهد

دربی مشهد هرچند به خاطر مسائل مختلفی چون برگزاری بازی در روز کاری آن هم پس از چند روز تعطیلی، دوری مسافت تا ورزشگاه ثامن و مواردی از این دست با استقبال خوبی از طرف فوتبالدوستان همراه نشد اما نکات قابل توجهی داشت.

به گزارش "ورزش سه"،  از مهمترین اتفاقات این بازی می توان به کیفیت بالای بازی چند بازیکن، خشونت و حواشی بی مورد و ناپسند دقایقی از بازی، آمادگی بالای داور مسابقه و نزدیکی او به تمام صحنه های حساس و همچنین اهمیت تجهیز و نگهداری ورزشگاه ثامن اشاره کرد.


اما ستارگان این دربی چه کسانی بودند؟


معین عباسیان؛ آچار فرانسه پدیده
با اینکه خیلی دیر به سطح اول فوتبال کشور معرفی شد و حالا در آستانه 27 سالگی قرار گرفته اما بازیکن چپ پای پدیده که برخلاف سایر چپ پاها، پای راست خوبی هم دارد در نوع خود یک پدیده است. هافبک کناری، مدافع کناری، مهاجم... هر پستی که لازم باشد به بازی گرفته می شود و همیشه در یک سطح قرار دارد.  فاکتور مهم و خاصی که عباسیان دارد و در هر بازی چند شوت به سمت دروازه حریفان روانه می کند. درست مثل دربی مشهد (نه آن ضربه ای که منجر به گل اتفاقی خودش و تیمش شد) که چه هنگام ضربات ایستگاهی و چه در جریان بازی به خوبی از شوت های قدرتمند و دقیقش استفاده کرد.

 

1130626


معین عباسیان وقتی تیمش از رقیب همشهری عقب افتاده بود به عنوان مهاجم به کار گرفته شد. سرعت و سماجت بالای او برای مدافعین حریف عذاب آور و آزاردهنده بود. بازیکن تکنیکی پدیده قدرت دریبل مدافعین حریفش را هم داشت و با همین ویژگی بود که توانست مدافعین روبرویش را جا بگذارد و چندین بار توپ را روی دروازه ارسال کند.


حمیدرضا علی عسگر؛ تهاجمی، سریع، پا به توپ
وقتی بازی او را می بینی برایت جذاب است. اما وقتی به بازی او دقت می کنی تعجب می کنی که چرا پرسپولیس این بازیکن با سابقه خود را به راحتی از دست داده. جثه کوچک و شرکت نکردن در کارهای دفاعی؟ او آنقدر در کارهای تهاجمی سریع و پا به توپ است که کار کشیدن از او در خط دفاعی بی دلیل است. بازیکن ریزنقش سیاه جامگان در دربی گاهی یک تنه تیم را از لاک دفاعی خارج می کرد و آنقدر سریع خود را به زمین حریف می رساند که فرصت ضدحمله ای خطرناک برای همبازیانش ایجاد می شد.

 

1130627


علی عسگر که حالا و با گلی که باعث بقای سیاه جامگان در لیگ برتر شد چهره ای محبوب در بین هواداران مشهدی هم هست در بین شاگردان کاظمی مهره ای تاثیرگذار و بسیار ارزشمند محسوب می شود. کسی که باعث می شود رقبای مشکی پوشان مشهدی از حملات همه جانبه روی دروازه این تیم هراس داشته باشند تا گرفتار سرعت بالای او که بازیکن پا به توپی هم هست نشوند.


محمدرضا خانزاده؛ مسئول در قبال انجام وظایف
وقتی نام او در بین بازیکنان حاضر در جام جهانی 2014 قرار گرفته باید هم حساب ویژه ای رویش باز کرد، هرچند حواشی و مصدومیت های متعدد و گاه و بیگاه تا حدودی او را از چشم انداخته اما واقعیت این است که نمی شود جوان بلندبالای تهرانی را دست کم گرفت. عملکرد فوق العاده خانزاده در دو بازی ابتدای فصل برای سیاه جامگان تنها دلیل برای حمایت همه جانبه فرهاد کاظمی از او در نشست خبری پس از بازی روز گذشته نبود، بلکه خانزاده آنقدر در انجام وظایفش مسئولانه عمل کرد که هرکسی را به تحسین وا می دارد.

 

1130628


خانزاده به تنهایی جور مدافعین سر نزن سیاه جامگان را می کشد اما این مساله هم باعث نشده تا او ریتم با کیفیتش را در طول 90 دقیقه از دست بدهد. مدافع 25 ساله سیاه جامگان به شدت فیزیکی و درگیرانه کار می کند و باید اذعان کرد مهاجمین حریف را آزار می دهد! فرهاد کاظمی که مبنا و اساس کاری تیمش را براساس خط دفاعی قدرتمندش چیده به توانایی های خانزاده ایمان دارد. باید دید آیا کی روش هم دوباره نظرش نسبت به او جلب خواهد شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها