کد خبر : 1368608 | 08 آبان 1395 ساعت 17:07 | 40K بازدید | 1 دیدگاه

شوت هایی که به آسمان ختم می شود؛

به علیپور دروازه را نشان دهید

علی علیپور در بازی برابر نفت آبادان نیز ناکام بزرگ تیمش بود و از دست دادن یکی از فرصت های برتر این تیم در نهایت برانکو ایوانکوویچ را مجاب به تعویض این بازیکن کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم شمالی پرسپولیس علیرغم کارنامه قابل قبول در فصل گذشته که با 4 گل زده و تاثیر مستقیم در چند گل این تیم همراه شد، در فصل جدید نتوانسته عملکرد قابل قبولی از نظر گلزنی از خود به جا بگذارد. او در این فصل در 614 دقیقه بازی در لیگ هنوز نتوانسته نامش را در بین گلزنان ثبت کند و در بازی برابر نفت آبادان نیز بهترین فرصت گلزنی تیمش را با بی دقتی از دست داد تا تیمش برای رسیدن به گل شرایط بدی را تجربه کند.

 


در ادامه نگاهی انداختیم به فرصت های ایده آلی که این بازیکن در این فصل از دست داده است:

 


هفته اول – سایپا
علی علیپور در بازی هفته اول با توجه به اتفاقاتی که برای مهدی طارمی رخ داده بود در کنار وحید امیری به عنوان زوج خط حمله اش در پرسپولیس به میدان رفت. بهترین فرصت این بازی را در دقیقه 41 بازی و در مصافی تک به تک با دروازه بان حریف از دست داد. او دو گزینه روبروی خود داشت؛ یا ضربه دقیق به سمت دروازه یا دیدن وحید امیری در سمت مقابل دروازه که دروازه خالی را پیش روی خود داشت.

 



هفته دوم – فولاد خوزستان
علیپور در دیدار هفته دوم برابر فولاد خوزستان نیز 67 دقیقه در زمین حضور داشت. او در دقیقه 27 این بازی می توانست از ارسال عرضی مسلمان در برابر طهماسبی به دروازه حریف خوزستانی برسد که البته ضربه اش را این دروازه بان دفع کرد.


دو دقیقه بعد هم ارسال از جناح چپ سرخپوشان می توانست با ضربه ای بهتر از سوی او همراه شود که البته این مهاجم به همراه توپ مسیر اوت را در پیش گرفتند.

 

 



هفته سوم – گسترش فولاد تبریز
علیپور در هفته سوم نیز برابر گسترش فولاد در ترکیب اصلی قرار گرفت و 70 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت اما موقعیتی نصیب او نشد تا سومین دیدارش را نیز بدون گل زده به پایان برساند.

 

 


هفته چهارم – صبای قم
اولین دیداری که علیپور در این فصل از روی نیمکت بازی را آغاز کرد. او البته در دقیقه 65 به میدان فرا خوانده شد و جانشین مهدی طارمی شد اما در این لحظات موقعیتی برای او فراهم نشد و بازی با تک گل طارمی به سود پرسپولیس به پایان رسید.

 


هفته پنجم – تراکتورسازی
تقابل با شاگردان امیر قلعه نویی نیز فرصتی 70 دقیقه ای برای علیپور فراهم کرد تا اینبار به ترکیب اصلی بازگردد و طلسم گل نزدن های خود را بشکند اما باز هم او نتوانست راهی برای رسیدن به دروازه محمدرضا اخباری بیابد و فرصتی برایش مهیا نشد.

 

 


هفته ششم – استقلال تهران
علیپور که جوانترین گلزن دربی محسوب می شد، امیدوار بود در هفته ششم مقابل شاگردان منصوریان بار دیگر به گل دست یابد و از سوی برانکو ایوانکوویچ 85 دقیقه فرصت بازی یافت. او در این بازی سه بار فرصت شوتزنی یافت که اولین بار از زاویه بسته ضربه را روانه اوت کرد. دومین بار نیز ضربه آرامش در آغوش رحمتی جا گرفت و البته بهترین فرصت را با کوبیدن توپ به آسمان از دست داد.

 

 


هفته هفتم – سپاهان
در روز فوق العاده پرسپولیس در اصفهان علیپور 88 دقیقه در زمین حضور داشت. او در این بازی البته بیشتر در نقش گلزن ظاهر نشد و اگر هم تیمی هایش کمی دقت می کردند می توانستد از پاس های او بهترین بهره را ببرند. علیپور ابتدا در دقیقه 5 با فراری جالب توجه از جناح راست توپ تند و تیزی را به صورت عرضی برای طارمی و امیری در شش قدم فرستاد که توپ با عبور از هر دوی این بازیکنان به بیرون رفت. او در دقیقه 27 نیز فرصتی دیگر برای امیری مهیا کرد که این بازیکن نیز نتوانست از آن سود ببرد. در نهایت اما پاس دیدنی و عمقی او برای طارمی زمینه ساز گل دوم سرخپوشان شد. علیپور در این بازی نیز یک فرصت شوتزنی به دست آورد که آن را با بیشترین فاصله ممکن از دروازه به بیرون فرستاد.

 


هفته هشتم – نفت تهران
پاسور پرسپولیس در میدان اصفهان در برابر نفت تهران 61 دقیقه نیمکت نشین شد و در این لحظه و در حالی که سرخپوشان با دو گل از حریف پیش بودند جانشین امید عالیشاه شد. علیپور به اعتقاد کارشناسان در دقیقه 77 این بازی می توانست با خطایی که رویش انجام شد تیمش را صاحب یک ضربه پنالتی کند که داور آن را نادیده گرفت.

 

 


هفته نهم – استقلال خوزستان
علیپور در برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر نیز 90 دقیقه فرصت حضور در زمین را به دست آورد. او در نیمه دوم توانست با زیرکی و حرفه ای گری از شیخ ویسی یک ضربه پنالتی بگیرد که این موقعیت خوب را ماهینی از دست داد.

 

 


هفته دهم – نفت آبادان
و در نهایت بازی برابر نفت آبادان که از دست دادن فرصت ها باعث انتقاد هواداران از این بازیکن شد و واکنش او را در صفحه شخصی اش به همراه داشت. علیپور در این بازی نیز به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت. او در دقیقه 19 این بازی بهترین فرصت گلزنی تیمش را از دست داد و نتوانست توپ ریباند شده را در آستانه دروازه استفاده کند و ضربه اش را به آسمان فرستاد.

 

 


 

 


12 دقیقه بعد نیز این بازیکن روی توپ ربایی مهدی طارمی، در شش قدم صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه اش را با بی دقتی به کنار دروازه فرستاد.

 



او البته در دقیقه 58 پاس مناسبی در محوطه جریمه برای مهدی طارمی فراهم کرد که مهاجم جنوبی سرخپوشان نتوانست دروازه را به خوبی نشانه بگیرد و در نهایت برانکو تصمیم به تعویض این بازیکن در دقایق پایانی و حضور رامین رضاییان به جای او گرفت.

 


علیپور که با انتقادات فراوانی از سوی هواداران و کارشناسان مواجه شده بود، در صفحه مجازی خود نسبت به آن واکنش نشان داد و کاملا مشخص است که خودش نیز تحت فشار بابت گل نزنی در ترکیب این تیم قرار دارد. باید دید این بازیکن در فرصت باقیمانده تا هفته یازدهم موفق خواهد شد با تمرینات اختصاصی و تمرکز بیشتر به گلزن این تیم تبدیل شود یا خیر.

دیدگاه‌ها