کد خبر : 1352041 | 31 مرداد 1395 ساعت 17:35 | 189.8K بازدید | 0 دیدگاه

ناداوری برای مقابله با قهرمانی ایران؛

یزدانی قربانی رییس تشک ازبکستانی(عکس)

کشتی‌گیر وزن 97 کیلوی ایران با شکست 2 ـ یک مقابل حریف آذربایجانی تنها می‌تواند به مدال برنز امیدوار باشد.

یزدانی قربانی رییس تشک ازبکستانی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رضا یزدانی که امروز برای کسب سومین مدال خوشرنگ جویباری‌ها در المپیک ریو وارد میدان شده بود،  مبارزه را خوب آغاز کرد اما خیلی زود اولین اخطار را توسط تیم داوری دریافت کرد. یزدانی سپس با آغاز حملات خود درفاصله نزدیک به 30 ثانیه به وقت اول یک خم حریف را در اختیار گرفت و زمانی او را خاک کرد که به نظر هنوز وقت کشتی تمام نشده بود اما با وجود آنکه داور دو امتیاز به وی داده بود، رئیس تشک ازبکستانی از دادن امتیاز به یزدانی خودداری کرد تا کار به اعتراض بکشد.


با بازبینی فیلم مسابقه در شرایطی که در سالن همه اعتقاد داشتند تصمیم داور صحیح بوده است ژوری این نظر را قبول نکرد تا یک امتیاز اضافی هم به کشتی‌گیر آذربایجان داده شود. در وقت دوم یزدانی دو دقیقه حمله کرد و از حریف یک اخطار منجر به امتیاز گرفت اما در ادامه با کاهش قوی بدنی نتوانست به پاهای حریف برسد و شکست خورد. این یک برد ناباورانه برای حریفی بود که در فینال مسابقات 2013 به یزدانی باخته بود.


این کشتی که با نتیجه‌ای تلخ به اتمام رسید هنوز نیازمند بازبینی مجدد است اما اصولا رشته‌هایی که داوران تا این حد می‌توانند در نتیجه آن موثر باشند، جا برای حرف و حدیث و افسوس بیشتر را باقی می‌گذارند. حالا میلیون‌ها ایرانی که از تماشای این کشتی عصبانی هستند به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چرا داوران نماینده ایران را در این مسابقه قربانی کردند. یزدانی در دقیقه 2:54 زانوی حریف را با تشک آشنا کرد و سپس دو ثانیه به پایان تعادل حریف را بصورت کامل بهم زد که داور در این صحنه به یزدانی 2 امتیاز داد اما مورد پذیرش قرار نگرفت.

 

1136989

 

1136988


با شکست یزدانی، کارنامه خوب کشتی آزاد در دو روز اول با چالش مواجه شده و احتمالا ما بدون مدال روز آخر المپیک را پشت سر خواهیم گذاشت. یزدانی در صورت پیروزی با برنده دیدار  کشتی‌گیران اوکراین و روسیه دیدار می‌کرد، او حالا باید در انتظار برد کازیموف در کشتی بعدی باشد تا به گروه شانس مجدد برود.

دیدگاه‌ها