کد خبر : 1346274 | 13 مرداد 1395 ساعت 15:12 | 69.7K بازدید | 1 دیدگاه

همراه با پینگ پنگ، بوکس، قایقرانی و شنا در المپیک

با تک ستاره های ایران در ریو

اولین روز المپیک ریو با رقابت تک ستاره های کاروان ایران همراه با پینگ پنگ و قایقرانی آغاز خواهد شد که آنها برای خلق شگفتی انگیزه های زیادی خواهند داشت.

با تک ستاره های ایران در ریو

به گزارش "ورزش سه"، پینگ پنگ، بوکس، قایقرانی و شنا جزو رشته هایی محسوب می شوند که مدال های زیادی برای کشورهایشان خواهند داشت اما ایران کمترین نماینده را در این بخش ها راهی ریو کرده است. با این حال این ورزشکاران زحمت زیادی را پشت سر گذاشته اند تا در بین تمام ورزشکاران تنها نمانیده های ایران در المپیک باشند.

 


* نوشاد عالمیان 

 


بازیکن پینگ پنگ اهل بابل است، او توانست در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در رشتهه تنیس روی میز در اسپانیا مقام پنجم را کسب کند. او در مسابقات لوکزامبورگ مدال طلا را کسب کرد و در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن با کسب مقام قهرمانی آسیای میانه به المپیک لندن رفت تا این دومین تجربه المپیکی نوشاد باشد.
نفر اول پینگ پنگ ایران در اولین بازی خود در دور اول رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مصاف ژاستین هان، بازیکن چینی الاصل استرالیایی رفت و با حساب چهار بر صفر به پیروزی رسید، این اولین پیروزی پینگ‌پنگ ایران در تاریخ المپیک به شمار می‌رود.


نوشاد در روز چهارم مسابقات انتخابی المپیک آسیا در  مرحله دوم به مصاف تیان‌یی جیانگ از هنگ‌کنگ، نفر 55 رنکینگ جهانی رفت و موفق شد این حریف را در کشورش چهار بر یک مغلوب کند تا ایران به سومین سهمیه خود در این رشته دست پیدا کند.

 

 

1131234

 

 

* نیما عالمیان

 


متولد ۷۱ از شهرستان بابل، که همراه براردش نوشاد راهی ریو برای تجربه اولین المپیک خود می شود. این دو به همراه برداران محبی و خادم سومین ورزشکارانی هستند که با یکی دیگر از اعضای خانواده خود المپیک را لمس خواهند کرد. 


نیما عالمیان توانسته در مسابقات جهانی تنیس روی میز  پاریس درسال 2013، توکیو2014(تیمی)، در سال 2015 دو نفره: یک شانزدهم نهایی و انفرادی یک شانزدهم نهایی شرکت کند، همچنین در مسابقات تنیس روز میز قهرمانی آسیا در سال 2013 هم شرکت کرده است. نیما عالمیان در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ در هنگ‌کنگ، سهمیه حضور در المپیک را به دست آورد.

 

 

1131229

 

 

* ندا شهسواری

 


ندا شهسواری متولد ۶۵ در کرمانشاه. او  دانشجوی رشته تربیت بدنی است که از سال ۸۰ عضو تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران شد. او با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه، سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را کسب کرد. او با حضورش در المپیک لندن، اولین زن ایرانی است که در رشته تنیس روی میز در المپیک حضور پیدا کرد، اما در این بازی‌ها با شکست در بازی اول برابر حریفی از نیجریه حذف شد.


شهسواری با قهرمانی دوباره در مسابقات آسیای میانه در  فروردین ۹۵ سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ را به دست آورد. ندا در دیدار فینال مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در بخش بانوان به مصاف اولقا کیم از ازبکستان رفت و در نهایت 4 بر 3  حریف خود را شکست داد تا به المپیک 2016 ریو صعود کرد.

 

 

1131235

 

 

* عادل مجللی

 


با مثبت شدن دوپینگ ورزشکار روسیه در مسابقات جهانی و قایقران قزاقستان در رقابت‌های انتخابی المپیک، عادل مجللی پاروزن ایران سهمیه المپیک ریو را کسب کرد تا قایقرانی ایران دو نماینده در سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک داشته باشد. پنج قایقران روسیه از المپیک حذف شده‌اند که با این شرایط طبق رده‌بندی رقابت‌های جهانی میلان، عادل مجللی به سهمیه رسیده‌ است.


در مسابقات جهانی میلان، چین و برزیل در قایق دو نفره به سهمیه المپیک رسیده‌اند و روسیه و بلاروس به دلیل دوپینگ از مسابقات حذف شدند. با این شرایط عادل مجللی که در رقابت‌های جهانی سیزدهم شده‌بود با این تغییرات در جایگاه نهم رده‌بندی قرار می‌گیرد و المپیکی می‌شود.


