کد خبر : 1347055 | 16 مرداد 1395 ساعت 14:43 | 85.7K بازدید | 0 دیدگاه

به جناب خان بگویید نیاید، می‌آییم و می‌بافیمش!

هوری: قیافه‌ام خشن است اما مافیا نیستم

دروازه‌بان مطرح این هفته‌های فوتبال ایران از سال‌ها حضورش در فوتبال خوزستان می‌گوید، حسن هوری از شهرش و حرف و حدیث هایی که درباره‌اش بیان می‌شود با "ورزش سه"، سخن گفت.

هوری: قیافه‌ام خشن است اما مافیا نیستم

به گزارش "ورزش سه"، پس از درخشش حسن هوری، دروازه صنعت نفت آبادان در سه بازی آغازین لیگ شانزدهم، به سراغ وی رفتیم تا درباره شروع مجددش در لیگ برتر و بازی‌های درخشانش در برابر تیم‌های استقلال و تراکتورسازی به صحبت بپردازیم. حسن هوری یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان خوزستانی حاضر در لیگ برتر است.

 

من، حسن هوری، 32 ساله از اندیمشک

 

سعی می‌کنم به بعضی از حرف‌ها و حدیث‌ها کاری نداشته باشم چراکه تمرکزم را از بین می‌ریزد، من دقیقاً متولد 22/11/63 هستم و تاریخ تولدم هم کاملاً واقعی است، همین‌جا اعلام می‌کنم من حسن هوری 32 ساله از اندیمشک هستم، حرف‌های و حدیث‌هایی مبنی بر بیشتر بودن سن بنده نیز واقعی نیست.

 

پیش‌ازاین هم استقلال را برده بودیم

 

آخرین بار سال 90 به تهران و ورزشگاه آزادی آمده بودم، آن زمان در تیم مس سرچشمه بودم که هم در برابر پرسپولیس بازی کرده بودیم و هم در مقابل استقلال که فکر می‌کنم آن بازی‌ها را شکست‌خورده بودیم اما این را هم باید بگویم که یک بار دیگر هم با صنعت نفت در برابر استقلال به پیروزی رسیده بودیم آن‌هم با 3  گل، دیداری که سعید حلافی 18  ساله دوبار گلزنی کرده بود.

 

هم دوره‌ای های من هنوز هم هستند

 

از هم دوره‌ای های من در فوتبال جنوب، بازیکنانی هستند که هنوز هم در فوتبال باشند، دوره‌ای که ما با تیم با تیم ملی نوجوانان و با هدایت آقای درخشان به جام جهانی رفته بودیم، از آن زمان ایمان مبعلی که هنوز هم در تیم نفت بازی می‌کند و البته حسین کعبی هم که به سپیدرود رشت پیوست.

 

بگوویچ من و حسین را به بزرگسالان آورد

 

پس از حضورمان در جام جهانی نوجوانان و زمانی که به اهواز بازگشتیم آقای بگوویچ من و حسین را به تیم ملی بزرگسالان آورد و ما جزئی از تیم بزرگسالان شدیم، از همان زمان ابراهیم میرزاپور هم در تیم بود و فکر می‌کنم یکی از بهترین رقابت‌ها را با یکدیگر داشتیم، رقابتی که هیچ‌وقت به اختلاف نرسید، همیشه از بازی ابراهیم خوشم می‌آمد و هنوز هم با او ارتباط دارم.

 

به خوزستان تعصب خاصی دارم

 

به فوتبال خوزستان تعصب خاصی دارم، البته در تیم خارج از استان هم‌بازی کردم اما عشقم این است همه تلاشم را به‌کار ببندم تا باعث افتخار خوزستان شوم، 7 سال پیراهن فولاد را به تن کردم و به قهرمانی و عنوان سومی لیگ برتر رسیدم و در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردم، 6 سال هم هست که برای صنعت نفت آبادان به میدان رفتم، البته حضورم در صنعت نفت در سه مقطع اتفاق افتاد.

 

بچه‌های جنوب دوست دارند گلزنی کنند

 

بچه‌های خوزستانی با تکنیک هستند، تقریباً همه به گل زنی اشتیاق دارند، البته مدافعان فوق‌العاده‌ای سهراب بختیاری زاده و پژمان منتظری و یا گلرهای بسیار خوب هم داشته‌ایم اما در خوزستان به خاطر تکنیک بالا تقریباً همه بازیکنان دوست دارند جزئی از قوای هجومی تیم باشند و گل زنی کنند، به همین خاطر این سال‌ها دروازه‌بان‌های جنوبی کمتر شدند.

