کد خبر : 1362021 | 09 مهر 1395 ساعت 21:18 | 44.5K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیل فنی پرسپولیس – قشقایی؛

پرسپولیس از قلب خط دفاعی خود آسیب دید

کارشناس فوتبال استان فارس معتقد است که اگرچه نبود ملی‌پوشان در باخت پرسپولیس بی تاثیر نبوده ولی بازیکنان حاضر در میدان هم چهره های شاخصی بودند.

پرسپولیس از قلب خط دفاعی خود آسیب دید

شکاری کارشناس فوتبال استان فارس در خصوص دیدار بین دو تیم قشقایی و پرسپولیس و نکات این دیدار با خبرنگار "ورزش‌سه" گفتگو کرد.

 


از شب گذشته هواداران در اطراف ورزشگاه بودند
هواداران از دیشب در اطراف استادیوم حضور داشتند و عمدتا هواداران قشقایی بودند که برای تماشای این بازی آمده بودند. با آغاز روز هم این هیجان و ازدحام ادامه داشت و البته خیلی ها پشت در ماندند که خوشبختانه مشکل اساسی پیش نیامد و بازی به خوبی به پایان رسید.

 


قشقایی حتی اگر نمی برد هم برنده بود
همانطور که قبلا هم گفته بودم شرایط زمین به نفع پرسپولیس نبود.   مهدی شیری به جوان ها قوت قلب داده بود. در طول این دیدار تیم قشقایی پابه پای پرسپولیس دوید و فقط در وقت های اضافی دیدار بود که کم آورد ولی در سایر زمان ها رقابت خوبی با پرسپولیس داشت. برای تیمی که در لیگ دو بازی می کند این نوع بازی کردن در مقابل پرسپولیس حتی اگر برنده هم نمی شد، نوعی پیروزی محسوب می شد.

 


نبود ملی پوشان در روند بازی تاثیر داشت
مطمئنا نبود بازیکنانی مثل طارمی، بیرانوند و سایر ملی پوشان پرسپولیس تاثیر زیادی در عملکرد این تیم داشت. اما اکثر بازیکنانی که در این دیدار به میدان رفتند جزو نیروهای اصلی پرسپولیس بودند و به غیر دو سه چهره بقیه در زمره نفرات اصلی پرسپولیس بودند.

 


مشکل اصلی پرسپولیس در دفاع وسط بود
به نظرم مشکل اصلی تیم پرسپولیس مقابل قشقایی در دفاع وسط بود که از بازیکنان غیرتخصصی در این پست استفاده شده بود. استفاده از ماهینی در پست دفاع آخر و نبودن این بازیکن در پست دفاع راست باعث تغییر در ساختار دفاعی پرسپولیس شده بود و این را به نقطه ضعف پرسپولیس تبدیل کرده بود. دروازه بان این تیم هم هماهنگی خوبی با مدافعین نداشت و در نهایت تمام این مسائل کمک کرد تا پرسپولیس بازنده دیدار شود. ضمن اینکه تیم قشقایی با تحلیل این مسائل برای این نقاط ضعف برنامه داشت. در نهایت و با توجه به تمام این نقاط ضعف و قوت دو تیم و انگیزه ای که بازیکنان قشقایی برای این دیدار داشتند، این تیم قشقایی بود که برنده دیدار شد.

 


تماشاگر مهم ترین پشتوانه قشقایی است
مهم ترین فاکتور تیم قشقایی پشتوانه تماشاگر است. این تیم ها به خاطر مسائل قومیتی از هواداران زیادی برخوردار است. در قسمت جنوبی ایران و مرکزی این تیم طرفداران زیادی دارد. این تیم اگر قرار است به لیگ برتر بیاید نیاز به تشکیلات دارد. حتی مردم خودشان اعلام آمادگی کردند تا با جمع آوری پول بین خودشان این باشگاه را جمع و جور کنند ولی این درست نیست و این باشگاه برای حضور در لیگ برتر نیاز به تشکیلات دارد، اتفاقی که پتانسیل آن در این باشگاه وجود دارد.

دیدگاه‌ها