کد خبر : 1351228 | 29 مرداد 1395 ساعت 09:09 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

کیمیا چرا و چه طور تاریخ ساز شد ؟

با اینکه کیمیا علیزاده برای رسیدن به اولین مدال تاریخ ایران توسط بانوان راه بسیار سختی را داشت اما او از پس این ماموریت برآمد تا شبی فوق العاده را رقم بزند.

کیمیا چرا و چه طور تاریخ ساز شد ؟

به گزارش "ورزش سه"، کیمیا علیزاده در اولین ساعات جمعه دست به کار بزرگی زد و مدال برنز او پنجمین مدال ایران در ریو و اولین مدال بانوان ایرانی در تاریخ المپیک را به همراه داشت. او برای ثبت این رکورد تاریخی کار بسیار دشواری داشت. در اولین مبارزه اوانا زانینویچ از کرواسی را با نتیجه هفت بر شش شکست داد تا به جدال سخت با اوا کالوا گومز اسپانیایی برسد اما او نتوانست از پس دومین حریف خود برآید و با اختلاف یک امتیاز شکست خود. این مبارزه 8 بر 7 به سود حریف اسپانیایی شد اما او با حضور در فینال شانس مجدد کسب مدال را به کیمیا داد. در مسابقات شانس مجدد هارنسوجین تایلندی اولین حریف کیمیا بود. نتیجه مبارزه در اختیار به نفع حریف بود اما 7 امتیاز پی در پی کیمیا را برنده این دیدار کرد و در نهایت با نتیجه 14 بر 10 راهی مبارزه کسب مدال برنز مقابل نیکیتا گلاسنوویک سوئدی رفت.


این دیدار با تسلط و تمرکز تمام 5 بر صفر به نفع کیمیا علیزاده شد تا او بتواند نام خود را به اولین بانوی تاریخ ورزش به عنوان اولین مدال آور المپیکی ثبت کند. این مدال بعد بعد از طلاهای کیانوش رستمی و سهراب مردای و برنزهای سعید عبدولی و قاسم رضایی پنجمین مدال ایران در المپیک ریو خواهد بود.

دیدگاه‌ها