کد خبر : 1357893 | 24 شهریور 1395 ساعت 14:09 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

انتقام سنگین روس ها از المپیکی ها؛

رسوایی بزرگ در انتظار ستاره های ریو

با هک سایت وادا (سازمان جهانی ضد دوپینیگ) چهار فوق ستاره ورزش آمریکا که در المپیک ریو عالی درخشیدند متهم به دوپینگ شدند.

رسوایی بزرگ در انتظار ستاره های ریو

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتى پیش یک گروه هکر روسى با نام فنسى بیر (خرس سانتیمنتال) با ورود به کامپیوتر مرکزى وادا (سازمان جهانى ضد دوپینگ) و دست یابى به اطلاعات محرمانه مربوط به چهار ورزشکار آمریکایى، سیمونه بایلز، النا دله دون، و سرینا و وینوس ویلیامز فاش کرد که این سازمان در جریان استفاده این افراد از مواد غیر مجاز و دوپینگ بوده ولى با سرپوش گذاشتن روى این مسئله به آنها اجازه ادامه فعالیت ورزشى داده است. سیمونه بایلز دارنده چهار مدال طلا ژیمناستیک در المپیک ریو متهم ردیف اول این پرونده سنگین است.

 

1142915


خواهران ویلیامز در تنیس و الن دلا، بسکتبالیست مطرح آمریکا دیگر ورزشکاران مطرحی هستند که در لیست دوپینگی هایی قرار دارند و وادا با وجود مثبت اعلام شدن نتایج استفاده از داروهای ممنوعه، به آنها اجازه ادامه فعالیت حتی در المپیک را داده است.


با اینکه وادا به صورت رسمی اعلام کرد که گروه هک روس سایت این سازمان را هک کرده اند اما سخنگوی ولادیمیر پوتین اعلام کرده است که این هکرها ارتباطات دولتی ندارند و وابسته به آنها نیستند. آژانس ضد دوپینگ آمریکا اعلام کرده است: «غیر قابل باور است که هکرها توانسته باشند اطلاعات پزشکی اصلی ورزشکاران دسترسی پیدا کنند. آنها تنها می‌خواهند نشان دهند که ورزشکاران آمریکایی هم خلاف کردند. در همه این موارد ورزشکاران همه چیز را  درست انجام دادند و قوانین را رعایت کردند.»


جالب اینکه کمیته جهانی ضد دوپینگ "وادا" این اطلاعات لو رفته را تکذیب نکرده است و در اطلاعیه ای اعلام کرد: « وادا عمیقا بابت این شرایط ناراحت شده و نگران ورزشکارانی است که اطلاعات محرمانه آنها در حرکتی مجرمانه منتشر شده است. وادا این حملات سایبری را محکوم می‌کند.»

 

1142916


باید مروری به اتفاقات المپیک کرد و اینکه نیمی از ورزشکاران روسیه موفق به حضور در المپیک ریو نشده اند و "وادا" آنها را به جرم استفاده از مواد ممنوعه محروم کرد. کاروان پارالمپیک این کشور هم به طور کل از حضور در ریو محروم شدند و این می تواند فرضیه این هک سازماندهی شده از سوی روسیه را پر رنگ کند اما دولت زیر بار این اتهام نمی رود.

دیدگاه‌ها