کد خبر : 1366049 | 28 مهر 1395 ساعت 11:17 | 34K بازدید | 1 دیدگاه

به بهانه بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان

شاهین اهواز، محبوب قلب‌های همه ایران (عکس)

روز پنج شنبه پرسپولیس برابر آخرین قهرمان فوتبال لیگ کشور قرار خواهد گرفت. دیداری که به علت تقابل 2 تیم برتر سال گذشته پر از جاذبه است. اولین قهرمانی خوزستانی‌ها در بازی‌های رسمی فوتبال ایران به 28 سال قبل بر می‌گردد.

 

به گزارش "ورزش سه"، بین قهرمانی 28 سال قبل شاهین اهواز و قهرمانی سال قبل استقلال خوزستان شباهت‌های بسیار وجود دارد؛ چراکه در هر 2 دوره از حذفی 67 تا لیگ 94 قهرمانی 2 تیم به هیچ وجه قابل باور نبود. البته خوزستانی‌ها 2 بار هم با فولاد، قهرمان لیگ شدند که در این دوره بهره‌مندی قرمزهای اهواز از حضور ستارگان بی شمار، قهرمانی این تیم در لیگ را باور پذیر می‌کرد.


28 سال قبل شاهین اهواز بالاتر از پرسپولیس، استقلال، ملوان و دارایی تهران قهرمان جام حذفی شد. ستارگان آن تیم را هم کمتر در فوتبال ما می‌شناختند و تنها افراد قلیلی داراب پور و خانواده بختیاری زاده را می‌شناختند. بالاترین وجه اهمیت قهرمانی شاهین این بود که تنها شش ماه از پایان جنگ تحمیلی ایران علیه عراق می‌گذشت و خوزستان از زیر بار آتش و خون مثل همیشه بلند شد و قهرمانی را به مردم جنگ زده تقدیم کرد.


ایستاده از راست: کرامت برهمن (سرپرست)، منوچهر نادری، صادق سرخی، کوروش بختیاری زاده، جهانبخش داراب پور، مسعود نوروزی، مجید باقری نیا (سرمربی)


نشسته از راست: قاسم شوشی، نصیر طالبی، سیاوش بختیاری زاده (کاپیتان)، فرزاد آهک پور، نعیم عبادیان و حمید امیریان.

 

دیدگاه‌ها