کد خبر : 1357392 | 22 شهریور 1395 ساعت 17:08 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

بیانیه عکاسان و خبرنگاران علیه اتفاقات تبریز؛

همچنان دیوار رسانه‌ کوتاه‌ترین دیوار است

خبرنگاران و عکاسانی که پس از دیدار تراکتورسازی - پرسپولیس مورد ضرب و شتم افراد غیرمسئول قرار گرفته‌اند بیانیه‌ای صادر کردند.

همچنان دیوار رسانه‌ کوتاه‌ترین دیوار است

به گزارش "ورزش سه"، در پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس در هفته پنجم لیگ برتر که در ورزشگاه اختصاصی باشگاه تبریزی برگزار شد اتفاقی رخ داد که شاید به جرأت بتوان گفت نقطه سیاه و تاریک برگزاری مسابقات لیگ برتر در فصل شانزدهم بوده است؛ اینکه خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های ورزشی به جرمی که کسی نمی‌داند چیست مستحق خوردن کتک و شنیدن ناسزا باشند موضوعی است که یک بار دیگر ثابت می‌کند دیوار رسانه‌ها از همه کوتاه‌تر است و خیلی راحت می‌توان به آن تعرض کرد.


خبرنگاران ورزشی به عنوان یکی از ارکان اصلی ورزش در سرما و گرما در همه ایام سال در کنار ورزشکاران در رشته‌های مختلف هستند و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بخشی از موفقیت‌های ورزش مرهون زحمات خبرنگارانی است که در گمنامی تلاش می‌کنند تا نردبانی باشند تا اهالی ورزش از آنها بالا رفته و بتوانند به قله‌های موفقیت برسند. در ورزش و خاصه فوتبال شاید ورزشکاران چند ماهی از سال به صورت مستقیم درگیر باشند اما این خبرنگاران هستند که در همه ایام سال از اعیاد گرفته تا روزهای عزاداری وظیفه خود می‌دانند تا بازوی توانمند ورزش باشند؛ قشر زحمت‌کشی که متأسفانه هیچ‌گاه دیده نمی‌شود.

 

زمان زیادی از روزهایی که مربیان و بازیکنان، ناکامی و ناتوانی خودشان در کسب موفقیت را به گردن رسانه‌ها می‌انداختند نگذشته، اما خبرنگاران و عکاسان ورزشی همواره خود را در برابر همه نتایج اعم از موفقیت و ناکامی مسئول دانسته و می‌دانند این چرخه تا همیشه ادامه خواهد داشت.

 

پیش از بازی تراکتورسازی و پرسپولیس همین رسانه‌های ورزشی بارها هشدار دادند که برگزاری چنین دیدار مهمی در یک ورزشگاهی که محل تمرین است عقلانی نیست چرا که این ورزشگاه شرایط مناسبی ندارد، اما مسئولان برگزاری بازی گویا فقط به فکر تأمین امنیت اعضای دو تیم و تیم داوری بودند و توجهی به وضعیت عکاسان و خبرنگارانی که در این بازی حضور خواهند داشت نکردند، چرا که هیچ متولی در پایان این بازی وجود نداشت تا به وضعیت نابسامان اصحاب رسانه سامانی بدهد. خبرنگاران و عکاسان آنقدر به حال خود رها شدند که در نهایت عده‌ای که حساب‌شان از مردم فهیم آذربایجان شرقی و باشگاه محترم تراکتورسازی جداست به خود اجازه دادند به آنها تعرض کرده و اصحاب رسانه را مورد ضرب و شتم قرار دهند به طوری که سوغات خبرنگاران از تبریز این بار سرهای شکسته و بدن‌های مضروب بود.

 

شاید باید به این نکته توجه کرد که وقتی همین تیم تراکتورسازی به عنوان نماینده ایران به لیگ قهرمانان آسیا می‌رود همین خبرنگاران و عکاسان به وظیفه حرفه‌ای خود عمل کرده و از نماینده ایران در رقابت‌های بین المللی حمایت می‌کنند، اما حالا برخوردی با آنها صورت گرفته که چه سوءتفاهم باشد و چه ضعف امکانات، خروجی‌اش مصدومیت خبرنگاران شد. هرچند که آنها مستحق این برخوردها نبودند.

 

شاید باید مسئولان باشگاه تراکتورسازی که در اقدامی فرهنگی با شاخه گل به استقبال پرسپولیسی‌ها در تبریز رفتند این مسئله را هم وظیفه خود بدانند که به صورت رسمی از خبرنگارانی که مورد هتک حرمت قرار گرفته و مضروب شده‌اند دلجویی کنند. این مسئله ارزش و اهمیت باشگاه تراکتورسازی و هواداران پرشمارش را بیش از پیش خواهد کرد.

 

در پایان اسامی خبرنگاران و نام رسانه‌های آنها که در این حادثه مورد آسیب قرار گرفته‌اند در ذیل می‌آید:

 

مجتبی صالح عکاس روزنامه خبر ورزشی - مسعود اکبری عکاس روزنامه خبر ورزشی - پیام پارسایی عکاس روزنامه 90 - سعید زارعیان عکاس روزنامه همشهری- امیرحسین خیرخواه عکاس سایت ورزش سه - علی عوض‌زاده عکاس روزنامه پیروزی- هومن قادری عکاس روزنامه پیروزی - حمید ابراهیمی خبرنگار سایت ورزش سه - مهدی وفامنش خبرنگار روزنامه گل - حسن بابازاده خبرنگار سایت کاپ- امید میری خبرنگار سایت کاپ - حمید علیپور خبرنگار روزنامه همشهری ورزشی - مجتبی نورعلی خبرنگار خبرگزاری فارس.

دیدگاه‌ها