کد خبر : 1362836 | 13 مهر 1395 ساعت 09:45 | 28.1K بازدید | 0 دیدگاه

اشتباهات فردی یا غیبت مسی؟

چرا بارسا در بالائیدوس باخت؟

علیرغم غیبت تاثیرگذار لیونل مسی برابر سلتاویگو، شکست بارسلونا در بالائیدوس را باید محصولات مجموعه ای از اشتباهات تاثیرگذار فردی قلمداد کرد.

چرا بارسا در بالائیدوس باخت؟

به گزارش "ورزش سه"، قبل از رویارویی با سلتاویگو در شب پایانی هفته هفتم، همه چیز برای بازگشت بارسلونا به صدر جدول لالیگا مهیا شده بود. رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو و در شبی که نمایش غیرقابل قبولی از خود ارائه داد، با نتیجه شوک آور 1-1 برابر ایبار متوقف شده بود و کاتالان ها می دانستند که با پیروزی در برابر سلتاویگو، بعد از هفته ها صدرنشین لیگ اسپانیا لقب خواهند گرفت.

 

 

 

1147601

 

 

 

اما همانند فصل قبل، هیچ چیز در بالایدوس طبق برنامه پیش نرفت و آنها دوباره اسیر فضای رعب آور این استادیوم شدند. بلوگرانا سال گذشته با نتیجه 1-4 در این ورزشگاه مغلوب شده بود که بدترین نتیجه فصل پرافتخار بارسلونا محسوب می شد و این بار در دیداری سراسر هیجان، در انتهای بازی نتیجه 3-4 به سود میزبان در تابلوی مسابقه حک شد.

 

بسیار از کارشناسان  و مردم، تنها غیبت لیونل مسی را عامل اصلی شکست سنگین شاگردان لوییس انریکه، در دیدار یکشنه شب قلمداد کردند؛ اما به خاطر بیاوریم که در جریان باخت تحقیر آمیز سال گذشته، ستاره آرژانتینی هم 90 دقیقه در نوک پیکان هجومی بارسلونا حاضر بود و آن نتیجه حاصل شد.

 

یکی از دیگر تغییرات ایجاد شده در ترکیب بارسا، اصرار لوییس انریکه به استفاده از سیستم چرخشی در هفته های اخیر است که منجر به حضور همزمان رافینیا، جرمی متئو و آندره گومس در زمین شد. بر خلاف فصل گذشته که سرمربی جوان بارسلونا میلی به تعویض نداشت، باید اذعان داشت که در هفته های جاری بیش از حد به سیستم چرخشی اعتماد کرده است.

 

 

1147598

 

 

در حقیقت، شکست بارسلونا، به دلیل اشتباهات فردی بیش از حد در برابر سلتاویگو رقم خورد. سلتا، فشار زیادی بر روی سرخیو بوسکتس (که به علت مصدومیت های پیاپی، به  شکل مشخصی از دوران اوج خود فاصله دارد)، وارد کرد و او نیز در کنترل دقیق پاس تراشتگن ناتوان بود؛ بدین ترتیب، سلتاویگو به گل اول رسید. گل دوم، روی فضای بیش از حد ایجاد شده توسط جرارد پیکه و قرار گرفتن آیاگو اسپاس در موقعیتی بسیار خوب رقم خود. گل سوم نیز محصول اشتباه غیرقابل توصیف جرمی متئو در دفع توپ به نقطه مناسب بود.

 

 

1147599

 

 

بنابراین، بارسلونا در این شرایط نیمه اول را با دریافت 3 گل به رختکن رفت و شرایط بسیار دشواری برای بازگشت به جریان مسابقه پبدا کرد. آخرین بازی که کاتالانی ها در پایان مسابقه، با چنین نتیجه ای زمین را ترک کردند به سالها قبل وسال 2001 باز می گشت و قاعدتا در چنین شرایطی، جبران نتیجه و بازگرداندن شرایط، بسیار دشوار و دور از ذهن است.

 

اما جرارد پیکه نقشه دیگری در سر داشت و با اضافه شدن به صف مهاجمان و شرکت همه جانبه در حملات بارسلونا، توانست در اوایل نیمه دوم یکی از گل ها را جبران کند تا شاگردان انریکه برای جبران نتیجه حاصل شده در نیمه اول کمی امیدوار شوند. بعد از آن، آندره گومس درون محوطه جریمه متوقف شد و قاضی مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. نیمار موفق شد در غیاب مسی، گل دوم بارسا را به ثمر برساند تا همگان آماده بازگشت بلوگرانا به جریان بازی و به تساوی کشیدن بازی باشند؛ اما باز هم یک اشتباه غیرمنتظره از تراشتگن و برخورد ضربه او به مهاجم سلتا، همه رویاهای آبی اناری ها برای بازگشت را به باد داد و اختلاف، دوباره به دو گل رسید.

 

 

1147597

 

 

اما این پایان کار نبود و باز هم جرارد پیکه، به مهاجمان بارسلونا پیوست و با به ثمر رساندن گل دوم، دوباره امیدها را برای کسب حداقل امتیاز از بالایدوس زنده کرد. در لحظات پایانی، مدافع جلوکشیده بارسلونا رهبر حملات تیمش شده بود و می توانست با یک هت تریک دراماتیک، در نهایت این دیدار بسیار جذاب را به تساوی بکشاند که این امر محقق نشد.

 

در نهایت، شاید جرارد پیکه تنها بازیکن بارسلونا بود که این استحقاق را داشت که به عنوان بازیکن بازنده زمین را ترک نکند. لوییس انریکه، قربانی اشتباهات بزرگ بازیکنانش شد و تلاش آنها برای بازگشت به بازی در نیمه دوم، به علت نمایش ضعیف نیمه اول این تیم بی اثر ماند.

 

 

1147600

 

 

با این شکست، بارسلونا در رده چهارم جدول قرار گرفت و با توجه به شانس صعود آنها به صدر جدول، قبل از شکست در بالایدوس، می توان این ورزشگاه را جهنمی برای بارسلونا قلمداد کرد؛ البته فاصله بلوگرانا با صدر جدول و دو تیم مدعی شهر مادرید، تنها دو امتیاز است و حالا لالیگا به مدت دو هفته به علت برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی تعطیل خواهد شد. بعد از تعطیلات، لیونل مسی به ترکیب بارسلونا باز خواهد گشت و این نشان می دهد که اوضاع خیلی هم برای لوئیس انریکه اسفناک پیش نمی رود.

 

منبع: گل

مترجم: آریا فاطمی مقدم

 

دیدگاه‌ها