کد خبر : 1362335 | 11 مهر 1395 ساعت 14:24 | 15.8K بازدید | 1 دیدگاه

خوشحالم خداحافظی کشاورز را با شکوه کردیم

جاوید: نتیجه فوتسال معجزه بود

گلزن تیم ملی فوتسال می گوید که با امکاناتی که این تیم در اختیار دارد نتیجه ای که گرفته اند یک معجزه بوده است.

جاوید: نتیجه فوتسال معجزه بود

مهدی جاوید بعد از کسب عنوان سومی مسابقات جام جهانی فوتسال درباره موضوعات مختلفی با ورزش سه صحبت کرده که مشروح صحبت های بازیکن تاثیر گذار تیم ملی در ادامه می آید:

*قبل از شروع مسابقات انتظار کسب چنین نتیجه درخشانی را داشتید؟
ما با علم به اینکه در گروه خودمان دوم خواهیم شد این تصور را داشتیم که در نهایت جز چهار تیم باشیم اما با سوم شدن در مرحله گروهی تمام برنامه های ما به هم ریخت. در بازی با برزیل و نتیجه ای که کسب کردیم تیم ما احیا شد و بعد از آن دیدار بود که همه چیز برای تیم ما عوض شد.


*چطور تیمی که انتظار نداشت اسپانیا را شکست دهد به رتبه سومی این مسابقات رسید؟
البته اینگونه نبود که ما خود را از قبل برابر اسپانیا بازنده بدانیم. بازی با برزیل آغاز راه ما بود و تیم ملی در آن بازی به خود باوری رسید و توانستیم بهترین عملکرد خود را نشان دهیم. بازی به بازی نسبت به گذشته بهتر شدیم و در نهایت به جایگاه سومی دست یافتیم.


*پیش از بازی با برزیل همه تیم ملی را بازنده می دانستند. این ذهنیت برای شما چه مشکلاتی را ایجاد کرد؟
در مرحله گروهی نتایج خوبی نگرفتیم و این موضوع طبیعی بود. بسیاری قبل از دیدار با برزیل شانس ما را برای برد در این بازی صفر می دانستند. تنها چیزی که برای ما باقی مانده بود اعتماد و اعتقادی بود که به تیم خوبمان داشتیم و خدا را شکر که توانستیم با اعتماد به نفس بالا نتیجه عجیب برابر برزیل را کسب کنیم.


*در دیدار رده بندی ضربه پنالتی را ترجیح دادی از روی نقطه پنالتی نزنی که تصمیمی با ریسک بالا بود.
در آن نقطه توپ به دروازه نزدیکتر بود و برای من که بازیکن چپ پا هستم شرایط تقریبا خوب بود. البته قبول دارم که مقداری نیز ریسک کردم اما ریسک کردن باعث می شود تا به هدفت برسی. اگر بازیکن در شرایط حساس شجاع نباشد نمی تواند به اهداف خود برسد و به تیم کمک کند. من در آن لحظه این ریسک را قبول کردم و خدا را شکر که توپ تبدیل به گل شد.


*و شادی گل را با کشاورز تقسیم کردی که از بازی های ملی خداحافظی کرده بود.
محمد(کشاورز) قبل از بازی در رختکن برای ما از تصمیمش گفت و از ما خواست که با برد برابر پرتغال خداحافظی با شکوهی را رقم بزنیم. من هم به رسم ادب و احترام زیادی که برای او قائل بودم گلی که زدم را به محمد تقدیم کردم و خیلی خوشحالم که با کسب این مدال ارزشمند از تیم ملی خداحافظی کرد. برای کشاورز در زندگی شخصی و فوتسال باشگاهی آرزوی بهترین ها را دارم.


*رتبه سوم تیم ملی یک معجزه و اتفاق بود یا آغاز یک روند بزرگ؟
با امکاناتی که فوتسال در اختیار دارد این نتیجه قطعا یک معجزه بود اما اگر به فوتسال در حد نیاز رسیدگی شود، مطمئنا ما نیز مانند اسپانیا و برزیل همیشه در میان چهار تیم خواهیم بود.


*در مسابقات بعدی انتظارات از شما بیشتر از گذشته خواهد شد.
قطعا همینطور است و این موضوع وظیفه ما را سنگین می کند. قطعا کار سخت تری از گذشته داریم ولی فوتسال ما آنقدر استعداد دارد که با اندکی توجه همیشه در اوج بماند.


*درباره نقش ناظم الشریعه در نتیجه گیری تیم ملی نیز صحبت کنید.
به نظر من آقای ناظم الشریعه پاداش صداقت و تواضعی که داشت را از خدا گرفت. ایشان جدا از مباحث فنی از لحاظ اخلاقی نیز رفتار نیکی دارند و امیدوارم از این به بعد نیز موفق باشند.


*و سوال آخر اینکه حداقل انتظاری که در بازگشت به ایران دارید چیست؟
ما واقعا دنبال هیچ چیز نیستیم و این حرف فقط یک شعار نیست. همین که مردم به ما نشان دادند مثل همیشه قدرشناس زحمات فرزندانشان هستند برای ما بزرگترین سرمایه هست. در این مدت پیام های محبت آمیز زیادی از طرف مردم به ما ملی پوشان فوتسال رسید که با این پیام ها حال همه ما خوب است.

دیدگاه‌ها