کد خبر : 1374055 | 01 آذر 1395 ساعت 08:54 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه سایت afc از داور برتر سال آسیا

فغانی: جایزه من به همه داوران اختصاص دارد

در پی انتخاب داور ایرانی و کمک هایش به عنوان تیم داوری سال آسیا سایت afc در گزارشی ویژه به تجلیل از علیرضا فغانی و کمک هایش پرداخت.

فغانی: جایزه من به همه داوران اختصاص دارد

به گزارش "ورزش سه"، در گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است:«از همان سنین پایین علاقه اش را به داوری بیشتر از بازی فوتبال نشان داد تا راه پدرش را ادامه دهد. مرد 38 ساله ایرانی در سال های گذشته به خصوص یک سال گذشته نتیجه شور و شوقی که برای بهترین قضاوت هایی که داشت را گرفت تا آرزوهایش یکی پس از دیگری برآورده شود».در ادامه این گزارش سایت afc به سراغ علیرضا فغانی رفت و گفتگوی کوتاهی با او به عنوان داور سال انجام داد.


داور ایرانی در این مصاحبه کوتاه گفت:« من در خانواده ای رشد کردم که برادر و همچنین برادر همسرم داور هستند. از سوی دیگر پدرم و پدرهمسرم نیز داوران حرفه ای در فوتبال ایران بوده اند و همین باعث شد تا من به این جا برسم. کوچک تر که بودم ساعت های زیادی به تماشای قضاوت آنها می نشستم و از 16 سالگی به صورت جدی وارد داوری شدم».


او در ادامه به نقش دو کمک خود در موفقیت هایش اشاره و افزود:« رضا سخندان و محمدرضا منصوری شگفت‌انگیز کارکردند تا ما در کنار هم تیم فوق‌العاده‌ای را تشکیل بدهیم. به عنوان داور وسط، نیاز دارم تا از تمامی اتفاقات و جزئیات درون زمین مطلع باشم و آنها با عملکردشان کار من را راحت تر می‌کنند».


فغانی در ادامه تصریح کرد: «این جایزه خاص را به تمامی داوران آسیا و کشورم تقدیم می‌کنم. در جریان برنامه‌ها و سمیناری که AFC ترتیب داده بود، همه در کنار هم بودیم و به هم نزدیک‌تر شدیم و الهام گرفتیم که هر زمان که وارد زمین شدیم بهترین قضاوت‌های‌ خود را به معرض نمایش بگذاریم. باید از مدرسان AFC و تمامی داوران آسیایی قدردانی کنم. یک تیمی وجود دارد که به طور مداوم پشت صحنه کار می‌کند و بدون آنها هیچ‌کدام از این موارد محقق نمی‌شد».


سایت afc بعد از گزارش خود راجع به داور مرد سال آسیا به سراغ داور زن سال آسیا رفت و با او نیز گفتگویی انجام داد و در پایان هم ابراز امیدواری کرد داوران برتر سال آسیا شانس قضاوت در رقابت های مهم بین المللی از جمله جام کنفدراسیون ها در سال آتی میلادی در روسیه را داشته باشند از جمله تیم داوری ایرانی متشکل از فغانی، سخندان و منصوری که فینال المپیک را به خوبی سوت زدند.

 

دیدگاه‌ها