کد خبر : 1358203 | 25 شهریور 1395 ساعت 18:24 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

فرار از باخت با شلیک خانزاده؛

سیاه جامگان 2- صبا 2؛ آقا صمد بِبَر نیست!

صبا در آستانه نخستین پیروزی فصل بود اما شوت خانزاده در سومین دقیقه وقت‌های اضافه همه چیز را به تساوی کشاند و امتیازات را تقسیم کرد.

سیاه جامگان 2- صبا 2؛ آقا صمد بِبَر نیست!

 

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی که 20 هفته اخیر در لیگ برتر همراه پیکان و صبا به پیروزی نرسیده بود امروز هم نتوانست به 3 امتیاز کامل دست پیدا کند و با وجود اینکه تا لحظات پایانی 2 بر یک از سیاه جامگان پیش بود در سه دقیقه پایان دیدار گل مساوی را دریافت کرد تا به پنجمین تساوی فصل برسد و امتیاز سیاه جامگان را هم به عدد 9 برساند.

 


هفته ششم لیگ برتر ؛ تاریخ: 95/6/25 ؛ ساعت: 17
استادیوم: ثامن الائمه مشهد؛  تماشاگر: 500 نفر


داور: یاسر همرنگ؛ کمک‌ها: محمدحسین طالقانی، حمزه‌علی سلیمی و حسین زیاری / ناظر: رسول فروغی


اخطار:

موسی ترائوره(47)- رضا شربتی(60)- محمدرضا خانزاده(3+90)  از سیاه جامگان

حامد لک(33) - میلاد ابطحی(55) از صبای قم

 


سیاه جامگان:


محمد ناصری، محمدرضا خانزاده، میثم حسینی، حمیدرضا علی‌عسگری، رضا شربتی، مصطفی احمدی، رضا درویشی(81- عباس عسگری)، پیام ملکیان، ایوب کلانتری(75- حسین بادامکی)، سعید دقیقی(62- روح‌الله سیف‌اللهی) و موسی ترائوره
سرمربی: فرهاد کاظمی

 

 


صبای قم:


حامد لک، مسعود حق‌جو، هاشم بیک‌زاده، قاسم دهنوی، پویا سیف‌پناهی، وحید علی‌آبادی، میلاد ابطحی(72- کریم اسلامی)، سید مهدی حسینی(89- میرهانی هاشمی)، کیوان امرایی، احمد حسن‌زاده(84- مهران امیری)و رضا عنایتی
سرمربی: صمد مرفاوی

 

 

شرح گل ها:

 

سیاه جامگان 1 - صبا 0 (دقیقه 34: پیام ملکیان): بازیکنان سیاه جامگان پس از کار تیمی خوب توپ را به سمت چپ زمین بردند که شربتی آن را با ارسال زمینی به محوطه جریمه فرستاد و ملکیان از راه رسید و از بین بیک‌زاده و دهنوی با شوت محکم دروازه صبا را باز کرد.

سیاه جامگان 1 - صبا 1 (دقیقه 56: احمد حسن‌زاده): حسن‌زاده با شوت روی پا و سر ضرب، پاس بلند دقیق ابطحی از میانه زمین را تبدیل به گل کرد.

سیاه جامگان 1 - صبا 2 (دقیقه 85: کریم اسلامی): پاس بلند عالی حق‌جو از خط دفاعی صبا به محوطه جریمه سیاه جامگان با دفع اشتباه حسینی مقابل پای اسلامی افتاد تا این بازیکن تعویضی با ضربه‌ی بغل پا دومین گل تیمش را به ثمر رساند.

سیاه جامگان 2 - صبا 2 (دقیقه 3+90: محمدرضا خانزاده): با وجود اینکه بازی به سود صبا رو به پایان بود توپ ارسالی از سمت راست زمین با دخالت و دریبل عباس عسگری مقابل پای خانزاده افتاد تا او از محوطه 6 قدم با شوت محکم خود گل مساوی را بزند و تیمش را از شکست خانگی نجات دهد.

 

شرح بازی


با توجه به اینکه صبا تراکم زیادی در میانه زمین ایجاد کرده بود به دنبال استفاده از تک موقعیت‌ها بود ولی سیاه جامگان با شوت دقیقه یک درویشی زنگ خطر را برای شاگردان مرفاوی به صدا درآورد و پس از آن هم تا دقیقه 20 فرصت‌های بسیار زیادی داشت که بی‌دقتی مهاجمان مشهدی و عملکرد خوب لک آنها را از رسیدن به گل ناکام گذاشت؛ با وجود اینکه صبا در جناحین ضعیف نشان داده بود اما سیاه جامگان اصرار به نفوذ از بین مدافعان صبا داشت که تاکتیک آنها بی‌ثمر بود.
صبا که بیشتر روی ضد حملات برنامه داشت تنها دو موقعیت جدی روی دروازه سیاه جامگان داشت و البته یک گل هم زد که در شرایط مشکوکی آفساید گرفته شد؛ در لحظات پایانی بازی سیاه جامگان با پاس‌های پیاپی قصد گرداندن بازی و ایجاد فرصت گلزنی داشت که بالاخره در دقیقه 44 حملات پر دامنه آنها نتیجه داد و ملکیان موفق شد پاس شربتی را تبدیل به گل کند و تیم میزبان با پیروزی یک بر صفر به رختکن برود.
با شروع نیمه دوم صبا عملکرد بسیار متفاوتی ارائه کرد و نشان داد نمی‌خواهد بازنده باشد؛ شاگردان مرفاوی با پاس‌های پیاپی در میانه زمین قصد داشتند مهاجمانشان را به حرکت در بیاورند و ایجاد موقعیت کنند که در دقیقه 56 به خواسته خود رسیدند و روی پاس بلند ابطحی و ضربه تمام کننده حسن‌زاده گل مساوی را زدند اما میل به گلزنی قمی‌ها همچنان ادامه داشت و در حالی که سیاه جامگان نسبت به نیمه اول عقب کشیده بود بازیکنان صبا با ارسال توپ از جناحین و همچنین شوت‌های از راه دور به دنبال باز کردن دروازه حریفشان بودند اما موقعیت‌هایشان از دست می‌رفت.
تغییر در ترکیب صبا و آمدن اسلامی نتیجه‌بخش بود و این بار او موفق شد پاس بلند حق‌جو و اشتباه حسینی را با ضربه دقیق خود وارد دروازه ناصری کند و صبا را در آستانه نخستین پیروزی فصل قرار دهد اما این پایان کار نبود و سیاه جامگان که نمی‌خواست در خانه بازنده باشد با سانترهای پیاپی به دنبال گل تساوی می‌گشت که در سه دقیقه به پایان بازی کارشان نتیجه داد و خانزاده گل تساوی را برای سیاه جامگان زد تا این دیدار با نتیجه 2 بر 2 تمام شود.


 

بهترین بازیکن


مسعود حق‌جو در بازگشت دوباره به ترکیب صبا خوش درخشید و بسیاری از حملات سیاه جامگان را با ضربات سر و جنگندگی که از خود به نمایش گذاشت دفع کرد و علاوه بر آن زمینه‌ساز گل دوم تیمش بود؛ ضمن اینکه محمد ناصری و پیام ملکیان در ترکیب سیاه جامگان و حامد لک و قاسم دهنوی نیز برای صبا بسیار خوب کار کردند.

 

اتفاق ویژه


صبا که در این فصل رنگ پیروزی ندیده بود امروز در حال رسیدن به نخستین 3 امتیاز قرار داشت اما شوت خانزاده در دقیقه 3+90 آنها را از رسیدن به برد شیرین خارج از خانه ناکام گذاشت تا فقط به یک امتیاز برسد.

مرفاوی هم که در 15 هفته با پیکان و پنج بازی اخیر با صبای قم به پیروزی نرسیده بود  مقابل سیاه جامگان نیز به برتری دست نیافت تا تعداد نبردن‌های متوالی او به عدد 21 برسد.

 

لحظات حساس:
 

دقیقه 2: شربتی نخستین موقعیت جدی بازی را خلق کرد؛ او پاس کلانتری را از پشت محوطه جریمه شوت زد اما ضربه این بازیکن با فاصله کمی از کنار دروازه به اوت رفت.
دقیقه 3: پاس در عمق عنایتی، حسن‌زاده را در موقعیت تک به تک با ناصری قرار داد که او پس از دریبل دروازه‌بان سیاه جامگان توپ را به تور کنار دروازه زد.

دقیقه 6: نفوذ ملکیان به محوطه جریمه صبا و ضربه پای چپ او را لک به خوبی دفع کرد و به کرنر زد.

دقیقه 7: درویشی پشت محوطه جریمه توپ را به دقیقی سپرد اما شوت کم قدرت مهاجم سیاه جامگان به آرامی از کنار تیرک عمودی دروازه عبور کرد.

