کد خبر : 1374677 | 03 آذر 1395 ساعت 17:51 | 24K بازدید | 0 دیدگاه

5+11 نکته از بازی استقلال خوزستان ـ سیاه جامگان

خداداد و پرسپولیسی‌ها در مقر شماره 2 آبی‌ها

از دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر، تیم های استقلال خوزستان و سیاه جامگان روز پنجشنبه در اصفهان به دیدار یکدیگر می روند.

خداداد و پرسپولیسی‌ها در مقر شماره 2 آبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم های استقلال خوزستان و سیاه جامگان پس از کسب یک شکست و یک تساوی در بازی قبلی خود، پنجشنبه به مصاف یکدیگر می روند.  

 


با بررسی 5 + 11 نکته از این بازی همراه "ورزش سه"، باشید:


1. مهمترین خبر هر دو تیم از ابتدای لیگ امسال مشکلات مالی و تهدید بازیکنان به استعفا بوده است. تیم مشهدی سرمربی خود را به همین دلیل ازدست داده و سیروس پورموسوی سرمربی خوزستان نیز بارها تهدید به استعفا کرده که فعلا این تهدید عملی نشده است.


2. هر دو تیم استقلال خوزستان و سیاه جامگان از جمله تیم های نوپا در لیگ برتر محسوب می شوند، مشهدی ها در لیگ پانزدهم و خوزستانی ها نیز در لیگ سیزدهم برای اولین بار پا به لیگ برتر گذاشتند.


3. این دو تیم تاکنون در دو دیدار به مصاف یکدیگر رفتند که نتایج هر دو بازی به سود استقلالی ها بوده است، دیدار رفت این دو تیم در لیگ پانزدهم و در مشهد یک بر صفر به سود استقلال خوزستان به پایان رسید و در دیدار برگشت نیز بازهم آبی پوشان پوشان موفق شدند این بار در خانه با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسند.


4. آبی پوشان خوزستانی از ابتدای لیگ شانزدهم تاکنون دو بازیکن خود را به دلیل آسیب دیدگی شدید از دست داده اند، فرشاد جانفزا و گودرز داوودی دو بازیکنی هستند که به دلیل پارگی رباط صلیبی نمی توانند این تیم را همراهی کنند.


5. تیم سیاه جامگان در ابتدای حضورش در رقابت های این فصل استخوان بندی خود را روی بازیکنانی قرار داده بود که سابقه عضویت در پرسپولیس داشتند. از این جمع رضا نورمحمدی به دلیل مسائل مالی از سیاه جامگان جدا شده اما حمید علی عسگر، محمدرضا خانزاده، حسین بادامکی، مرتضی قدیمی پور، میثم حسینی و روح الله سیف اللهی در این تیم فعالیت خود را ادامه دادند.  


6. نکته جالب در راس کادر فنی سیاه جامگان اینکه این تیم در حال حاضر کسی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود ندارد، خداداد عزیزی در حال حاضر به عنوان مدیرفنی زمام امور فنی سیاه جامگان را در دست دارد.


7. روح الله سیف اللهی تنها بازیکن مشترک این دو تیم است، وی که فصل گذشته برای استقلال خوزستان به میدان می رفت از ابتدای لیگ شانزدهم پیراهن سیاه جامگان را به تن کرد.


8.  یکی از نکات مشترک این دو تیم در تعداد گل های خورده است، استقلال خوزستان و سیاه جامگان با 16 و 15 گل خورده رده های دوم و سوم بدترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده اند. این در حالیست که خوزستانی ها با 14 گل زده در رده دوم بهترین خط حمله قرار دارند.


9. حسن بیت سعید و رحیم زهیوی دو مهاجم از سه بازیکن تیم استقلال خوزستان در خط حمله هستند که در حال حاضر با 4 گل زده به دنبال گلزنی در دیدار پیش رو هستند تا بتوانند خود را به صدر جدول گلزنان برسانند.


10. تیم سیاه جامگان که در لیگ پانزدهم برای اولین بار در لیگ برتر حضور یافت، فصل بسیار پرفراز و نشیبی را از سر گذراند در حالی که تا دقایق پایانی آخرین دیدار به عنوان تیمی سقوط کرده معرفی می شد در دقایق پایانی توانست با به ثمر رساندن یک گل دیگر خود را در لیگ برتر ماندگار کند.


11. خوزستانی ها نیز سرنوشت عجیبی در دوران حضور خود در لیگ برتر داشتند، آنها در پایان لیگ های سیزدهم و چهاردهم تا مرحله پلی آف سقوط به دسته اول پیش رفتند اما در نهایت توانستند لیگ برتری بمانند، این در حالیست که آنها در سومین سال حضور خود در لیگ برتر، توانستند عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.


1+11. هر دو تیم از دروازه بان های برزیلی در ترکیب خود استفاده می کنند که گلر برزیلی استقلال این تیم را ترک کرده و دروازه بان برزیلی سیاه جامگان منتظر است با درخشش در ترکیب سیاه جامگان در فوتبال ایران نامی برای خود دست و پا کند.


2+11. خداداد عزیزی سابقه هدایت تیم استقلال اهواز (و نه خوزستان) را داشته که حضور ناموفقش در این تیم او را از بازار مربیگری در ایران بیرون برد. بازگشت مجدد خداداد به سیاه جامگان تولدی دوباره برای این ستاره سابق فوتبال ایران محسوب می شود.


3+11. در تیم استقلال خوزستان رحیم زهیوی، دانیال ماهینی، محمد طیبی، نوید عاشوری و عزت پورقاز سابقه حضور در اردوهای تیم ملی را دارند و در سیاه جامگان بادامکی، خانزاده و علی عسگر این تجربه را از سر گذرانده اند.


4+11. هر دو تیم از کم تماشاگرترین تیم های لیگ برتر محسوب می شوند مگر اینکه پای استقلال و پرسپولیس وسط باشد. استقلال خوزستان با وجود قهرمانی در لیگ همچنان نتوانسته جای استقلال اهواز را در دل هواداران اهوازی پر کند و سیاه جامگان نیز موفق به جلب نظر ابومسلمی های مشهد نشده است.

 

5+11. ترائوره، مهاجم تنومند سیاه جامگان تنها بازیکن خارجی دو تیم در ترکیب اولیه خواهد بود البته به شرطی که خداداد عزیزی از او استفاده کند.


ترکیب احتمالی استقلالی ها خوزستان به این ترتیب خواهد بود: وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، میثم دورقی، علی اصغر عاشوری، حسن بیت سعید، مهدی مومنی و رحیم زهیوی.


ترکیب احتمالی سیاه جامگان: محمد ناصری، سیدمیثم حسینی، محمدرضا خانزاده، رضا شربتی، حمیدرضا علی عسگری، ایوب کلانتری، پیام ملکیان، رضا زارعی، سعید مرادی، عباس عسگری، موسی ترائوره

 

دیدگاه‌ها