کد خبر : 1360452 | 03 مهر 1395 ساعت 11:26 | 33K بازدید | 1 دیدگاه

کادر فنی علت ناکامی تکواندو در ریو بود

انتقاد صریح گودرزی از حمله پولادگر به مهماندوست

وزیر ورزش در مصاحبه خود با کیهان ورزشی از ادبیات رییس فدراسیون تکواندو علیه مربی ایرانی تیم آذربایجان انتقاد کرد.

 انتقاد صریح گودرزی از حمله پولادگر به مهماندوست

به گزارش "ورزش سه"، گودرزی درباره حضور مهماندوست در تیم کشور رقیب گفت :ما بایستی در ایران بگردیم و بهترین‌ها را انتخاب کنیم، کسانی که می‌توانند بهترین نتیجه را بگیرند. باید آن تعداد از بچه‌های ما که به خارج، مهاجرت کرده‌اند و در آن جا شاغل شده‌اند، بتوانیم از آنها به نحو شایسته استفاده کنیم. از آنها دعوت کنیم که بیایند و آنها را اقناع کنیم. البته ممکن است برای این بچه‌ها، بعضا در این جا فضای پیشرفت ورزشی نبوده یا وضعیت اقتصادی مناسبی نداشته‌اند و مجبور به مهاجرت شده‌اند. البته این جزو افتخارات ماست که مثلا یک نفر مثل رضا مهماندوست به خارج برود و سرمربی تیم ملی یک کشور دیگر شود. خب، این مثل چراغی است که به خانه رواست. ما باید از چنین افرادی، دعوت کنیم که بیایند و برای ما کار کنند. من توصیه کرده‌ام که بگردید و پیدا کنید.

 

1145301

 

گودرزی در ادامه گفت : مهاجرت، در اکثر زمینه‌ها و رشته‌های مختلف هست و در ورزش هم وجود دارد، در یک تیم ملی ممکن است چهار نفر باشند و نفر پنجم ممکن است مهاجرت کند و نتوانیم او را جذب کنیم. دلایل زیادی هم برای این مسئله وجود دارد. ولی من موافق هستم که اگر می‌توانیم، این‌گونه افراد را جذب کنیم و از ادبیات اشتباه، استفاده نکنیم و در مورد این افراد از روش‌های خوب بهره بگیریم. ممکن است در شرایط احساسی، بعضی کلمات را، بعضی‌ها استفاده کرده باشند و این واژه‌ها نامناسب است و من هم آنها را محکوم کرده‌ام. اینها، بچه‌های خوب کشور ما هستند. رضا مهماندوست سال‌ها شاگرد من بود و او را می‌شناسم. آدم خوش‌خلق، فنی و بسیار مؤدب و متین است. البته این موضوع، نافی زحمات مربیان ما نیست. اینها هم زحمت خودشان را کشیده‌اند، منتها هر کدام از آنها، یک سطح از توانمندی و مهارت و دانش را دارند. ما باید به اینها نیز احترام بگذاریم و در سطح دیگری از آنها استفاده کنیم.

 

1145304

 

او همچنین کادرفنی تیم تکواندو را دلیل اصلی ناکانی در ریو می داند و می گوید : کادر فنی،  اصلی‌ترین نقش را در عدم توفیق و نتیجه‌گیری داشته است.


وزیر ضمن تعریف از محمد پولادگر رییس فدراسیون درباره حضور وی در سمت رییس هم چنین گفته است :آقای پولادگر در جایگاه ریاست فدراسیون تکواندو، تمام امکاناتی را که مورد نیاز ورزشکار، مربی، سرمربی و تیم تکواندو است، واقعا فراهم کرد، که باید این مطلب را انصافا بگوییم. آقای پولادگر، شرایط بسیار آرامش‌بخشی در فدراسیون ایجاد کرده بود. اسکان ورزشکاران، تغذیه آنها، مسائل روحی-روانی و سایر موارد را در نظر گرفته بودم. اینها که عرض کردم، جزو وظایف رئیس فدراسیون است؛ البته علاوه بر اینها، وظیفه رئیس فدراسیون‌، انتخاب تیم مناسب است برای رهبری فنی تیم؛ اما منهای آن بحثهایی که مطرح شد و دعوا و مرافعه‌هایی که انجام شد - که مثلا اگر فلانی به خارج نمی‌رفت یا این در داخل می‌ماند - من، عملکرد کادر فنی تیم تکواندو را در بحث سرمربیگری، موفق نمی‌بینیم. برخی از مربیان، جور دیگری می‌اندیشیدند که بنده، آنها را نمی‌گویم و حرفم روی سرمربی تیم است. بالاخره در ورزش قهرمانی، کسب مدال، حائز اهمیت، و یکی از شاخصه‌های آن به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها