کد خبر : 1359868 | 31 شهریور 1395 ساعت 18:28 | 42.8K بازدید | 0 دیدگاه

سه رتبه بالای جدول در اختیار سرخ‌ها؛

نفت 2- ماشین‌سازی 1؛ تیم دایی مدعی شد

سرخ پوشان نفت تهران با دو گل مطهری و قاضی در مقابل تک گل صادقیان موفق به پیروزی برابر ماشین سازی شدند تا به رده سوم جدول صعود کنند.

نفت 2- ماشین‌سازی 1؛ تیم دایی مدعی شد

به گزارش "ورزش سه"، نفت تهران در ادامه روند خوب خود در این فصل موفق شد در دیداری خانگی با نتیجه 2 بر یک ماشین سازی را شکست دهد و به سه امتیازی پرسپولیس و تراکتورسازی برسد؛ نفت با وجود اینکه تا دقیقه 60 تیم برتر میدان بود اما تعویض‌های خطیبی به ویژه اضافه شدن صادقیان از ابتدای نیمه دوم روند کار آنها را بهتر کرد که حاصل آن تنها یک گل بود؛ البته صحنه مشکوک به پنالتی در نیمه اول برای نفت اتفاق افتاد و ماشین سازی توسط هنریکه یک گل صحیح زد که صالحی داور بازی به اشتباه آن را آفساید گرفت.

 


هفته هفتم لیگ برتر؛ ساعت: 17:30 ؛ تاریخ: 95/06/31
استادیوم: تختی تهران / تماشاگر: 200 نفر
داور: احمد صالحی؛ کمک‌ها: سجاد طوری، حمید سبحانی  و رضا عادل / ناظر: علیرضا کهوری

 

اخطار:


اکبر صادقی(20) علیرضا عزت‌کرامت(3+45)  میلاد فراهانی(87) از نفت تهران

 

آندرانیک تیموریان(40) از ماشین سازی؛


نفت تهران


میلاد فراهانی، احمد آل‌نعمه، رضا علیاری، میلاد فخرالدینی، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزت‌کرامت، اکبر صادقی، ایمان مبعلی(3+90- ایگور پراهیچ)، آرش رضاوند(70- عیسی آل‌کثیر)، امیرارسلان مطهری(80- عباس بوعذار) و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی


ماشین‌سازی تبریز


مانوئل فرناندز، ادسون هنریکه، محمد نصرتی، سعید مهدی‌پور، علی دیندار(70- بهرام احمدی)، آندرانیک تیموریان، کاخبر کاکاشویلی، حامد پاکدل(46- پیام صادقیان)، امین قاسمی‌نژاد(73- احمد امیرکدامدار) سامان نریمان‌جهان و مهرداد بایرامی
سرمربی: رسول خطیبی

 

 

 

 

شرح بازی

بازیکنان ماشین‌سازی دقایق ابتدایی سوار بر بازی بودند و پاس‌های پیاپی و ایجاد موقعیت قصد داشتند به گل برسند اما پس از 15 دقیقه شاگردان دایی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در یک ضد حمله به کرنر رسیدند که از همین موقعیت نهایت بهره را بردند و روی ارسال مبعلی و ضربه مطهری گل اول مسابقه را زدند؛ بعدازاین گل فشار حملات نفت کم نشد و آنها با سانتر از جناحین توسط مبعلی و فخرالدینی و شوت‌های از راه دور برای زدن گل دوم تلاش می‌کردند اما بی‌دقتی‌شان در زدن توپ‌های آخر این اجازه را به آنها نداد؛ ماشین‌سازی هم که بازی را ازدست‌داده بود تا پایان نیمه اول شانس خود را با دو شوت از فاصله 30 متری امتحان کرد که بی‌حاصل بود و نفت با پیروزی یک بر صفر به رختکن رفت.


