کد خبر : 1375044 | 05 آذر 1395 ساعت 10:34 | 28.4K بازدید | 0 دیدگاه

فردا فینال لیگ قهرمانان آسیا

عموری در راه تکرار افتخار العین با فرهاد و متسو

فردا آخرین بازی فصل لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه العین برگزار می شود.

به گزارش"ورزش سه"، تیم العین امارات روز شنبه باید در ورزشگاه زیبای خانگی خود در به مصاف جونبوک موتورز کره جنوبی برود، این در حالی است که تیم کره ای در بازی رفت موفق شد با نتیجه 2-1 پیروز شود. العینی ها امیدوارند که گل زده در خانه حریف بسیار در این بازی نیز به کارشان بیاید.

 

العین با ستاره هایی چون عمرعبدالرحمن، دانیلو آسپریلا،اسماعیل احمد، خالد عبدالرحمن،کایو، عامرعبدالرحمن، لی میونگ جو،ابراهیم دیاکی و ... احتمالا شانس بیشتری دارد تا دومین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان آسیا را به دست اورد.

 

1151083


 
*برونو لوکا فیلیکس میتسو مربی افسانه ای سابق فوتبال دنیا این موفقیت را برای این تیم به دست آورد. متسو که به جادوگر سفیدپوش معروف است، نامش از مساباقت جام جهانی 2002 بر سر زبان ها افتاد.او با سنگال موفق شد در گروهی که اروگوئه، فرانسه و دانمارک حضور داشتند به عنوان تیم دوم بعد از دانمارک صعود کند. آنها در همان بازی ابتدایی فرانسه مداقع عنوان قهرمانی  را شکست دادند و برابر اروگوئه و دانمارک به تساوی رسیدند.آنها سپس بلژیک را در وقت های اضافه شکست دادند و در مرحله بعد برابر ترکیه در وقت های اضافه شکست خوردند تا رویاهای متسو تا همین جا ادامه داشته باشد.گفتنی است سنگال تنها یک بار و آن هم همین بار در جام جهانی حاضر بوده است.

 

متسوی فرانسوی بعد از سنگال با قیمت گزافی به تیم العین امارات پیوست و در 2 سالی که در العین بود توانست 2 قهرمانی لیگ امارات، 1 قهرمانی در آسیا و 1 قهرمانی در سوپرکاپ امارات را بدست آورد و پرافتخارترین مربی این باشگاه لقب بگیرد.

 

1159273

 

*العین امارات آن سال در گروه مقدماتی با تیم های استقلال تهران، الهلال عربستان و السد قطر همگروه شد و هر سه بازی را توانست پیروز شود.گفتنی است در آن دوره هز گروه در یک شهر برگزار می شد و این بازی های این گروه در ورزشگاه اختصاصی العین برگزار شد و پوئن مثبت بزرگی برای اماراتی ها بود.


*فرهاد مجیدی که در آن زمان بازیکن الوصل امارات بود به عنوان یار کمکی به العین رفت تا در مسابقات پیش رو کمک برونومتسو و تیمش باشد. اماراتی ها در بازی رفت توانستند 4-2 تیم چینی را شکست دادند تا در آستانه صعود تاریخی به فینال قرار بگیرند. در بازی برگشت نیز اما همه چیز به نفع چینی ها در بازی برگشت بود و انها توانستند با درخشش جانکوویچ و هایدوگ بازی 2-1 باخته در عرض 7 دقیقه به برد 4-2 تبدیل کنند تا همه چیز به صورت تساوی پیش برود اما فرهاد مجیدی بازیکن تازه وارد ایرانی تیم العین در دقیقه 87 توانست گل سوم تیمش را بزند و روی بلیط فینال العین را مهر تایید بزند.

 

1159272


*در فینال العین به تروساسانا از تایلند برخورد کرد و در بازی رفت 2-0 پیروز شد و باخت 1-0 در بازی برگشت نتوانست قهرمانی را از متسو و شاگردانش بگیرد تا جشن قهرمانی را در استادیوم راجامانگالا بگیرند.

 

1159274

 

*حال پس از 13 سال العین دوباره به فینال راه یافته است و اینبار برابر یک تیم کره ای قرار گرفته است، باید دید عمر عبدالرحمن و رفقایش می توانند موفقیت متسو و العینی های سابق را دوباره تکرار کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها