کد خبر : 1375284 | 06 آذر 1395 ساعت 12:04 | 135.9K بازدید | 4 دیدگاه

نیمکت نشین‌های ناجی دروازه ها

جنجالی که فقط در ایران اتفاق می افتد!

شاید دیدن چنین صحنه هایی در فوتبال روز دنیا به مانند دیدن حرکات عجیب در سیرک های معروف دنیا باشد تا علاقمندان را حسابی سرگرم کند! اما حالا رفته رفته در ایران به یک عادت تبدیل شده و دیگر کسی از وقوع آن تعجب نمی کند.

جنجالی که فقط در ایران اتفاق می افتد!

به گزارش "ورزش سه"، یکی دو فصل قبل در رقابت های لیگ دسته اول بود که طرفداران نساجی در قائمشهر با صحنه ای روبرو شدند که تاکنون نمونه اش را در هیچ کجا ندیده بودند. پریدن بازیکن ذخیره به داخل زمین و جلوگیری از ورود توپ به درون دروازه خالی اتفاقی بود که توسط بازیکن نیمکت نشین یاسوجی رقم خورد و شهرتی جهانی برای او به ارمغان آورد.


مجید نجاتی بازیکن ذخیره شهرداری یاسوج در نیمه دوم بازی با نساجی در قائمشهر وقتی پشت دروازه مشغول گرم کردن بود در یک لحظه وقتی دید مهاجم نساجی در آستانه فروپاشی دروازه این تیم است با همان کاوری که برتن داشت خود را به درون زمین رساند و مانع ورود توپ به دروازه شد. صحنه ای که کمک داور بعد از مشورت با داور تصمیم گرفت این بازیکن را اخراج و یک خطای دوضرب غیرمستقیم برای میزبان بگیرد تا بازیکنان نساجی با از دست دادن این ضربه صحنه ای عجیب در فوتبال دنیا رقم بزنند.

 

1159487


فیلم این اتفاق به یکی از فیلم های پربیننده در سطح جهان تبدیل شد و مجید نجاتی را با شهرتی جهانی روبرو کرد چون تا قبل از این اقدام مدافع شهرداری یاسوج در هیچ کجای دنیا چنین صحنه ای رقم نخورده بود و همین امر باعث شد تا توجه بیشتر رسانه های دنیا به این بازیکن در لیگ دسته اول فوتبال ایران معطوف شود که با هنرنمایی خود مانع شکست تیمش شده است. نجاتی بعد از آن اقدام در اظهارنظری جالب گفت:« نه تنها از حرکتی که انجام داده پشیمان نیست بلکه تنها کاری که می توانست انجام دهد تا یاسوجی ها بازنده نشوند همین حرکت بود!».

 

1159486


بعد از مدت ها جار و جنجال بر سر آن صحنه مجید نجاتی همراه با شهرداری یاسوج از لیگ دسته اول به دسته دوم سقوط کرد و بعد از آن هم دیگر هیچ کس از سرنوشتی که آن اقدام عجیب برایش در فوتبال رقم زد اطلاعی در دست ندارد چون رفته رفته این اقدام او از خاطره ها پاک می شد تا این که تکرار آن صحنه این بار در رقابت های قهرمانی فوتسال باشگاه های ایران توسط بازیکن گیتی پسند یک بار دیگر یاد و خاطره مجید نجاتی را زنده کرد!


شب گذشته در جدال حساس تیم های گیتی پسند و ملی حفاری در رقابت های قهرمانی باشگاه های ایران در فاصله یک دقیقه و 2 ثانیه مانده به اتمام مسابقه و در حالی که گیتی‌پسند از پاور پلی استفاده می‌کرد فرهاد توکلی با توپ‌گیری عالی به احمد ملاعلی پاس داد و او از فاصله دور و زمین خودی شوت زد تا ملی حفاری به گل برتری و پیروزی برسد اما در آستانه ورود توپ به دروازه خالی و بدون دروازه‌بان گیتی‌پسند، علی عابدین بازیکن این تیم که نیمکت‌نشین بود در اقدامی غیر حرفه‌ای، به دور از اخلاق و ناجوانمردانه وارد زمین شد و با شوت زدن توپ به سمت تماشاگران اجازه نداد هفتمین گل ملی حفاری رقم بخورد.

 

1159485


پس از این اتفاق عابدین از مسابقه اخراج شد ولی تیم ملی حفاری به جای گلی که حقش بود بگیرد، فقط یک ضربه آزاد غیر مستقیم دشت کرد که آن توپ هم ثمری نداشت. پس از این اتفاق بازی با وقفه طولانی مدت دوباره به جریان افتاد.با این حال گیتی‌پسند بخاطر دخالت بی‌دلیل و غیر حرفه‌ای عابدین در زدن توپی که برای ملی حفاری در حال گل شدن بود از شکست فرار کرد تا مشخص شود این گونه حرکات ناجوانمردانه به عادتی بد در بین بازیکنان تبدیل شده است! حرکاتی که تنها در فوتبال ایران رخ می دهد و نمونه آن را نمی توان در هیچ نقطه ای از دنیا دید.

 

 

1159563


مسلما با انتشار فیلم بازی گیتی پسند و ملی حفاری بار دیگر این حرکات ناجوانمردانه برخی بازیکنان می تواند فوتبال ایران را در صدر اخبار رسانه های معتبر دنیا قرار دهد. جایی که بازیکنان ذخیره این جرات را به خود می دهند که بدون اجازه وارد زمین شده و از گل شدن توپ حریف و شکست تیم شان تنها به بهای یک کارت قرمز جلوگیری کنند و بعد از آن هم هیچ محرومیتی برای شان در نظر گرفته نشود.

دیدگاه‌ها