کد خبر : 1347748 | 18 مرداد 1395 ساعت 12:54 | 40.4K بازدید | 0 دیدگاه

آنچه منچستریونایتد برای بازگشت به روزهای خوب نیاز دارد

رضایت مورینیو؛ کلید موفقیت شیاطین

مورینیو، انقلابی برای بازسازی یونایتدها به پا کرده است و با تکیه به توانایی های او، منچستر می تواند به جمع قدرت های اول جزیره بازگردد.

رضایت مورینیو؛ کلید موفقیت شیاطین

به گزارش "ورزش سه"، دیروز را می توان"یکشنبه رویایی" هواداران منچستر لقب داد. با شکست لسترسیتی در فینال جام خیریه، یونایتد اولین جام خود را زیر نظر مورینیو به دست آورد. زلاتان موفق شد اولین گل رسمی خود با پیراهن قرمزها را به ثمر رسانده و انتقال پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس به اولدترافورد، رسمی شد.

 

 

1132690

 

 

منچستر تابستانی بسیار خوب را پشت سرگذاشت و بعد از پیروزی در برابر مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، حالا هواداران این تیم مطمئن هستند که اگر کسی قادر به بازگرداندن آنها به جاده قهرمانی باشد، حتما نامش ژوزه مورینیو است.

 

در ماه های اخیر، صحبت های زیادی در مورد توانایی سرمربی سابق چلسی برای بازسازی منچستر شنیده شد. البته، تنها تیمی هم که می تواند همه قدرت مورینیو را به منحصه ظهور بکشاند، بدون شک منچستریونایتد خواهد بود.

 

زمانی که مراسم معارفه ژوزه در پرافتخارترین باشگاه لیگ برتر انگلیس برگزار شد، پیام مورینیو درمورد بازار تابستانی روشن بود؛ یک مدافع میانی، یک هافبک هجومی و یک مهاجم نوک گلزن. با پیوستن اریک بیلی، میخیتاریان و زلاتان، تمام خواسته های او برآورده شده و خرید پل پوگبا را می توان، "خامه روی کیک" ترکیب منچستر قلمداد کرد.

 

 

1132692

 

مورینیو در تابستان امسال سعی کرد نهایت صرفه جویی را در مسائل اقتصادی انجام دهد و بازی دیروز موید آن بود که مورینیو، هم از  نظر اقتصادی و هم از نظر فنی، فصل خوبی را در تابستان پشت سر گذاشته است.

 

پیروزی در دیدار برابر لستر، باعث شد تا بار دیگر مورینیو روی مهربان خود را نیز بروز دهد.

 

 

1131969

 

 

برنده دو لیگ قهرمانان اروپا با پورتو و اینتر، با تقدیم این پیروزی به فان خال گفت: "در ابتدا، علاقمندم تا این جام را به لوییس فان خال تقدیم کنم. مردی که اگر منچستر را به این مرحله نمی رساند، طبعا من هم نمی توانستم قهرمانی در جام خیریه این فصل را تجربه کنم. پیروزی او در " اف.ای.کاپ" باعث شد تا ما الان اینجا باشیم. پس من این قهرمانی را به او تقدیم می کنم".

 

همچنین بازی دیروز، نشانگر عدم هماهنگی کامل در تمامی دقایق بازی بین بازیکنان منچستر بود. البته این موضوع احتمالا نیازمند کمی زمان است. اما در همین دیدار هم منچستر نشان داد که به طور مشخصی رویکرد متفاوتی نسبت به 2 فصل اخیر دارد.

 

گل جسه لینگارد در نیمه اول، مشخصا نشان از حس جاه طلبی بیشتر منچستر نسبت به تیم فان خال داشت  و راشفورد نیز با ایجاد فضا در پشت مدافعان لستر، نقش موثری در به ثمر رسیدن گل زلاتان با پاس زیبای آنتونیو والنسیا بود.

 

 

1132686

 

 

نکته ای خود مورینیو در هم بعد از دیدار دیشب به آن اعتراف کرد و خبر از تمایل برای تغییر در نوع بازی والنسیا نسبت به زمان حضور این بازیکن اکوادوری در تیم فان خال داد.

 

هر چقدر هم که انتقال پل پوگبا، ستاره فرانسوی و سابق بیانکونری ها با اصرار مورینیو انجام گرفته باشد، باز هم سرمربی 53 ساله و پرتغالی نقش باشگاه را در این انتقال پر رنگ می داند.

 

مورینیو در این خصوص گفت: معتقدم که منچستریونایتد باشگاه بسیار بزرگی است که موفق شده پل پوگبا را به اولدترافورد بیاورد. البته بازی کردن در لیگ برتر نیز برای هر بازیکنی هیجان انگیز است.

 

 

1132688

 

 

با یک هیئت مدیره قوی که توسط "اد وودوارد" هدایت می شود، منچستر تقریبا موفق شد هرآنچه در تابستان احتیاج دارد را به دست آورد. با استخدام یک مربی بزرگ و بازیکنانی جاه طلب، حالا آنها تمامی ابزار موفقیت را در اختیار دارند.

 

 

1132689

 

 

علیرغم دوران قابل دفاع مورینیو در رئال مادرید و چلسی، بهترین زمان او را می توان موفقیت های وی در عصر هدایت اینترمیلان قلمداد کرد. واضح ترین دلیل آن، حمایت بی چون و چرای مدیریت آن زمان اینتر، ماسیمو موراتی از آقای خاص بود. با این فضا بود که مورینیو کارگردان سه گانه تاریخی نراتزوری ها لقب گرفت.

 

در حال حاضر، تنها 2 ماه و یک بازی رسمی از دوران مورینیو در منچستریونایتد سپری شده است. اما قطعا سران این تیم دریافته اند که اگر مورینیو را راضی نگه دارند، همه چیز با مرد پرافتخار پرتغالی امکان پذیر است.

دیدگاه‌ها