کد خبر : 1347867 | 18 مرداد 1395 ساعت 19:48 | 46.4K بازدید | 0 دیدگاه

شیری :ای کاش احسان به حرفم گوش میکرد

مرتضی شیری، قهرمان سابق بوکس آسیا که بعد از راه اندازی مجدد رشته بوکس در ایران اولین سهمیه المپیک ومدال طلای ایران را در آسیا گرفت،عملکرد احسان روزبهانی در المپیک را مورد انتقاد قرار داده است.

شیری :ای کاش احسان به حرفم گوش میکرد

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی شیری که به خاطر رقص پاهای فوق العاده ،توسط انور چودری رئیس فدراسیون جهانی بوکس به کلی آسیا معروف شده بود میگوید قبل از المپیک به احسان روزبهانی که پسر خوب ومودبی هم هست گفتم تو گاردت پایین است و زیاد مشت میخوری ،من اشکالات ونوع رفع آن را به این جوان گوشزد کردم ،به او گفتم که اشکالاتش در رقص پا به آسانی قبال رفع است واشکالات تکنیکی وتاکتیکی را به خاطر استعدادش میتوان سریع رفع کرد اما او این فرآیند را موکول به اجازه گرفتن از مربیش کرد.


البته من گله ای ندارم وشاید او منطقی حرف زده باشد اما بد نیست یک قهرمان از هر کسی که توانایی خاصی دارد ،شگردش را بیاموزد،احسان قدرت بالایی دارد اما تکنیک  وتاکتیک زیادی ندارد.


شیری در سال 1358 برای اولین بار قهرمان کشور شد اما فعالیت بوکس 10 سال تعطیل شد واو 10 سال طلایی بوکس خود را از دست داد .شیری میگوید:فرق بین بوکس حرفه ای وآماتور این است که در بوکس حرفه ای 2 حریف هم را میزنند وهر کس مشت بیشتری بزند برنده است اما در بوکس آماتور حرکت وتکنیک موثر است،روزبهانی برای بوکس حرفه ای خیلی خوب است اما در بوکس آماتور باید اشکالاتش را جبران کند.


شیری در دوران ورزش قهرمانی از 86 مبارزه در 84 مبارزه برنده شد وتنها 2 بار در قهرمانی آسیا والمپیک 1992 برابر 2 حریف خود بازنده شد.او در مسابقات آسیا صاحب یک مدال طلا و2 مدال نقره شده است.


شیری حرف هایش را در این قالب ادامه میدهد که :احسان حرف من را گوش نکرد ونیامد ومتاسفانه به خاطر همین گارد پایینش بازنده شد،ای کاش میشد او را حداقل تا 2 دور در جدول مسابقات برنده میدیدم.

دیدگاه‌ها