 

نسل بعدی گلرهای ایران از خوزستان است

 

باشگاه صنعت نفت آبادان سه سال است که دارد روی دروازه‌بانی سرمایه‌گذاری می‌کند، کاظم فرحانی مربی دروازه‌های این تیم است که باید به خاطر همه زحمات و تلاشش از او تشکر کنم، به غیر بنده و عقیل اعتمادی، کاظم فرحانی روی دو دروازه‌بان جوان جنوبی دارد کار می‌کند که به تیم بزرگسالان صنعت رسیدند، محمد دریس و یاسر پاپی دو دروازه‌بانی که از آکادمی این باشگاه روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، بدون شک نسل بعدی گلرهای ایران از جنوب خواهد بود.

 

عقیل هم بازیکن فنی و هم پسر مودبی است

 

رابطه من و عقیل اعتمادی بسیار خوب است، عقیل هم از نظر فنی بازیکن خوبی است و هم بسیار پسر مودبی است، متأسفانه او مصدوم شد و فکر می‌کنم بعد از بازی برابر سپاهان بتواند بهبودی لازم را کسب کند و بتواند به زمین برود، برای من فرقی نمی‌کند خودم، عقیل و یا دو گلر جوانمان، درون دروازه بایستیم، هرکدام بتوانیم کمک کنیم باید از دروازه صنعت نفت حراست کنیم.

 

دروازه‌بان‌های جوان ایرانی به خارجی‌ها می‌ارزند

 

اصلاً موافق حضور دروازه‌بان خارجی در لیگ برتر نیستم، معتقدم طرحی عدم حضور خارجی در ایران طرح بسیار خوبی بود که باعث کشف تعداد زیادی دروازه‌بان جوان شد، اکنون هم باید همان طرح را باز هم راه بیندازند تا دروازه‌بان‌های بااستعداد ایرانی کشف شوند و با حضور در تیم‌های لیگ برتری کسب تجربه کنند نه اینکه برویم یک دروازه‌بان گمنام خارجی را بیاوریم و پول بدهیم و جای جوان‌های خودمان را تنگ کنیم، برای من حسن هوری تفاوتی نمی‌کند اما برای گلرهای جوانمان خیلی مهم است.

 

از دیشب تا الان بدن درد دارم

 

امسال اصلاً دنبال کلین نیستم و فقط برای من موفقیت صنعت مهم است، هر دو بازی اخیرمان سخت بود، باور کنید از دیشب تا الان بدن درد دارم، حساسیت بازی بالا بود و من هم نمی‌توانستم اشتباهی را مرتکب شوم، به همین دلیل باید روی همه توپ‌ها واکنش نشان می‌دادم.

 

شانس یار استقلال نشده است

 

تراکتورسازی تیم بزرگی است و خوشحالم در برابر این تیم دروازه‌ام را بسته نگه داشتم و مربی بزرگی همچون آقای قلعه‌نویی از من تعریف کرد، از طرف دیگر بازی سوممان هم در برابر استقلال بود که نیازی به تعریف من ندارد، هم تیم بزرگی است و هم مربی بزرگی دارد، بدون شک هنوز شانس یار این تیم نشده است و شک ندارم زمانی که استقلالی‌ها راه بیفتند به هر تیمی می‌توانند دو، سه گل بزنند.

 

بعضی بازیکنان برای اولین بار به آزادی آمدند

 

در بازی دیروز بعضی از بازیکنان ما برای اولین بار به میدان می‌آمدند اما این موضوع مانع نشد تا نتوانند بازی خوبی ارائه دهند، البته باید قبول کنیم برای پیروزی در این بازی باید شانس می‌آوردیم که خداراشکر با کمک شانس توانستیم در بازی بزرگ و سخت هفته سوم به پیروزی برسیم.

 

پیشنهاد داشتم اما در لیگ یک ماندم

 

دو سال به دسته اول رفتم تا کمک کنم تیم استانم به لیگ برتر بیاید، خیلی‌ها در هفته‌های اخیر به من می‌گویند چرا در لیگ برتر بازی نکردی، من از تیم‌های لیگ برتری هم پیشنهاد داشتم اما واقعاً برایم مهم بود تیم استانم را بالا ببینم و به همین دلیل نه کلین شیت، نه پاس گل دادن برایم مهم نیست، فقط موفقیت تیمم برای من مهم است.