همچنین مجللی در رقابت‌های انتخابی المپیک سوم شد و نماینده قزاقستان اول، که سهمیه پاروزن قزاق به دلیل دوپینگ از لیست حذف شد و عادل مجللی به عنوان قایقران دوم به سهمیه رسید. نماینده ازبکستان که دوم شده بود به دلیل حضور قایق دو نفره این کشور در المپیک سهمیه نگرفت و به همین دلیل مجللی به عنوان نفر دوم آسیا راهی المپیک می‌شود.


با این سهمیه تعداد ورزشکاران ایران در کاروان المپیک ریو به عدد 64 رسید و هم چنین علاوه بر مهسا جاور ، مجللی دومین قایقران ایران در المپیک است.

 

 

1131230

 

 

* مهسا جاور

 


تنها بانوی قایقران ایران در المپیک ریو که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به همراه سولماز عباسی، حمیرا برزگر و نازنین ملائی در ماده چهار نفره جفت پاروی سبک‌وزن بانوان، به جایگاه سوم و نشان برنز بازی‌ها رسید.


جاور در ادامه رقابت‌های روئینگ کسب سهمیه المپیک در آسیا، در بخش قایق یک نفره در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریفانی از  سریلانکا، سنگاپور، چین تایپه، قزاقستان و تایلند رفت و در رده دوم ایستاد و به فینال صعود کرد. جاور، بانوی ملی پوش روئینگ ایران با صعود به فینال مسابقات سهمیه المپیک آسیا، سهمیه المپیک ریو در قایق یک‌نفره را کسب کرد.

 

 

1131233

 

 

* آریا نسیمی شاد 

 


جوانترین عضو کاروان ورزش ایران در المپیک ریو که با 16 سال سن تنها نماینده شنا ایران است. آریا در این دوره از مسابقات با رکورد ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه نماینده شنای ایران در ۲۰۰ متر قورباغه المپیک خواهد بود. او پیش از این رکورد ملی این ماده را با زمان ۲ دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه به نام خود ثبت کرده بود.

 

 

1131232

 

 

* احسان روزبهانی

 


تنها بوکسور کاروان ایران که بعد از المپیک لندن حالا دومین تجربه پشت سر خواهد گذاشت. روزبهانی در اولین مسابقه خود در لندن در مرحله یک سی و دوم جیسون مونروی کلمبیایی را با نتیجه دوازده بر ده پیروز شد و در دومین مسابقه خود در یک شانزدهم مقابل بهرام مظفر از ترکیه به برتری هجده بر دوازده دست یافت و به مرحله یک چهارم صعود کرد. او در مسابقه بعدی خود در مقابل عادل‌بیک نیازبتوف قزاقستانی قرار گرفت که در پایان با نتیجه سیزده بر ده شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی این مسابقات بازماند.


احسان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی در نخستین مبارزه خود نماینده بوتان را شکست داد و در دومین نبرد خود به مصاف اولدپ سینگ نماینده هندوستان رفت تا با شکست حریفش به مرحله نیمه نهایی راه یابد وی در نیمه نهایی با عادل‌بیک نیازبتوف قهرمان المپیک از قزاقستان در سالن بوکس ورزشگاه سئونهاک مبارزه کرد، که این بار همانند المپیک ۲۰۱۲ لندن به نیازبتوف قزاق باخت و به مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون دست یافت.


در مسابقات جوانان آسیا ۲۰۰۶ میلادی در هندوستان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. همچنین قهرمانی کشور از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ و مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی را در کارنامه دارد.

 

1131231

 

 

** برنامه این ورزشکاران در المپیک ریو:

 


* شنبه 6 آگوست؛ 16 مرداد 


تنیس روی میز ـ نوشاد و نیما عالمیان و ندا شهسواری
ساعت 16:30 ـ مرحله مقدماتی زنان و مردان و دور اول زنان
ساعت 22 ـ دور اول زنان و مردان


قایقرانی رویینگ  ـ مهسا جاور 
ساعت 16 ـ تک نفره

 

* یکشنبه 7 آگوست؛ 17 مرداد


تنیس روی میز ـ نوشاد و نیما عالمیان و نداد شهسواری
ساعت 2:30 ـ دور اول زنان و مردان 
ساعت 16:30 ـ دور دوم مردان و زنان(در صورت صعود)
ساعت 22 ـ دور دوم مردان و زنان  (در صورت صعود)


بوکس وزن 81 کیلوگرم  ـ احسان روزبهانی
ساعت 18:30 ـ مقدماتی

 

* دوشنبه 8 آگوست؛ 18 مرداد


تنیس روی میز 
ساعت 1:30 ـ دور سوم مردان و زنان

 

* سه‌شنبه 9 آگوست؛ 19 مرداد


شنا 200 متر قورباغه ـ آریا نسیمی‌شاد
ساعت 20:30 ـ مرحله گروهی

دیدگاه‌ها