کد خبر : 1345887 | 12 مرداد 1395 ساعت 10:16 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز دیدار استقلال خوزستان – استقلال تهران 

وقتی هافبک های مدافع فضا می دهند...

تیم سیروس پورموسوی قابل تحسین است به این خاطر که همه حریفان نگاهشان به این تیم نگاه تیم قهرمان است و در چنین فضایی بازی کردن سخت است. فصل گذشته نگاه به تیم استقلال خوزستان نگاه تیم حاضر در مرحله پلی آف و در آستانه سقوط به لیگ یک بود!

وقتی هافبک های مدافع فضا می دهند...

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان به نوعی زیباتر و متنوع تر از فصل گذشته بازی می کند و علاوه بر ضد حمله راهکارهای دیگری هم برای گلزنی دارد.


و اما استقلال تهران نیازمند فرصت و همراهی است. توانمندی علیرضا منصوریان و تیمش بیشتر از این هاست و اکنون برای قضاوت خیلی زود است. 


1: از دست دادن توپ در منطقه یک سوم میانی اگر خط دفاعی به منظور حمایت از حمله تیمی جلو آمده باشد بسیار خطرناک است و به ثانیه ای طول نمی کشد که توپ از دست رفته تبدیل به حمله می شود.


در این صحنه توپ ربایی بختیار رحمانی و پاس بلندی که برای کاوه رضایی می فرستد می شد تبدیل به گل نخست تیم استقلال شود اما کاوه ضربه آخر را خوب نزد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد دروازه بان استقلال خوزستان با پیشروی به موقع به خوبی زوایه مهاجم استقلال را تنگ کرده بود.

 

1130890

 


2: عدم رعایت اصول دفاعی در این بازی هم تیم علیرضا منصوریان را آزار داد. از آنجایی که استقلال خوزستان پیشتر هم تیم شوتزنی بود در این بازی باید دو هافبک دفاعی استقلال فضای جلوی خط دفاعی را پوشش می دادند و مانع از شوتزنی بازیکنان حریف می شدند اما این اقدام را شاهد نبودیم. استقلال خوزستان هر گاه اراده کرد دروازه استقلال را با شوت نشانه گرفت و شوتی که در این صحنه زده می شود منجر به گل نخست می گردد. در ریباند حسن بیت سعید توپ را به قعر دروازه استقلال تهران می فرستد.


به وضوح می بینید برتری عددی با استقلال است.

 

1130892

 

3:در ریباند هم برتری عددی با استقلال است اما اینکه چرا صاحب توپ نمی شود شاید به این خاطر بود که روی ریباند متمرکز نیست. در این صحنه وریا غفوری به راحتی و با یک تو سر توپ زدن از سوی حسن بیت سعید فنا می شود. وریا باید نیم تیغ بازی می کرد و بازیخوانی می کرد. او تشخیص ادامه حرکت توپ در زاویه موافق را داد و به راحتی با یک تو سر توپ فنا شد.


معمولا مربیان حرفه ای خطاب به مدافعان خود می گویند نسبت به هر توپی که وارد محوطه جریمه می شود بد بین باشید.

 

1130893

 

4: تکرار همان تاکتیک. بردن توپ به کناره ها و حرکت آن در عرض و ایجاد موقعیت شوتزنی. این یکی از ایده های مهم استقلال خوزستان در فصل گذشته بود که احتمالا به درستی از سوی کادر فنی تیم تهرانی مورد ارزیابی قرار نگرفت. دو هافبک دفاعی استقلال تهران در این بازی نمره منفی گرفتند چرا که بارها موقعیت شوت به حریف دادند. دفاع استقلالی ها در منطقه و باکس غیر منطقی نیست اما با گردش توپ باید به سرعت شیفت شوند. ضمن اینکه بازی فقط در منطقه ای که توپ در جریان است، نیست.

 

 

1130894


5: از پاس دقیق خسرو حیدری و ضربه خوب کاوه رضایی بگذریم حرکت بدون توپ جابر انصاری در این صحنه عالی بود و مسبب اصلی گل بود. خسرو که تصمیم به سانتر می گیرد جابر به سمت تیر یک حرکت می کند و مدافع را با خودش می کشد و فضای خود را برای کاوه رضایی خالی می کند. در ادامه کاوه رضایی به سرعت هر چه تمامتر توپ را قطع می کند و گل مساوی به ثمر می رسد.


این گل یک صحنه آموزشی خوب برای گل از کناره ها است. گلی که استقلال را به بازی برگرداند. 

 

 

1130895

 

6: در این صحنه عزت الله پورقاز به خوبی زمینه ساز گل شد. او بعد از دریافت توپ می توانست به عمق پاس دهد اما بازیکن روی دست خود را خوب دید و پاس به عقب داد و بازیکن دریافت کننده توپ هم واضح و ملموس است که فاصله بین دو مدفع میانی استقلال را به خوبی می بیند. حسن بیت سعید در گوشه سمت راست محوطه جریمه به خوبی بازی را دنبال می کند. ایضا مربیان حرفه ای به مهاجمان می گویند نسبت به هر توپی که وارد محوطه جریمه حریف می شود خوش بین باشید و... 

 

1130896

دیدگاه‌ها