 

هم شانس آوردم هم لطف خدا بود

 

در بازی دیروز توپ‌های گلری به‌سوی دروازه ما آمد، یعنی توپ‌هایی که یک گلر با گرفتن چندتا از آنها می‌تواند گرم شود و دیگر گل زدن به او سخت می‌شود، البته هم شانس یارم بود و هم خداوند به من لطف داشت. باید در این میان به زحمات مربی دروازه بان هایمان، کاظم فرحانی هم اشاره‌کنم که ساعت‌ها برای ما زحمت می‌کشد.

 

داور سوت زد یعنی تمام است

 

پس از گل استقلال من به داور اعتراض نداشتم، من به بازیکنانمان گفتم که دیگر لزومی ندارد اعتراض کنید، وقتی داور سوت زد یعنی تمام است، یعنی بعدازآن دیگر انرژی بیخود باید هدر داد، داور اعتقاد داشت گل استقلال آفساید نیست پس دیگر نباید اعتراض کرد.

 

هواداران از 5 شهر به ورزشگاه آزادی آمدند

 

دست همه هوادارانمان را می‌بوسم، همه آنهایی که بازی را دیدند متوجه آبادانی های ورزشگاه آزادی شدند، در بازی دیروز هم ما از شهرهای آبادان، خرمشهر، شیراز، اصفهان و کرج هوادار داشتیم و دوست داران صنعت نفت از این شهرها به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا ما تنها نباشیم و نتیجه بگیریم.

 

شش، هفت سال است که دیگر عصبانی نمی‌شوم!

 

خیلی وقت است که دیگر عصبانی نمی‌شوم، یعنی شش، هفت سال است سعی می‌کنم عصبی نشوم، پیش‌تر از این‌ها جوان بودم و به‌هرحال شور جوانی در من هم وجود داشت اما دیگر باتجربه شدم و سعی می‌کنم دور عصبانیت یک خط قرمز بکشم.

 

قیافه‌ام خشن است اما مافیا نیستم

 

نمی‌دان چرا خیلی‌ها از مافیای حسن هوری حرف می‌زنند، من سال گذشته که از ناحیه کمر مصدوم شدم 9 هفته تدارکاتچی تیم شدم، نمی‌دانم شاید متعصب بازی می‌کنم برایم مهم است که اتفاقاتی در تیم نیفتد که باعث شکست تیم شود به من می‌گویند مافیا، البته قبول دارم قیافه‌ام خشن است! شاید سال‌ها بازی در تیم‌های خوزستانی و به‌دست آوردن افتخار من را از دید بعضی‌ها به مافیا تبدیل کرده است، من فقط متعصب هستم.

 

مردم آبادان تا صبح هلهله کردند

 

شنیدم دیشب مردم آبادان تا ساعت 3 و 4 صبح به خوشحالی پرداختند، مردمی که گردوخاک و گرما زندگی‌شان را به‌هم‌ریخته است فقط به عشق فوتبال زندگی می‌کنند و اتفاقی این‌چنینی باعث می‌شود تا صبح به هلهله و پایکوبی بپردازند.

 

پرچم اندیمشک را در برزیل بالا می‌بریم

 

بازیکن اندیمشکی در لیگ برتر داریم، رضا درویشی، یوسف وکیا، محمد اوسانی از بازیکنان اندیمشکی لیگ برتر هستند، البته پیش از ما اندیمشک بر سر زبان‌ها افتاده بود، اندیمشک با کشتی فرنگی‌اش مطرح است، کشتی‌گیرانی مانند زیدوند و قلاوند و عبدولی شناسنامه این شهر هستند، شهر ما مهد کشتی فرنگی است و قول می‌دهم با درخشش عبدولی پرچم اندیمشک را در برزیل بالا می‌بریم. شهر ما شهیدان زیادی دارد که مایه افتخار ما هستند شهیدانی مانند حاج علی قربانی.

 

به جناب خان بگویید نیاید می‌بافیمش!

 

به جناب خان بگویید در بازی برابر سپاهان یا یکی از بازی‌های خانگی صنعت نفت آبادان منتظرش هستیم و اگر نیاید با بچه‌ها می‌آییم تهران و می‌بافیمش!

دیدگاه‌ها