کد خبر : 1368548 | 08 آبان 1395 ساعت 14:19 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

با مشخص شدن جواب آزمایش دوپینگی های لندن؛

مدال های رستمی و محمدپور چه شد ؟

کمیته جهانی ضد دوپینگ با انتشار جواب آزمایش های المپیک لندن تغییرات زیادی را در رده بندی وزنه برداران به وجود آورد که بر این اساس محمدپور به مدال طلا رسید و کیانوش رستمی به نقره.

مدال های رستمی و محمدپور چه شد ؟

به گزارش "ورزش سه"، کمیته جهانی ضد دوپینگ، وادا ماه اخیرا گزارشی را اعلام کرد که بر این اساس بسیاری از ورزشکاران المپیک لندن محکوم به دوپینگ و محروم شدند. این گزارش تاثیر مستقیم بر نتیجه دو وزنه بردار ایرانی داشت که در عجیب ترین نتیجه تاریخ المپیک برای ایرانی ها سعید محمدپور که در دسته ٩٤ کیلوگرم پنجم شده بود به مدال طلا رسید چرا که هر 4 وزنه بردار بالا سری او دوپینگی از آب درآمدند.


البته مدال برنز کیانوش رستمی در دسته ٨٥ کیلوگرم المپیک لندن هم به نقره تبدیل شد تا تغییرات زیادی در سرنوشت ورزشکاران ایرانی به وجود بیاید. اما با این وجود هنوز تکلیف این دو مدال به طور قطع مشخص نشده است.  کمیته ملی المپیک بعد از انتشار اخبار این موضوع نامه نگاری و پیگیری های خود را از نهادهای بین المللی ورزش به خصوص کمیته بین المللی المپیک آغاز کرد و با ارسال چند نامه خواستار مشخص شدن وضعیت قهرمانان ایران در جدول رده بندی مدال ها شد.


به همین دلیل کمیته بین الملل کمیته ملی المپیک ایران کارگروهی را موظف به پیگیری این مساله کرده است تا هر چه زودتر با هماهنگی میان کمیته جهانی المپیک (IOC)، کمیته جهانی ضد دوپینگ (VADA) و دادگاه بین المللی ورزش (CAS) وضعیت جایگاه ایران در المپیک لندن و تکلیف مدال آوران مشخص شود.

دیدگاه‌ها