دقیقه 10: شوت امرایی در شرایط نامتعادلی زده شد که توپ او پس از برخورد به خانزده در اختیار ناصری قرار گرفت.
دقیقه 14: ارسال علی‌عسگری از جناح راست زمین را دقیقی با ضربه سر زد که لک به راحتی توپ را جمع کرد.
دقیقه 14: ترائوره در موقعیت تک به تک با لک قرار گرفت ولی ضربه بی‌دقت و کم قدرت او را لک درازکش در اختیار گرفت.
دقیقه 15: شربتی با نفوذ عالی از بین مدافعان صبا در موقعیت بسیار خوبی قرار داشت اما شوت آخر زمینی او خوب نبود و پس از دفع لک، حق‌جو با شوت محکم توپ را از مقابل دروازه صبا دور کرد.
دقیقه 15: کلانتری بازیکن اسبق صبا و فعلی سیاه جامگان با شوت ناگهانی خود قصد باز کردن دروازه صبا را داشت اما توپ او راه اوت را پیش گرفت.
دقیقه 17: شوت بیرون پای دهنوی را انصاری از گوشه دروازه سیاه جامگان جمع کرد.

دقیقه 20: سانتر امرایی را عنایتی با ضربه سر زد که ناصری به راحتی آن را مهار کرد.

دقیقه 24: خانزاده توپ ارسالی از روی نقطه کرنر را بدر موقعیت بسیار خوبی روی خط 6 قدم با ضربه سر زد ولی باز هم لک مانع گلزنی سیاه جامگان شد.

دقیقه 30: پاس دقیق حسن‌زاده به عنایتی او را در فرصت بسیار خوبی قرار داد که مهاجم صبا با ضربه بغل پا دروازه سیاه جامگان را باز کرد اما کمک داور به طرز مشکوکی این صحنه را آفساید گرفت.

دقیقه 35: پاس به عقب دقیق از امرایی به پشت محوطه جریمه را حسن‌زاده با شوت سر ضرب زد که باز هم توپ او راهی به دروازه سیاه جامگان پیدا نکرد.

دقیقه 38: شوت راه دور امرایی را ناصری با شیرجه بلند به سمت چپ زمین فرستاد.

دقیقه 64: شوت حسینی از فاصله 25 متری از بالای دورازه سیاه جامگان به اوت رفت.

دقیقه 66: سانتر حسینی از جناح چپ زمین را عنایتی با ضربه سر به اوت زد.
دقیقه 67: ترائوره پس از دریافت توپ ارسالی از میانه زمین قصد چرخش و زدن ضربه داشت که حق‌جو از داخل محوطه جریمه توپ را به کرنر زد تا خطر جدی از روی دروازه صبا دور شود.

دقیقه 77: سیف‌اللهی بهترین فرصت را داشت تا دومین گل را برای سیاه جامگان بزند اما ضربه سر او از مقابل دروازه صبا را لک به زیبایی در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 79: پاس پشت پای عالی اسلامی داخل محوطه جریمه به امرایی رسید اما ناصری مقابل شوت پای چپ او ایستادگی کرد.
دقیقه 87: ارسال توپ به محوطه جریمه صبا را حق‌جو پیش از ترائوره با ضربه سر زد و دور کرد.

 



در حاشیه:


* سیاه جامگان بدون محروم پا به این مسابقه گذاشته اما حمیدرضا دیوسالار مدافع و ساکت الهامی مربی صبا به دلیل اخراج در مسابقه قبل از همراهی صبا باز ماندند.
* مسعود حق‌جو بازیکن باتجربه صبا پس از یک بازی دوباره به ترکیب این تیم بازگشته و در قلب خط دفاع قرار گرفته است.
* کریم اسلامی موثرترین بازیکن صبا در این فصل برابر سیاه جامگان  نیمکت‌نشین است.
* صبا برای نخستین بار در این فصل از پیراهن دوم و آبی رنگ خود استفاده کرده است.

* پیش از شروع مسابقه فرهاد کاظمی و دستیارانش به سمت کادر فنی صبا رفتند.

* عنایتی پس از اینکه گلش آفساید اعلام شد اعتراض شدیدی به کمک داور و داور مسابقه داشت.

* کارت زرد اول بازی به خاطر اتلاف وقت چند باره حامد لک در دقیقه 33 به او داده شد.

* سه دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول گرفته شد.

* هواداران سیاه جامگان به لک فحاشی کردند که دروازه‌بان صبا نیز به حرکت آنها واکنش نشان داد اما با دخالت مربی بدنساز تیم مشهدی این قائله خاتمه پیدا کرد.

* 6 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم گرفته شد.

* در نخستین دقیقه وقت اضافه نیمه دوم صحنه مشکوک به پنالتی برای سیاه جامگان رخ داد اما داور این صحنه را خطا نگرفت.

دیدگاه‌ها