کد خبر : 1369981 | 13 آبان 1395 ساعت 14:50 | 132.8K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت:

بیماری مرموز در نوکمپ؛ چه بر سر بارسا آمده است؟

بارسلونا در این فصل به یک عادت خطرناک دچار شده است. روز سه شنبه در ورزشگاه اتحاد، یک بار دیگر شاهد این بودیم که آبی اناری ها در دیداری که به نظر می رسید همه چیز را تحت کنترل خود دارند، ناگهان در یک خاموشی عمومی فرو رفتند.

بیماری مرموز در نوکمپ؛ چه بر سر بارسا آمده است؟

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا برابر سیتی یک نیمه اول بسیار خوب را تا دقیقه 40 پشت سر گذاشت و حاکم مطلق توپ و زمین بود؛ اما یک اشتباه بین ماسکرانو و سرجی روبرتو باعث شد تا سیتی 5 دقیقه به پایان نیمه به گل تساوی برسد و پس از آن، روند بازی عوض شد. تیم لوئیس انریکه که سیتی را در زمین خود محبوس کرده بود، پس از گل گوندوغان، تحت تاثیر میزبان دگرگون شده خود قرار گرفت.

 

بارسلونا از یک تیم هجومی، به یک تیم کاملا منفعل تبدیل شد و یک قطع ارتباط ذهنی عجیب بین بازیکنان این تیم به وجود آمد. این همان عادت خطرناکی است که بارسا بدان دچار شده است. در طول این فصل،آبی اناری ها نتوانسته اند در بسیاری از بازی ها، سلطه خود بر رقیب را تداوم ببخشند. گاه اشتباهات فردی و گاه عدم صبوری بازیکنان این تیم در طول 90 دقیقه، باعث ضربه خوردن بارسلونا در فصل جاری شده است.

 

 

1154239

 

 

به اولین بازی دور از خانه فصل بارسلونا در لالیگا بر می گردیم. بارسا به زحمت و با گل راکیتیچ موفق به کسب پیروزی در زمین بیلبائو شد در حالیکه میزبان در بسیاری از دقایق بازی می توانست کار را به تساوی بکشاند. در همان بازی، یک اشتباه عجیب از سوی تراشتگن که سپس توسط خودش به صورت تصادفی جبران شد می توانست دو امتیاز از بارسا بگیرد.

 

بعد از آن بازی، بارسلونا در دیداری خانگی برابر آلاوس مغلوب شد. هرچند سیستم چرخشی انریکه تاثیر زیادی روی شکست بارسا داشت؛ اما ورورد مسی و سوارز به بازی نیز نتوانست مانع شکست آبی اناری ها شود. در آن بازی نیز اشتباهات فردی در بارسا بیداد می کرد.

 

در برابر اتلتیکو مادرید هم بارسلونا به عادت جدید خود برگشت. در حالی که کنترل کامل بازی در اختیار این تیم بود و پیروزی این تیم حتمی به نظر می رسید، سیمئونه با به میدان فرستادن کوریا، روند بازی را تغییر داد. همین بازیکن دقیقه ای پس از ورودش به زمین، گل تساوی را به ثمر رساند و بارسلونا دیگر نتوانست بر بازی مسلط شود. لوئیس انریکه نیز از ضد تاکتیک زدن به سیمئونه عاجز ماند.

 

 

1154336

 

 

در بازی مقابل اسپورتینگ خیخون، که بارسا در زمین حریف 5-0 پیروز شد، این سوارز و رافینیا بودند که بر خلاف جریان بازی، دو گل در سه دقیقه به ثمر رساندند. 10 نفره شدن خیخون هم به بارسا کمک کرد تا فاصله را بیشتر کنند. بیشتر جریان بازی، متعادل طی می شد و پیروزی پرگل بارسا تنها به لطف نبوغ فردی ستاره هایش حاصل شد.

 

در لیگ قهرمانان و برابر گلادباخ نیز بارسلونا کمتر نشانی از تیم فصل گذشته خود داشت. میزبان ابتدا با گل هازارد پیش افتاد و بارسا به زحمت در نیمه دوم توانست باخت را با برد عوض کند.

پس از این بازی، بدترین نیمه اول بارسلونا در چند سال اخیر را شاهد بودیم؛ جایی که بارسا پس از 20 دقیقه طوفانی در زمین سلتا، به یک باره در یک خاموشی عجیب فرو رفت و 3 گل دریافت کرد. در نیمه دوم و به لطف درخشش پیکه، دو گل، خیلی سریع جبران شد؛ اما یک اشتباه فردی از تراشتگن، باعث ثبت گل چهارم سلتا و عقب گرد بارسلونا شد. گل سوم نیز چاره کار نشد تا شکست 4-3 برای آبی اناری ها ثبت شود.

 

 

1152081

 

 

بازگشت بارسلونا به عادت جدید خود را در زمین والنسیا هم شاهد بودیم. بارسا پس از یک نیمه اول عالی، در نیمه دوم به خواب رفت و خیلی زود در طول 10 دقیقه، برتری خود را با پذیرفتن دو گل از دست داد. پس از آن، والنسیا می توانست حتی فاصله را بیشتر کند اما بازهم خلاقیت فردی مسی و سوارز باعث شد تا بارسا از باخت فرار کرده و در واپسین دقایق بازی، 3-2 پیروز شود.

 

در مقابل سیتی اما خلاقیت های فردی دیگر به کار بارسلونا نیامدند و این تیم به سختی تاوان خاموشی خود در نیمه دوم بازی را با شکست 3-1 پس داد.

یکشنبه آتی، بارسا در زمین سویا بازی حساس دیگری در پیش دارد؛ جایی که بازگشت به عادت جدید، می تواند شکستی همچون شکست ورزشگاه اتحاد را به دنبال داشته باشد. رئال و اتلتیکو منتظر تکرار اتفاقات بازی با سیتی هستند و هواداران بارسا نیز به شدت نگران از دست رفتن سه امتیاز دیگر.

باید دید بارسلونا در سانچیس پیسخوان، چه واکنشی نسبت به شکست تلخ اتحاد نشان خواهد داد.

 

منبع: آ.اس

دیدگاه‌ها