کد خبر : 1367819 | 05 آبان 1395 ساعت 16:30 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

پرونده طولانی بسته شد؛

حکم تبعید ورزشکار المپیکی بخشیده شد

المپین ایرانی که با وثیقه راهی ریو شده بود، در بازگشت به تهران به دادگاه رفت و با اجرایی شدن حکم 100 ضربه شلاق، دادگاه با توجه به رضایت وکیل، تبعید او را با جریمه نقدی بخشید.

حکم تبعید ورزشکار المپیکی بخشیده شد

به گزارش "ورزش سه"، پرونده ورزشکار معروف بالاخره بسته شد. اولین بار سال گذشته بود که از محکومیت یک ورزشکار سرشناس المپیکی خبر داده شد. در حالی که اهالی ورزش در شوک به سر می‌بردند، انعکاس جرمی که ورزشکار المپیکی مرتکب شده‌ بود از سوی رسانه‌ها و محکومیت او از سوی دادگاه دیگر تردیدی در این موضوع باقی نگذاشت؛ اما این ورزشکار ایرانی سهمیه حضور در المپیک2016 را کسب کرده‌ بود و به نظر برخی از مسئولین شانس کسب مدال هم داشت. همین موضوع علتی شد تا کمیته ملی المپیک پاپیش بگذارد و از سوی دادگاه برای این ورزشکار زمان بخرد تا او بتواند در بازی‌های المپیک شرکت کند. علت این ضمانت هم حکمی بود که دادگاه به آن رای داده‌بود. صد ضربه شلاق و حکم تبعید!


همان روزها وکیل ورزشکار المپیکی، عنوان کرد که موکلش هیچ مشکلی برای خروج از کشور ندارد؛ چون علاوه بر وثیقه‌ای که گذاشته، ضامن هم دارد. گویا کمیته ملی المپیک در آن زمان ضامن ورزشکارش شد تا بتواند شانس خود را برای کسب مدال ریو امتحان کند. هرچند المپیک2016 هم به پایان رسید و این ورزشکار (که روزهای تلخی را پشت سر گذاشته بود و علاوه بر وجود مشکل روحی به خاطر حواشی آن زمان، از نظر جسمانی هم مصدوم بود)، نه تنها مدالی کسب نکرد؛ بلکه با رکوردی ضعیف در همان دور نخست حذف شد. ماجرا اما زمانی پیچیده شد که المپین ایرانی بعد از المپیک و همراه با سایر اعضای کاروان به ایران بازنگشت. موضوعی که باعث شد برخی تصور کنند که او دیگر برای همیشه از ایران رفته‌است. البته ورزشکار ایرانی با نگارش نامه‌‌ای و نشر آن در رسانه‌ها عنوان‌کرد که به علت انجام مراحل درمانی در خارج از کشور به سر می‌برد و به زودی به ایران بازخواهد‌گشت؛ همین هم شد. چند هفته بعد المپین کشورمان به تهران بازگشت و اتفاقا تعدادی از دوستان ورزشکارش هم در این مدت به عیادت او می‌رفتند. عبدالصمد خرمشاهی، وکیل این ورزشکار، با تایید اجرا شدن حکم او گفته است:‌ «مدتی پس از حضور این آقا به کشور حکمی که صادر شده‌بود هم اجرایی شد. حکم محکومیت ایشان 100ضربه شلاق بود که انجام شد.»


خرمشاهی درباره حکم تبعید هم می گوید: «با توجه به اینکه محکوم توانست رضایت موکل من را جلب کند، دومین حکم دادگاه که تبعید بود، به جزای نقدی تبدیل شد و الان هم پرونده با اجرای احکام صادره کاملا بسته شد.» این ماجرای تلخ برای ورزش ایران و بیش‌تر برای ورزشکار ایرانی به پایان رسید و با گذراندن دوره مصدومیت هنوز فرصت بازگشت به میادین حرفه‌ای برای این ورزشکار بسته نشده‌است.

دیدگاه‌ها