کد خبر : 1368543 | 08 آبان 1395 ساعت 14:09 | 178.1K بازدید | 6 دیدگاه

دومین پاس سرنوشت ساز متوالی در آزادی؛

رضاییان و پاس گل با شست پای راست! (گزارش)

شکل به زمین آمدن رامین رضاییان در بازی قبلی برابر استقلال خوزستان برای همه عجیب بود اما دقیقا نشانگر اشتیاق عجیب مدافع راست ملی پوش پرسپولیس برای بازی در تیم محبوبش بود.

رضاییان و پاس گل با شست پای راست! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، رامین رضاییان که از او چهره خشمگین و ناراحتش روی نیمکت را به یاد می آوریم، در گفتگوهای خصوصی مدام روی یک نکته تاکید می کرد؛ اینکه حتی اگر 5 دقیقه برای پرسپولیس بازی کند "کار را در می آورد". این ماموریتی بود که این بازیکن بارها نقشه اش را در ذهن مرور می کرد و اگر کمی خوش شانس بود در همان بازی برابر استقلال خوزستان به هدفش می رسید. زمانی که کامیابی نیا ارسال دیدنی او را از بغل تیر دروازه به اوت زد.


رضاییان که فعال ترین بازیکن در رسانه های اجتماعی است در اهواز جور ویژه ای بازی کرد؛ کمی عصبی، بسیار شتاب زده اما موثر. در حالی که مشخص بود اشتیاقش برای بازی بالاتر از همه بازیکنان حاضر در زمین است. خود رامین بعدا در این باره گفته است:" زمانی که به زمین رفتم این ذهنیت را داشتم که باید حتما کار خارق العاده ای انجام دهم تا جایم را از دست ندهم. همین مساله باعث شد تا استرس زیادی داشته باشم. مطمئن هستم در بازی بعدی خیلی بهتر می شوم."


اما بازی نفت داستان دیگر داشت. رضاییان که بازی قبلی برابر استقلال خوزستان طلسم بازی کردنش شکسته شده بود، در این بازی اطمینان داشت به او فرصت بازی خواهد رسید و این مساله باعث شده بود تا استرس از او کم شود و همان شوق بازی و تاثیر در نتیجه در او باقی بماند. نوع گرم کردن این بازیکن از ابتدای نیمه دوم که به گواه مارکو، مربی بدنساز سرخپوشان، با تمرکز بالاتر و بدون توجه به حواشی به گرم کردن مشغول شد و تمرکز خود را نیز روی تشویق بی امان هواداران قرار نداد تا برانکو به او اعتماد داشته باشد.

 


رضاییان که آخرین پاس گلش را نیز در این استادیوم دو هفته قبل برای سردار آزمون مهیا کرده بود تا تیم ملی سه امتیاز ارزشمند برابر کره جنوبی کسب کند، در این بازی نیز با ارسالی دیدنی توانست تیمش را از طلسم گل نزدن نجات دهد و دومین پاس گل پیاپی خود در آزادی را اینگونه جشن بگیرد.


رضاییان اما سبک خاصی در این نوع ارسال دارد؛ سبکی که مدعی است از کسی الگو برنداشته و در دو سال اخیر با تمرین و ممارست توانسته آن را فرا بگیرد. ارسال های او که با ارتفاع کمی در نهایت با فرود ناگهانی مواجه می شود کار را برای مدافعان حریف برای تشخیص مسیر توپ سخت می کند تا مهاجمان سرخپوش که در تمرینات با این شیوه آشنا شده اند بتوانند به هدف خود دست یابند و از آن سود ببرند. رضاییان که در طول دو سال اخیر با توجه به روند رو به رشد و پیشرفت خود در سمت راست دفاعی به اهمیت بالا بردن کیفیت فنی اش واقف است در این دو سال تمرین خود را روی بالا بردن قدرت هوازی و در نهایت ارسال هایش قرار داده است تا با این پیشرفت به نفر اول سمت راست دفاعی تیم ملی تبدیل شود.

 


رضاییان این اتفاق و ارسال ها را با تمرینات یک هفته و یکی دو روزه ممکن نمی داند و آن را در طول تمرینات اختصاصی با تسلط کافی روی توپ و ضربه زدن با بغل و شست پا فرا گرفته است. نقطه تفاوت این سانتر محل فرود آمدن است که با توجه به نحوه ارسال تخمین آن برای مدافعان حریف دشوار می شود. سانتری که از روی زمین ارسال شده و دوباره در محوطه جریمه ارتفاع کم می کند تا با یک دخالت کوچک توسط مهاجمی مثل طارمی به گل تبدیل شود.


 این پیشرفت فنی مهمترین نکته دیدار پرسپولیس و نفت برای آنهایی است که فوتبال را کمی جدی تر دنبال می کنند. شاید بد نباشد شما هم ویدیوی این پاس گل را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها