کد خبر : 1351270 | 29 مرداد 1395 ساعت 12:03 | 46.2K بازدید | 0 دیدگاه

اولین هدف آقای خاص در اولدترافورد

آقای خاص و مورینیویی کردن یونایتد

هدف اول مورینیو در هفته های اول حضورش روی نیمکت شیاطین سرخ، برچیدن باقی مانده فسلفه و فکر لوییس فان خال در این باشگاه است.

آقای خاص و مورینیویی کردن یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، تاثیر آقای خاص در باشگاه منچستر کاملا هویدا است. اولین هدف او، تغییر روش های به جا مانده از لویس فان خال، سرمربی سابق و هلندی منچستریونایتد بوده است.

 

اولین برنامه ژوزه در بدو ورود به تئاتر رویاها، ایجاد تغییرات و حذف همه آثار به جا مانده سرمربی سابق این تیم بوده است. هدف او ایجاد تغییرات گسترده است. به عنوان مثال، او همه دوربین های فیلمبردای را از محل تمرینات تیم حذف کرده است.

 

 

1136095

 

 

مورینیو اعتقاد داشت که این باشگاه بعد از گذراندن دو سال نا امید کننده ، حالا احتیاج به جانی تازه دارد و اولین چالش  او او در منچستر، ایجاد تغییراتی این چنینی خواهد بود.

 

هدف مورینیو، پاکسازی شیاطین سرخ از تاکتیک های منسوخ و عواملی است که منتج به این نتایج ضعیف و نمایش های کسالت آور شده اند. "اسپورت میل"، سرفصل های دوران سلطنت مورینیو در منچستریونایتد را مرور کرده است.

 

 

پاکسازی کارگینتون

در اولین اقدام، مورینیو تصمیم گرفت تا دوربین های موجود در رختکن را جمع آوری کند. از نگاه او، یکی از مهم ترین عواملی که در بازیکنان تاثیر مثبت می گذارد، جمع آوری دوربین ها از زمین تمرینی و رختکن خواهد بود.

 

 

1133844

 

از زمانی که فان خال تصمیم به نصب به این دوربین ها گرفت، بازیکنان حس بدی نسبت به این اتفاق پیدا کرده بودند. البته باید به این نکته اشاره کرد که گواردیولا در تمام دوران مربیگی اش از دوربین در رختکن تیم استفاده کرده است و علیرغم این کار، همیشه رابطه خوبی با بازیکنانش داشته است. کما اینکه این اتفاق در حال حاضر در منچسترسیتی نز در حال رخ دادن است.

 

جلسات دائم و روزانه تاکتیکی نیز لغو شده است. به جای آن، مورینیو ترجیح می دهد می دهد که تا نکات تاکتیکی را در بین یا انتهای تمرینات به بازیکنانش گوشزد کند. البته، مورینیو شرایط خیلی آسانی برای بازیکنان فراهم نکرده است و بسیاری از اشتباهات و نکات تاکتیکی را در حین تمرینات به ستاره های اولدترافورد یادآوری می کند. فان خال، ترجیح می داد این مسائل را به انتهای تمرینات موکول کند که شاید باعث کاهش تاثیر آن نیز می شد.

 

 

1136097

 

 

حتی مورینیو یک قانون آفساید جدید در تمریناتش طراحی کرده است که به بازیکنان کمک می کند کمتر در این موقعیت قرار بگیرند. تمامی این اتفاقات، منجر به ایجاد فضایی هماهنگ تر و دوستانه تر در مقایسه با دوران " معلم – دانش آموزی " فان خال شده است.

 

 

تاکتیک های روز مسابقه

تا به حال هرگز تیم های تحت هدایت مورینیو به تیم هایی هجومی مشهور نبودنده اند، اما بعد از ارائه نمایش های ملال آور و کسل کننده تیم فان خال در فصل گذشته، حالا ژوزه از بازیکنانش خواسته تا در زمین فوتبالی پویا و هجومی را به نمایش بگذارند. با ستارگانی مثل زلاتان و میخیتاریان، یونایتد قصد دارد تا به فسلفه هجومی گذشته اش باز گردد. سرعت در طرح های قدیمی فان خال، محلی از اعراب نداشت.

 

 

1136098

 

 

 

بر خلاف سال گذشته، مدافعان کناری تیم مانند والنسیا می توانند در برنامه های هجومی شرکت کنند که تاثیر آن را در همین چند بازی ابتدایی دوران هدایت مورینیو، به وضوح قابل مشاهده بوده است.

 

1136093

 

 

آقای خاص، از همه مشکلات تاکتیکی دوران فان خال آگاه است اما به علت وجود بندی در قراردادش مبنی بر سکوت در مورد سرمربیان قبلی، تا به حال از آنها دم نزده است.

 

مورینیو در این خصوص گفت: "مدافعان مرکزی ما در طول سالهای گذشته تنها در زمان مالکیت بر توپ، مجبور به دادن پاس به مدافعان میانی تیم بوده اند. اما من هرگز از آنها چنین چیزی نمی خواهم .تمام هدف من، ارتقاء سطح کیفی بازیکنان و اصول بازی تیمی می باشد. یکی از مفاهیم مورد نظر من که در فوتبال روز دنیا نیز رواج دارد، استفاده از دفاع منطقه ای به جای یارگیری نفر به نفر است.

 

 

خروج بازیکنان اضافی

مورینیو با قرار دادن نام باستین شواین اشتایگر در لیست مازاد منچستریونایتد، نشان داد که برای موفقیت هرگز به نام ها توجهی نمی کند و به همین دلیل، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان به اولین جلسه تمرینی منچستریونایتد دعوت نشد.

 

 

1136092

 

در دیگر اقدام، سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ سعی کرد که به بازیکنان جوانی از که قوانین سخت فان خال به ستوه آمده بودند، جانی دوباره ببخشد. بسیاری از بازیکنان جوان و آینده دار منچستر نیز بری یافتن فرصتی بیشتر برای عرض اندام، به تیم های دیگر قرض داده شدند.

 

پدی مک نیر و دونالدو لاو، هر دو به ساندرلند ملحق شدند. گلیرمو والرا به فرانکفورت قرض داده شد و آینده بازیکنان جوانی مثل کامرون جکسون، جو ریلی، جیمز ویر و ریگان پول نیز طی هفته جاری مشخص خواهد شد.

 

 

1136096

 

 

مارکوس راشفورد در لیست نهایی یونایتدها در فصل جاری حضور دارد و خسه لینگارد، از بازیکنان اصلی مورینیو در بازی های ابتدایی بوده است. عدنان یانوزای نیز به ساندرلند ملحق شد تا زیر نظر دیوید مویس، به دوران فعالیتش ادامه دهد. قبل از ورود مورینیو، نیکی پاول به ویگان ملحق شده بود و جینمی دان به برنلی رفته بود.

 

به هر ترتیب، مورینیو علی رغم حضور بندی در قراردادش مبنی بر عدم اظهارنظر در مورد دوران فان خال، حالا و در همین مدت کوتاه نیز فلسفه خودش را جایگزین افکار سرمربی سابق و هلندی شیاطین سرخ کرده است.

 

منبع: دیلی میل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها