کد خبر : 1350601 | 27 مرداد 1395 ساعت 03:31 | 28.1K بازدید | 2 دیدگاه

رکورد یک ضرب جهان شکسته شد؛

ریو در سیطره غیرت ایرانی

بهداد سلیمی در پایان حرکت یک ضرب وزنه برداری فوق سنگین با مهار وزنه 216 کیلوگرمی رکورد جهان و المپیک را جا به جا کرد.

ریو در سیطره غیرت ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، شب آخر وزنه برداری المپیک ریو با رقابت فوق سنگین ها ادامه دارد. از سال 2000 سیدنی مدال این مسابقه برای ایرانی ها بوده است و تنها وقفه ای که در پکن افتاد اجازه قهرمانی کشوری دیگر جز ایران را داد. حالا بهداد سلیمی بعد از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت جدی و طولانی روی تخته رفته است تا سومین طلای ایران را به دست بیاورد.


او با اینکه مصدوم بود اما همچنان امید طلای ایران محسوب می شد. بهداد در درخواست اول وزنه 206 و بعد 211 کیلوگرم را بالای سر برد اما وزنه بردار گرجستانی درخواست وزنه 215 کیلوگرمی را داد، یعنی تجاوز 2 کیلوگرمی به رکورد المپیک که دست بهداد بود. او موفق شد این وزنه را بالای سر ببرد تا استرس و هیجان به بالاترین حد خود برسد.


بهداد در حرکت سوم روی تخته آمد و درخواست وزنه 216 کیلوگرمی را داد. مصدومیت او دلیلی شد تا کمی نگرانی و استرس به دل ایرانی ها راه پیدا کند اما بسیار مسلط و با غیرت وزنه 216 کیلوگرمی را بالای سر برد تا رکورد جهان و المپیک یک بار دیگر در اختیار ایرانی ها بماند. او با این وزنه مهم با حضور در صدر جدول کار خود را در یک ضرب پایان داد تا سالن مملو از فریاد ایرانی ها و البته سایر تماشاگرانی شود که از قدرت بهداد به وجد آمدند.

دیدگاه‌ها