کد خبر : 1358074 | 25 شهریور 1395 ساعت 02:40 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

سیامند رحمان تست دوپینگ داد

سیامند رحمان قوی ترین مرد جهان و دارنده مدال طلای دسته به علاوه 107 کیلوگرم وزنه برداری رقابت های پارالمپیک 2016 ریو بعداز کسب نشان طلا، آزمایش دوپینگ داد.

 سیامند رحمان تست دوپینگ داد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، وی بلافاصله پس از پایان رقابت های وزنه برداری در دسته به علاوه 107 کیلوگرم بازی های پارالمپیک 2016 ریو توسط افسران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، آزمایش داد.


سیامند رحمان ساعتی پیش در رقابت با هشت ورزشکار پارالمپیکی توانست به رکورد 310 کیلوگرمی حمله کند و پس از مهار وزنه ،نام خود را در تاریخ این رشته جاودانه سازد.


سه مدال در بازی های المپیک و پارالمپیک بسیار مورد توجه است، قوی تر، بالاتر و سریع تر. مدال قوی ترین در وزنه برداری اهدا می شود و مدال بالاترین و سریع ترین نیز به رشته دو ومیدانی می رسد.


وزنه بردار 169 کیلوگرمی پارالمپیکی ایران در این دسته ابتدا وزنه 270 کیلوگرمی را چون «پر کاه» بالای سر برد و در گام نخست رکورد پارالمپیک را جابه جا کرد.


رحمان در حرکت دوم درخواست وزنه 300 کیلوگرم را داد و آن را به راحتی مغلوب اقتدار خود کرد.


وی که در بازی های پارالمپیک 2016 ریو بسیار مورد توجه رسانه ها و مردم برزیل است، در حرکت سوم خود درخواست وزنه 305 کیلوگرمی را کرد و موفق شد آن را نیز مهار کند.


سیامند رحمان در حرکت چهارم که فقط به وزنه برداری قهرمان اجازه داده می شود، درخواست وزنه 310 کیلوگرمی را داد و به راحتی آن را نیز بالای سر برد تا رکوردی دست نیافتنی را از خود به جا بگذارد.


کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 13 رشته ورزشی دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره در پانزدهمین دوره رقابتهای پارالمپیک حضور دارد.


کاروان «منا» تاکنون شانزده مدال شامل 6 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز را برای ورزش ایران به ثبت رسانده است که اسامی مدال آوران به قرار زیر است:


طلا: ساره جوانمردی 2 طلا (تیراندازی بانوان)،سیامند رحمان و مجید فرزین (وزنه برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان).
نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه) و سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)
برنز: پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)

دیدگاه‌ها