کد خبر : 1357045 | 21 شهریور 1395 ساعت 10:10 | 75.8K بازدید | 0 دیدگاه

چرا بارسا در خانه مغلوب آلاوس شد؟

انریکه و تغییراتی که جواب نداد

تحت هیچ شرایطی نباید بارسلونا مقابل یک تیم تازه صعودیافته به لالیگا در خانه شکست بخورد ولی گاهی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

انریکه و تغییراتی که جواب نداد

به گزارش "ورزش سه"،  تیم فوق العاده گواردیولا در 11 سپتامبر 2010 مقابل هرکولس شکست خورد و حالا تقریبا 5 سال پس از آن، شاگردان انریکه در خانه مغلوب آلاوس شدند. دیدار دیشب از آن دیدارهایی بود که مربیان از آن متنفر هستند. پس از وقفه بازی های ملی، همراه با لیونل مسی و سوارز که هنوز خستگی دیدارهای مقدماتی جام جهانی را به تن داشند، نیمار که به تازگی از بازی های المپیک و مقدماتی جام جهانی بازگشته و همچنین بدون حضور مارک آندره تراشتگن مصدوم و به علاوه با نیم نگاهی به دیدار چمپیونزلیگی مقابل سلتیک.

 

 

1142047

 


این موضوع باعث شده بود تا انریکه انتخاب بسیار سختی پیش روی خود ببیند. او مسی و سوارز را روی نیمکت نشاند، نیمار در ترکیب فیکس قرار گرفت و پاکو آلکاسر و یاسپر سیله‌سن نیز از ابتدا به میدان رفتند. جرارد پیکه و سرجی روبرتو نیز استراحت داده شدند و همچنین آلبا و اومتیتی نیز از نیمکت بازی را دنبال کردند.

 

ترکیب اصلی خط دفاع بارسا در این روزها متشکل از تراشتگن، آلبا، پیکه و اومتیتی است ولی هیچکدام از آنها در دیدار شب گذشته حضور نداشتند. لوئیس انریکه جرمی متیو و خاویر ماسکرانو را به میدان فرستاد، زوجی که به نظر هماهنگی چندانی با هم نداشتند.در شروع نیمه دوم، متیو یک گل به ثمر رساند و کار را به تساوی کشاند ولی مدافع فرانسوی یک موقعیت گل عالی دیگر را از دست داد و در خط دفاع مقابل حرکات بازیکنان آلاوس محو شده بود تا اینکه حریف در دقیقه 64 به گل رسید. ماسکرانو در دفع توپ روی صحنه گل اشتباه کرد و همچنین الکس ویدال که روی گل اول مقصر بود، روی گل دوم هم اشتباه کار کرد و سیله‌سن هم شاید می‌توانست واکنش های بهتری داشته باشد.


مدت کوتاهی از حضور گلر سابق آژاکس در بارسا می‌گذرد و گل‌هایی که شب گذشته خورد شاید اشتباهات او در شروع راه باشد، همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که کل خط دفاعی جلوی او دچار تغییر شده بود. کمی زمان خواهد برد تا گلر هلندی با تیم هماهنگ شود و چیزهای جدیدی یاد بگیرد؛ بنابراین شاید بهتر بود یوردی ماسیپ به بازی گرفته می شد؛ بازیکنی که هم تیمی‌هایش را بهتر می‌شناسد و از پیش فصل با تیم بوده است.

 

1142046

 


البته هیچکدام از اینها دلیل باخت بارسا نمی‌شود. بارسا عادت دارد که در نوکمپ باید هر حریفی را تحقیر کند و معمولا علی رغم تغییر در ترکیب اصلی هم از عهده این کار برمی آید ولی به نظر آمادگی این کار در آنها وجود نداشت. سرخیو بوستکس و دنیس سوارز در خط میانی ضعیف کار کردند و آلکاسر به ندرت در جریان بازی دیده شد.

 

آلکاسر شاید بتواند در آینده به بازیکن موفقی در بارسا تبدیل شود ولی شب گذشته در غیاب مسی و سوارز،  عملکرد ضعیفی از او دیده شد و حالا شاید کاتالان ها به این فکر کنند که بازیکنی مثل منیر ال حدادی بیشتر به دردشان می خورد.

 

چرخشی بازی کردن یکی از نکات اصلی موفقیت در فوتبال است ولی شب گذشته تغییرات اساسی بود. شاید خارج کردن مسی و سوارز از ترکیب اصلی قابل توجیه بود اما تغییر کامل ترکیب خط دفاعی، ریسکی غیرضروری بود که آبی و اناری ها بهای آن را پرداختند. هرچند این اولین شکست فصل بارسا بود اما شاید با انتخاب یک ترکیب بهتر، می شد جلوی آن را گرفت.

 

دیدگاه‌ها