کد خبر : 1357069 | 21 شهریور 1395 ساعت 11:41 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

به ریو آمدم تا فوق‌العاده باشم

جوانمردی: این طلا مزد چهار سال کار است

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک نخستین مدال طلای خود را توسط ساره جوانمردی کسب کرد.

جوانمردی: این طلا مزد چهار سال کار است

به گزارش "ورزش سه"، بانوی شیرازی ورزش ایران که در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی را در این رشته داشته، این بار هم در ریو یک مدال طلا گرفت تا یک موفقیت بزرگ را رقم بزند. ساره بانوی پرافتخاری در ورزش ایران است. او یک بار هم جایزه برترین ورزشکار ماه جهان را دشت کرده است و با طلای بازی‌های پاراآسیایی خیز بلندی را برای گرفتن مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ریو برداشت. ساره جوانمردی در دوره قبلی بازی‌های پارالمپیک در لندن مدال برنز کسب کرده بود اما در این دوره او بانوی نخستین‌ها نام گرفت. نخستین کسی که سهمیه ریو را گرفت، نخستین طلایی کاروان و نخستین بانوی ایران در ماده 50 متر خفیف که برای ایران مسابقه می‌دهد. مصاحبه او با ایران ورزشی را بخوانید :

 

این مدال طلا می‌تواند نشان دهنده عملکرد مناسب شما در چهار سال گذشته باشد.
 بعد از اینکه بازی‌های لندن برای من با مدال برنز به پایان رسید از همان موقع تلاش خودم را برای حضور در ریو و کسب مدال طلا شروع کردم.


بنابراین باید به شما بابت ادامه این روند رو به جلو و اجرای صحیح برنامه‌ها تبریک گفت!
 فقط من نبودم که تلاش کردم. به خانواده‌ام قول داده بودم که این طلا را بگیرم و آنها هم خیلی کمکم کردند. علاوه براینکه مجموعه فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم خیلی به من کمک کردند که از همه آنها تشکر می‌کنم.


نخستین طلایی ایران نام گرفتن چه حسی دارد؟
 زحمت زیادی برای کسب مدال طلا کشیدم و فکر می‌کنم با کسب این مدال مزد زحماتم را گرفتم. اکنون خیالم راحت‌تر است و امیدوارم بتوانم در مسابقات خفیف هم عملکرد خوبی داشته باشم.


ولی مسابقه فینال کمی برای تو دشوار شده بود.
 فینال خیلی سختی داشتم چون بازی‌ها با قوانین جدید برگزار می‌شد و رقبای جدیدی را دیدم اما با این حال از ابتدا تا پایان فینال نفر اول بودم.


اما با این حال نتایج جالبی گرفتی. در بعضی از خبرها آمده بود که رکورد جهان را شکستی اما به نظر می‌رسد که این خبر صحیح نیست.
 این خبر صحیح نیست چرا که من رکورد پارالمپیک را شکستم و در واقع با رکوردی که در پایان مسابقه از خودم ثبت کردم، هم مدال طلا را گرفتم و هم اینکه توانستم رکورد پارالمپیک را جابه‌جا کنم.


واقعا تصور می‌کردی بتوانی این نتیجه را بگیری؟
 خب زحمت زیادی کشیده بودم. برنامه هم داشتم و با توجه به شناختی که از خودم داشتم، می‌دانستم که در این مسابقات فوق‌العاده خواهم بود. اصلا آمده بودم که در این دوره از بازی‌ها فوق‌العاده ظاهر شوم. الان هم از این بابت خوشحالم که شرمنده خودم و خانواده‌ام و همه افرادی که برایم زحمت کشیدند نشدم.


برای آینده چه برنامه‌ای داری؟
 الان که زمان لذت بردن از این مدال طلا است. برای آینده هم بعدا خواهم گفت که می‌خواهم چه کاری انجام بدهم. فعلا یک مسابقه دیگر هم در پیش دارم و باید برای این مسابقه تمرکز کنم.


یک مسابقه دیگر این بار در چه ماده‌ای؟
 بله 24 شهریور باید در مسابقات 50 متر تفنگ خفیف هم مسابقه بدهم که امیدوارم بتوانم بهترین نتیجه را به دست بیاورم.


کسب دو مدال طلا در یک دوره از بازی‌های پارالمپیک می‌تواند خیلی خوب باشد.
 کار بسیار دشواری است. من برای نخستین بار در این ماده شلیک خواهم کرد. نخستین بانوی ایرانی هستم که در این ماده در این سطح شرکت می‌کنم.


در دور مقدماتی هم به نظر شروع خیلی خوبی نداشتی.
 به هر حال در شرایط مسابقه شاید هر اتفاقی رخ بدهد اما با برنامه‌ریزی شلیک می‌کردم و خوشحالم که این برنامه‌ریزی هم در نهایت به این خوبی جواب داد.
.

دیدگاه‌ها