با آغاز نیمه دوم دوباره این تیم دایی بود که کنترل بازی را در اختیار خود گرفت و با ایجاد حمله‌های پیاپی سعی در گلزنی داشت اما حرکات ترکیبی و سرعتی آنها پشت محوطه جریمه و نفوذ از راست زمین که تاکتیک اصلی‌شان بود تا یک‌سوم ابتدایی نیمه دوم بی‌ثمر بود تا اینکه قاضی در دقیقه 65 از اشتباه هنریکه استفاده کرد و برای دومین بار دروازه ماشین‌سازی را باز کرد. تیم خطیبی که چیزی برای از دست دادن نداشت به‌سختی حمله ایجاد می‌‌کرد و اگر به موقعیت می‌رسید با بی‌دقتی در شوت‌های آخر از بین می‌رفت؛ گل صحیح آنها نیز آفساید اعلام شد تا کار برایشان سخت‌تر شود؛ بااینکه نفت دو گل پیش بود اما موقعیت‌هایی هم در دقایق آخر انجام می‌داد ولی ماشین‌سازی در دقیقه 88 از بازی مستقیم بهره‌مند شد و یک پنالتی گرفت که صادقیان آن را به زیبایی و ضربه چیپ تبدیل به گل کرد. در لحظات آخر دو تیم کاری از پیش نبردند و فراهانی یک شوت ماشین‌سازی را مهار کرد تا این دیدار با حساب 2 بر یک به سود نفت خاتمه پیدا کند.

 

 

بهترین بازیکن


ارسلان مطهری علاوه بر زدن یک گل و زمینه‌سازی دومین گل تیمش نمایش موثری در ترکیب نفت تهران داشت و در کسب پیروزی تیمش ایفای نقش کرد؛ علاوه بر او ایمان مبعلی که پاس گل اول نفت را داد و صادقیان زننده گل ماشین سازی برترین‌های زمین بودند.

 

اتفاق ویژه


اضافه شدن تیم علی دایی به جمع مدعیان لیگ برتر با قرار گرفتن در رده سوم جدول و 3 امتیازی تراکتورسازی و پرسپولیس صدرنشین نکته مهمی است که برای دومین هفته پیاپی ادامه داشته و این مربی نشان داده تیمش در لیگ شانزدهم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

شرح گل‌‌ها:


نفت 1 - ماشین‌ سازی 0 (دقیقه 15: ارسلان مطهری): سانتر دقیق مبعلی از روی کرنر سمت راست زمین را مطهری با پرش بلند و ضربه سر وارد دروازه فرناندز کرد.

 

نفت 2 - ماشین سازی 0 (دقیقه 65: محمد قاضی): پاس در عمق مطهری را هنریکه با تعلل زیاد در محوطه جریمه خودی نگه داشت که قاضی توپ را با زیرکی برای خود کرد و با ضربه بغل پای چپ دومین گل را به ثمر رساند.

 

نفت تهران 2 - ماشین سازی 1 (دقیقه 88: پیام صادقیان): خطای پنالتی‌ای که فخرالدینی انجام داده بود را صادقیان با ضربه چیپ تماشایی به سمت چپ دروازه تبدیل به گل کرد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 4: نفوذ خطرناک نریمان‌جهان از سمت چپ زمین و ارسال او را علیاری از مقابل دروازه نفت به کرنر زد.
دقیقه 9: توپ‌گیری عالی تیموریان در میانه زمین و پاس در عمق او به بایرامی با شوت بی‌دقت بایرامی به اوت رفت.

دقیقه 15: حرکت بایرامی از بین مدافعان نفت و ضربه او در شرایط نامتعادل به راحتی در اختیار فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 19: ضربه آزاد مبعلی در حال رفتن به سمت دروازه ماشین‌سازی توسط مهدی‌پور دور شد.

دقیقه 23: قاضی با شوت سنگین از روی ضربه آزاد قصد باز کردن دروازه ماشین سازی را داشت که توپ او با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 27: باز هم نزدیک بود نفت روی ارسال مبعلی به گل برسد اما این بار ضربه سر مطهری در تعلل مدافعان ماشین‌سازی از روی خط دروازه توسط پاکدل دفع شد.

دقیقه 31: اشتباه نصرتی در محوطه جریمه بهترین فرصت را برای نفت فراهم کرد تا به گل دوم برسند اما فخرالدینی نتوانست از این فرصت استفاده کند.
دقیقه 31: شوت از راه دور کاکاشویلی به بیرون رفت.
دقیقه 33: حرکت پاکدل از سمت راست زمین و سانتر او  را فخرالدینی با ضربه سر تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 34: نصرتی با ضربه سر قصد باز کردن دروازه نفت را داشت اما توپ به اوت رفت.

دقیقه 37: پاس فخرالدینی و شوت روی پای صادقی راهی به دروازه ماشین سازی پیدا نکرد.

دقیقه 45: نفوذ رضاوند به محوطه جریمه نفت و پاس او به مقابل دروازه خالی ماشین سازی از مقابل قاضی رد شد و به سمت چپ زمین رد.
دقیقه 45: شوت قاضی از پشت محوطه جریمه توسط فرناندز دفع شد.

دقیقه 3+45: ضربه آزاد ماشین سازی را نریمان‌جهان با پاس کوتاه به هنریکه رساند که شوت این مدافع در دو مرحله توسط فراهانی جمع شد.

دقیقه 47: شوت بایرامی از داخل محوطه جریمه با کمترین فاصله از کنار دروازه نفت به اوت رفت.

دقیقه 51: شوت پای چپ قاسمی‌نژاد از روی خط محوطه جریمه را فراهانی درازکش راهی کرنر کرد.

دقیقه 62: ارسال عالی تیموریان از میانه زمین را هنریکه با فرار از سد مدافعان نفت با ضربه سر تبدیل به گل کرد که کمک داور دوم بازی به اشتباه این صحنه را آفساید گرفت.

دقیقه 81: ضربه فنی کامدار از داخل محوطه جریمه را فراهانی به راحتی جمع کرد.

دقیقه 84: قاضی با پاس به پشت محوطه جریمه فرصت خوبی برای آل‌کثیر فراهم کرد که شوت او از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 2+90: بوعذار روی اشتباه آندو می‌توانست سومین گل نفت را بزند که فرناندز با پا این موقعیت را دفع کرد.


در حاشیه


* دو تیم بازیکن محرومی ندارند ولی یوسف بخشی‌زاده مربی ماشین سازی به دلیل اخراج در بازی قبل نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.
* پیام صادقیان برای دومین بار در این فصل نیمکت‌نشین شده است؛ در حالی که تقابل او برابر نفت و علی دایی سرمربی سابقش می‌توانست جالب باشد.
* محمد نصرتی برای نخستین بار از ابتدا در ترکیب ماشین سازی قرار گرفته است.
* بهمن کامل که در تمام دیدارهای ماشین‌سازی به صورت کامل بازی کرده بود در ترکیب اصلی قرار ندارد.
* ایگور پراهیچ به دلیل مصدومیت از روی نیمکت کار را آغاز می‌کند و رضا دانشگر هم به علت آسیب دیدگی در فهرست 18 نفره دیده نمی‌شود.
* نفت از لباس‌های قرمز رنگ خود برای این بازی استفاده کرده و ماشین سازی هم با پیراهن‌های سفید رنگ بازی می‌کند.

* حدود 30 تماشاگر ماشین‌سازی برای حمایت از تیمشان به ورزشگاه تختی آمدند.
* علی دایی پیش از شروع بازی به سمت اعضای کادر فنی ماشین سازی رفت و با آنها خوش و بش کرد.

* به دلیل درگذشت سبکتکین کمک داور فوتبال و محمدرضا خلعتبری پیشکسوت پرسپولیس بازیکنان دو تیم با یک دقیقه تاخیر برای شروع بازی آماده شدند.
* بازی با سه دقیقه تاخیر آغاز شد.
* پاکدل پس از برخورد با تیموریان هم‌تیمی خود مصدوم شد و دقایقی بیرون رفت.

* دایی به دلیل عدم اعلام خطا برای عزت‌کرامت اعتراض زیادی به داور چهارم داشت.

* دقیقه 39 نصرتی با دست توپ را از بالای سر قاضی زد که علی دایی و بازیکنان نفت اعتقاد به پنالتی داشتند اما صالحی داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.

* دو دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول گرفته شد.

* دایی پس از پایان نیمه اول هم به داوری معترض بود و اعتقاد داشت یک پنالتی برای تیمش گرفته نشده است.

* دومین صحنه مشکوک به پنالتی برای نفت اتفاق افتاد؛ این بار کاکاشویلی برخوردی در محوطه جریمه ماشین سازی با مطهری داشت و مهاجم نفت سرنگون شد که داور دستور به ادامه بازی داد.

* سه دقیقه برای نیمه دوم لحاظ شد.
* پس از پایان بازی معدود تماشاگران نفت شعار بی‌عدالت به داور سر دادند.

دیدگاه‌ها