کد خبر : 1349723 | 24 مرداد 1395 ساعت 12:46 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز دربی تبریز

تراکتورسازی باید با پلن‌های جدید بازی کند

هر چند تراکتورسازی تبریز در بازی با ماشین سازی به زعم کارشناسان خیلی خوب بازی نکرد اما موقعیت های بیشتری روی دروازه ماشین سازی خلق کرد و مستحق پیروزی بود.

به گزارش "ورزش سه"، ماشین سازی در منطقه یک سوم دفاعی و به هنگام دفاع کردن و درهمه صحنه ها برتری عددی داشت اما روی هیچ کدام از حملات عملکرد خوبی نداشت به طوریکه اگر مهاجمان تراکتورسازی چارچوب دروازه را درست می دیدند با نتیجه بهتری پیروز می شدند.


کرار با پیشتیبانی رفیعی به حملات تراکتورسازی جهت می دهد و تنوع حملات قابل اشاره است. اما تراکتورسازی برای قهرمان شدن باید بازی با پلن های جدید را هم در تجربه کند چرا که در یک مسابقه شاید کرار به خوبی مهار شود یا اینکه کرار در زمین نباشد.


این ها به کنار. داشتن ایده های مختلف در حمله موجب می شود تیم مدعی قهرمانی هیچ گاه به در بسته نخورد!

 

1134610


خیلی از پنالتی هایی که داده می شود ضرورتی ندارد و اگر مدافع مرتکب خطا نشود اتفاق خاصی رخ نمی دهد. در این صحنه به وضوح می بینید زاویه دید سعید آقای نسبت به دروازه ماشین سازی از نظر هندسی کوچک شده است و حتی پاس به بیرون او هم می تواند با توجه به حضور دیگر مدافع ماشین سازی دفع شود.
هر چند بدن سعید آقایی پیش تر است اما زوایه حرکت او به سمت بیرون است نه دروازه و چه بسا ضربه او هم خطرناک نمی بود. بازیخوانی مدافع  به اتخاذ تصمیم درست در این صحنه ها کمک می کند.

 

1134613


با اینکه برتری عددی در این صحنه ها و همان طور که اشاره شده در خیلی از صحنه ها با تیم ماشین سازی است اما تراکتورسازی به  خوبی اصول حمله را پیاده می کند. این شاید به خاطر خلاقیت شاگردان امیر قلعه نویی باشد که خط دفاعی حریف را با جایگیری های خاص باز می کنند. محور بیشتر حملات کرار جاسم است و جالب اینکه خیلی از حرکات تکنیکی او مبتنی بر یک و دو است. ساده ترین تکنیک در حمله. که می بینید همین حرکت ساده تکنیکی به خاطر فضاهای خالی چه موقعیت هایی به تراکتورسازی می دهد.

 

1134612


باز هم می بینید برتری عددی با تیم ماشین سازی است. به نظر می رسد بازیکنان تیم ماشین سازی در صحنه های دفاعی روی هدف و استراتژی متمرکز نبودند. قرار گرفتن یک بازیکن از تیم تراکتورسازی در باکس دفاعی حریف به عنوان طعمه و به خاطر فضای بین مدافعان ماشین سازی به بازیکن صاحب توپ این اجازه را می دهد با حرکت سریع و البته یک و دوی ساده به قلب خط دفاعی حریف بزند. در این صحنه هم می بینید که ماشین سازی خط های دفاعی را ایجاد کرده است نه لایه های دفاعی. این معضل را استقلال هم دارد.
 

1134611


محمد ایران پوریان با یک اینتر لپ ساده به قلب دفاعی ماشین سازی می زند و بعد از تک به تک شدن به دروازه بان ماشین سازی گل دوم را به ثمر می رساند. در صحنه های که توپ در حال بازی است باز هم برتری عددی با ماشین سازی است اما چین حضورهایی اگر با تمرکز و بازیخوانی همراه نباشد هیچ فرقی به حال تیم مدافع نخواهد کرد. حضور یا عدم چند بازیکن هیچ تفاوتی نخواهد داشت. البته این معضل دفاعی همیشه با تیم ماشین سازی همراه نبوده و شاید استرس های دربی سبب شده بود که در حال و هوای بازی نبوده باشند.

دیدگاه‌ها