کد خبر : 1364856 | 23 مهر 1395 ساعت 18:26 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از 4 پاسخ مثبت دیگر در تست های دوپینگ؛

ایران کشور پاک المپیک

4 وزنه بردار دیگر هم با رسوایی مثبت اعلام شدن تست دوپینگ رو به رو شدند تا ایران همچنان جزو کشورهای پاک المپیک بماند.

ایران کشور پاک المپیک

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی وزنه اعلام کرد با تایید مثبت شدن تست دوپینگ چهار وزنه بردار در المپیک 2016 ریو، نام آنها از لیست نتایج بازی‌ها خارج شد.


توماس زلینسکی از لهستان (که البته او اجازه حضور در بازی‌ها را پیدا نکرد)، عزت ارتیکوف از قرقیزستان (که این وزنه بردار در دسته 69 کیلوگرم مدال برنز گرفت و اکنون نام او از لیست نتایج خارج شد و مدال برنز این وزن به نماینده کلمبیا رسید)؛ همچنین اوسوخبایرا از مغلوستان، دیگر وزنه برداری بود که تستش مثبت شد. البته او در دسته 56 کیلوگرم در انجام سه حرکت یک ضرب خود ناموفق بود.


گابریل سینکریانا وزنه بردار رومانی (که در دسته 85 کیلوگرم مدال برنز گرفت) هم تستش مثبت شده اما هنوز تصمیم نهایی در مورد او گرفته نشده و نامش فعلا در لیست نتایج وجود دارد.


قبل از این روسیه با داشتن بیشترین ورزشکار دوپینگی با چالش بزرگی در المپیک رو به رو شده بود؛ اما هرچه از این رقابت ها می گذرد، تعداد بیشتری از ورزشکارانی اعلام می شود که از مواد ممنوعه استفاده کرده اند. ایران همچنان جزو پاک ترین کشورهای حاضر در المپیک است که هنوز هیچ تست دوپینگی از ورزشکاران، مثبت اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها