کد خبر : 1377747 | 16 آذر 1395 ساعت 13:35 | 25K بازدید | 3 دیدگاه

طلسم آرسنال در لیگ قهرمانان شکسته می‌شود؟

تساوی 2-2 هفته گذشته آرسنال مقابل پاری سن ژرمن باعث شد سرنوشت صدرنشینی در گروه از دست خودشان خارج شود.

طلسم آرسنال در لیگ قهرمانان شکسته می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، اگر پی اس جی بتواند حریف نه چندان پرآوازه اش لودوگورتس را در روز پایانی مرحله گروهی شکست دهد مطمئنا صدرنشین خواهد شد و توپچی ها باید به امید قرعه ای مهربان بنشینند. این قضیه می تواند به منزله هفتمین خروج متوالی آنها از مرحله اول حذفی لیگ قهرمانان باشد.


نتیجه گیری در مورد اینکه آرسنال، نوامبر همیشه نحسش را موفق پشت سر گذاشته بستگی به این دارد که نیمه پر لیوان را ببینید یا نیمه خالی آن را.


هواداران خوشبین به نوار بی شکستی تیم که از هفته دوم تا کنون ادامه دارد اشاره می کنند و اینکه تیم با وجود مصدومیت ها و شرایط سخت نتایج مثبتی کسب کرده است. در حالی که طرفدار بدبین به این نکته اشاره می کند که تیم آرسن ونگر با نمایش های نه چندان خوب نتیجه گرفته و به زودی گیر خواهند کرد و ضعف تیم عیان خواهد شد.

 

 

1158990

 

ونگر در سخنانی که به وبسایت رسمی باشگاه آرسنال گفته بر روی عناصر مثبت تاکید خاصی داشته: "ببینید، من فکر می کنم یک روحیه خاص در تیم و ثبات عملکرد و نتایجمان وجود دارد. ما هجده بازیست که شکست نخورده ایم. گاهی اوقات وارد دوره ای می شویم که ممکن است کمتر برنده شویم اما این به ما بستگی دارد که بدون باخت ادامه بدهیم و سعی کنیم مساوی ها را تبدیل به برد کنیم. اما جایی برای ترس و نگرانی وجود ندارد."


اما هنوز هم اگر آرسنال در مرحله بعد لیگ قهرمانان در مقابل یکی از غول های اروپا قرار بگیرد می تواند فصل آرسنال را دچار تغییر کند اما ونگر معتقد است دوم شدن در گروه صرفاً مساله نگران کننده ای نیست، او در ادامه صحبت هایش گفت: "در این لحظه ما دوم هستیم اما هنوز هیچ چیز تمام نشده است. ما به احتمال نود درصد در گروه دوم می شویم اما خواسته ما سرگروهی بود. اما همونطور که می دانید همین الان هم ما در این گروه بی شکست هستیم. در کل ما خوب کار کرده ایم اما نمی دانم آیا این برای سرگروهی کافیست یا خیر.

 

آیا این موضوع با نفع یا ضرر ماست؟ باید منتظر قرعه ماند. همانطور که وقتی به سایر گروه ها نگاه می کنید مشخص نیست سرگروهی یا دوم شدن به نفع یا ضرر کدام تیم هاست. تنها مزیت سرگروهی برگزاری بازی برگشت مرحله بعد در ورزشگاه خودیست، اما برای من ناامید کننده تر از هر چیز این است که ما شدیداً به دنبال برد مقابل پس اس جی بودیم و نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.


در این میان عده ای معتقدند دوم شدن در گروه ممکن است به نفع آرسنال باشد چون احتمالاً با بایرن مونیخ که یکی از بزرگترین دشمنان آنها در این سالها بوده روبرو نخواهند شد اما شکی نیست که سرگروهی بیشتر می تواند به نفع شاگردان ونگر باشد چون آنها از شش سال گذشته که در مرحله اول حذفی کنار رفته اند، پنج بار در گروهشان دوم شده بودند.


لیست تیم هایی که آرسنال در صورت دوم شدن ممکن است مقابلشان قرار بگیر لیست ترسناکیست. بارسلونا، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، دورتموند،

 

 

1154291

 

حتی اگر قرعه بهتری هم نصیب آنها شود باز ممکن است در مقابل موناکو قرار بگیرند که این فصل گریبان تاتنهام و در سال 2015 گریبان خود آرسنال را گرفته بود. وقتی تیمی در گروهش اول شود تیم قابل احترامیست پس برای تیم های دوم قرعه آسانی وجود ندارد.


اگر پی اس جی بتواند سرگروه شود کار بزرگی کرده است، نمایش آنها در ورزشگاه امارات در برخی اوقات بسیار حساب شده بود و با خط هافبکی متشکل از مارکو وراتی و تیاگو موتا آنها توانستند با حرکات و پاس هایشان هافبک های آرسنال را سردرگم کنند. یک خط جلوتر از آنها حرکات ادینسون کاوانی فوق العاده بود و اگر تمام کنندگی اش از کیفیت حرکاتش در زمین برخوردار بود، پی اس جی بازی را به راحتی می برد.


تردید هایی در مورد اینکه آیا ونگر ترکیب درستی برای آرسنال انتخاب کرده بود یا خیر، وجود دارد. زوج آرون رمزی و فرنسیس کوکلن در قلب خط میانی شاید روی کاغذ زوج قدرتمندی به نظر برسند اما در عمل به ندرت کارساز بوده است.


 ونگر بعد از این بازی گفت:"از همان ابتدا پیدا کردن موقعیتمان در زمین برایمان سخت بود چون بین اینکه حریف را پرس کنیم یا از عمق حملاتشان را بلاک کنیم مردد بودیم و این هرگز خوب نیست."


در حالی که توپچی ها از لحاظ تاکتیکی تحت سلطه پاریسی ها بودند دلیل اصرار آرسن ونگر به بازی ندادن به گرانیت ژاکا بر همگان پوشیده است. با اینکه بازیکن سوییسی آرسنال در این فصل بازی بدی از خود ارائه نداده و بسیاری او را جانشین سانتی کاسورلای مصدوم می دانند اما جایی در ترکیب آرسنال پیدا نمی کند.

 

ترکیب سه مهاجم جلوی آرسنال هم ترکیب اشتباهی بود. الیویر ژیرو بعد از گلزنی در الدترافورد به عنوان یار تعویضی در این بازی از ابتدا در ترکیب قرار گرفت. الکسیس سانچس در راست و الکس ایووبی در چپ قرار گرفته بودند.

 

 

1146254

 

 

از آنجایی که بازیکن نیجریه ای آرسنال سردرگم بازی می کرد نمی شد به آنها لقب مثلث هجومی داد. ایووبی که در چند وقت اخیر شرایط سختی را پشت سر میگذارد، در این بازی نیز با گل به خودی ناامید کننده اش برد را از تیمش گرفت. در حقیقت مهاجم 20 ساله آرسنال هم در دفاع هم در حمله مشکل داشت و آن اعتماد به نفسی که در اوایل از او تراوش می کرد فعلاً از بازی او رخت بر بسته است.


همین مطلب برای تمام تیم آرسنال نیز صادق است. همین چند هفته پیش در تمام محافل صحبت از ظهور یک تیم جدید بود که آماده نبرد برای تمام عناوین ممکن است. آن رویاها امروز در حال رنگ باختن هستند. روند آرسنال شاید لغزشی نداشته باشد اما همراه با لکنت است.


البته آرسنال در سه بازی متوالی به مصاف سه حریف بسیار سخت رفت. ابتدا میزبان تاتنهام بودند، سپس در الدترافورد به مصاف منچستر یونایتد رفتند و در آخر با پی اس جی روبرو شدند. آنها در حالی در هر سه بازی با مساوی میدان را ترک کردند که سخت بتوان گفت که تمام پتانسیل خود را نشان دادند. معلوم نیست که آیا آرسنال دچار یک افت مقطعیست یا در مقابل حریفان بهتر توان بردن ندارد.


ونگر شاید شخصیت تیمش را بستاید اما باید نگران کیفیت پایین آرسنال در آن سه بازی باشد. مطمئناً اگر آرسنال می خواهد در مرحله حذفی لیگ قهرمانان موفق باشد باید خیلی بهتر از این کار کند. حالا با ساده تر شدن مسابقات داخلی، توپچی ها باید دوباره ریتم خود را بازیافته و اعتماد به نفس هفته های پیشین را به دست آورند.

 

 

1161197

 

 

وقتی صحبت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای آرسنال به میان می آید اینطور به نظر می رسد که آنها به دوم شدن در گروه محکوم شده اند. هرچند اگر بتوانند فرم ویرانگر ابتدای فصلشان را پیدا کنند می توانند به صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان امیدوار باشند.

 

منبع: بلیچر ریپورت


ترجمه: امیرناصر احمدی

 

دیدگاه‌ها